تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
چند نکته از بازی جنجالی در کرمان

ساپینتو انبار باروت و باشو فرشته نجات

هفته هجدهم لیگ برتر با جنجال و درگیری در کرمان و بازگشت استقلال به کورس قهرمانی به پایان رسید. ذکر نکته‌هایی از این ماجرا خالی از لطف نیست.

کد خبر: ۱۴۴۶۴۳
۱۳:۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

ساپینتو انبار باروت و باشو فرشته نجات

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و پیروزی استقلال در کرمان باعث شد که این تیم با کسب ۳۳ امتیاز به یک قدمی صدر جدول و رقبای اصلی خود سپاهان و پرسپولیس برسد و بدون تردید از این به بعد رقابت این سه تیم در لیگ حساسیت و جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

با هم نکاتی را از بازی‌های روز پنجشنبه بررسی می کنیم.

۱. با جدایی سیاوش یزدانی، یکبار دیگر عارف غلامی به ترکیب استقلال بازگشت و عملکرد قابل قبولی هم در این دیدار داشت.

۲. رضایی دروازبان استقلال در روی گل اول مسی‌ها مقصر بود. او در هفته های اخیر که در دروازه استقلال قرار گرفته عملکرد ضعیفی داشته‌ است و با مصدومیت حسینی معلوم نیست که چند هفته دیگر رضایی درون دروازه آبی ها باشد و این عملکرد ضعیف می تواند روی روند این تیم هم تاثیر منفی بگذارد.

۳. خبر خوشحال کننده برای آبی‌ها بازگشت مهدی قایدی به روزهای خوبش است. باشو بعد از یک فصل ناکامی در لیگ امارات به استقلال برگشت و در جام حذفی موفق شد در دیدار حساس مقابل تراکتور دو پنالتی برای تیمش بگیرد. در بازی با ملوان نیز روی ۲ گل استقلال نقش اساسی داشت و به نظر می‌آید موتور گلزنی و دریبل‌زنی‌اش روشن شده است. قایدی که ۱۶۸ روز گل نزده بود، مقابل مس از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و پس از گل زود هنگامی که آبی‌ها دریافت کردند توانست یک گل زیبا بزند و در همه دقایق بازی نیز موثر عمل کرد تا مدیر عامل باشگاه علی فتح الله زاده در صفحه شخصی‌اش با قرار دادن تصویر او، به این شکل تقدیر کند.

ساپینتو انبار باروت و باشو فرشته نجات

۴. در بازی استقلال و مس، آبی ها معتقد به دو صحنه پنالتی بودند. اولی زمانی رقم خورد که توپ روی دروازه مس کرمان ارسال شد و درحالی‌که سیلوا قصد داشت ضربه نهایی را بزند، توپ به دست رنان کوک تونگیک برخورد کرد و در شرایطی که بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند، داور از این صحنه گذشت و بازی را ادامه داد. در ادامه‌ بازی و در دقیقه ۸۶، بازیکن مس کرمان با پشت پا برخوردی با یامگا داشت و برخلاف انتظار بازیکنان استقلال، داور کارت قرمز به معین عباسیان نشان نداد و از این صحنه گذاشت.

۵. در دقایق پایان بازی در حالی که به نظر می‌رسید ساپینتو با داور صحبت می‌کند ناگهان کار به درگیری فیزیکی دو تیم کشید. جرقه ماجرا با حمله عمار پاکزاد مربی گلرهای مس به ساپینتو بود که اعضای تیم کرمانی معتقد بودند این پاسخی به رفتار چند ثانیه قبل ساپینتو بوده است و بعد درگیری‌های لفظی و فیزیکی آغاز شد و حتی تا ساعتی پس از سوت پایان مسابقه نیز ادامه پیدا کرد. این درگیری به اخراج ساپینتو و مربی بدنساز مس هم منجر شد. این درگیری تا آنجا بالا گرفت که حتی شنیده شد یکی از عوامل نیروی انتظامی هم با لگد پرانی به سمت ساپینتو باعث شده که او عصبانی‌تر بشود و واکنش‌های هیجانی دیگری نشان دهد. هر چند طاهری سرپرست تیم عنوان کرد که این نزاع در رختکن به خوبی و خوشی فیصله پیدا کرده ولی مدیر عامل باشگاه عنوان کرد با فرمانده انتظامی تماس گرفته و در مورد اتفاقات بازی با او صحبت کرده است.

۶. در جنجال کرمانی‌ها و سرمربی استقلال حتی اگر تیم حریف مقصر بوده باشد باز هم این سرمربی استقلال است که مثل انبار باروت عمل می‌کند و چه تیمش جلو باشد و چه عقب، همیشه کنار زمین با یک جرقه در آستانه انفجار و آتش گرفتن است و تیم‌های حریف هم می توانند با استقاده از همین نقطه ضعف، کار را به جنجال برسانند و تمرکز تیم استقلال را به هم بزنند. کما اینکه در این دیدار نیز استقلال بعد از اخراج مربی یک گل دیگر دریافت کرد و شاید اگر زمان بود ممکن بود بازی برده را با تساوی و یا باخت عوض کند.

۷.از سیاوش یزدانی روز گذشته در سپاهان رونمایی شد. یزدانی به صورت رسمی و تا سال ١۴٠۴ به سپاهان پیوست. گفته می شود قرارداد سال دوم مشروط است. البته یزدانی از استقلال شکایت کرده و احتمال دارد علاوه بر دریافت کل مبلغ قراردادش با استقلال حکم بستن دو پنجره استقلال را هم بگیرد. شاید بهتر است فتح الله زاده هم از یزدانی شکایت کند چرا که این بازیکن چند روز پیش از دیدار استقلال و سپاهان در باشگاه حاضر شد و به مسئولین تیم عنوان کرد که قصد پیوستن به سپاهان را دارد و پس از آن نیز در دیدار حساس استقلال در لیگ در دقیقه ۹۳ روی مهاجم سپاهان مرتکب خطای پنالتی شد و مقابل دوربین‌ها هم خندید و خود خواسته کاری کرد تا از استقلال کنار گذاشته شود.

۸. نکته عجیب در مورد لیگ ما این است که با وجود اینکه هفته ها از رفتن لوکادیا مهاجم پرسپولیس از ایران گذشته او همچنان با ۶ گل زده به همراه شهریار مغانلو، محمد عباس زاده و رضا اسدی در صدر جدول آقای گلی لیگ قرار دارد.

۹.استقلال پس از سه گلی که در بازی مقابل مس به ثمر رساند. توانست لقب سومین تیم گل زن لیگ را از آن خودش کند. سپاهان با ۲۸ گل زده در صدر است . پس از آن تیم گل گهر با ۲۵ گل قرار دارد و در ادامه نیز تیم‌های استقلال و تراکتور ۲۳ گله هستند.

۱۰.در خط دفاع نیز پرسپولیس تنها ۷ گل دریافت کرده که آمار قابل توجهی هست ولی تیم نفت مسجد سلیمان با دریافت ۳۷ گل ضعیف ترین خط دفاع را در اختیار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی