تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
گزارشی از درگیری‌های بازی مس و استقلال

عصبانی‌ترین ورژن «ساپینتو»

دیدار پرگل مس و استقلال زیر بارش شدید باران در کرمان، حوادث عجیبی به همراه داشت؛ از جمله زد و خورد بین نیمکت‌های دو تیم و درگیری فیزیکی ساپینتو سرمربی آبی‌ها با ماموران نیروی انتظامی.

کد خبر: ۱۴۴۶۳۸
۰۹:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

عصبانی‌ترین ورژن «ساپینتو»

دیدارنیوز: کُری‌های بین نیمکت مس کرمان و استقلال در دقایق پایانی مسابقه، تبدیل به یک درگیری بزرگ در کنار زمین شد.

بازی جذاب و مس استقلال، حاشیه‌های پررنگی در پایان مسابقه داشت. حاشیه‌هایی که جریان بازی و دقایق پایانی را، تحت تاثیر قرار دادند. دقیقه ۸۶، معین عباسیان خطای بدی روی کوین یامگا انجام داد. خطایی که استقلالی‌ها، اعتقاد داشتند داور باید بخاطر آن عباسیان را از زمین اخراج می‌کرد. یاسر همرنگ، داور مسابقه اعتقادی به کارت قرمز برای عباسیان نداشت. اعتراض ساپینتو به این تصمیم و دخالت نیمکت مس، درگیری‌های کنار زمین را آغاز کرد.

زد و خورد در پیست تارتان

برخورد دو تیم، از زمانی شروع شد که ساپینتو در اعتراض به تصمیم داور، با محمدرضا منصوری کمک او در حال صحبت بود. عمار پاکزاد، مربی دروازه‌بان‌های مس ناگهان وارد ماجرا شد و با هل دادن ساپینتو، باعث شد نیمکت نشین‌های دو تیم با هم درگیر شوند. در پایان درگیری‌ها، داور مسابقه ساپینتو را هم با کارت زرد دوم از زمین اخراج کرد. ساپینتو که از تصمیم داور عصبانی به نظر می‌رسید، قبل از بیرون رفتن ابتدا به سمت تماشاگران استقلال رفت و با مشت‌های گره کرده سعی در تهییج طرفداران خودی داشت. پیش از بیرون رفتن از زمین هم، همین کار را با تماشاگران حریف انجام داد. تماشاگرانی که حسابی، از خجالت ساپینتو درآمدند.

اتفاق مهمتر اما، درگیری فیزیکی ساپینتو با دو نفر از عوامل مسابقه بود. افرادی که سعی می‌کردند سرمربی استقلال را از زمین خارج کنند. یکی از آن‌ها، لباس فرم نداشت و یک نفر هم، از ماموران یگان ویژه بود. در پایان مسابقه، ماموری که با سرمربی استقلال درگیری فیزیکی پیدا کرده بود به رختکن رفت و هر دو طرف، از هم دلجویی کردند.

مدیر مس: ساپینتو سلامت روانی ندارد

بر اساس چیزی که دوربین‌ها ضبط کرده‌اند، اولین جرقه درگیری‌ها حمله مربی دروازه‌بان‌های مس، به ریکاردو ساپینتو بود. مسی‌ها اما، این اتهام را قبول ندارند و مسئولان باشگاه، رفتار پاکزاد را واکنش او به توهین‌های ساپینتو می‌دانند. حجت جهرمی مدیر تیم فوتبال مس، می‌گوید ساپینتو نیمکت این تیم را تحریک کرده بود: «سرمربی استقلال مقابل نیمکت مس، با حرکات دست خود رفتار‌های زشتی کرد که به‌خاطر آن شوکه شدم. مربی ما چرا باید بدون دلیل به سمت سرمربی حریف برود؟ یک فرد بی‌فرهنگ و بی‌شخصیت که در بدترین نقاط کشور زندگی می‌کند، رفتار سرمربی یکی از بزرگترین تیم‌های ایران را ندارد. پس از گل سوم استقلال، بازی را دنبال می‌کردیم که ساپینتو حرکات زشتی به‌سوی نیمکت ما انجام داد. او پس از انجام دادن کارش، آرام کنار دستیارش ایستاد و فکر می‌کرد خیلی سیاست دارد! ساپینتو رفتار زشتی به سمت هواداران کرد که مأموران، او را به سمت رختکن راهنمایی کردند. حتی اعضای کادر فنی استقلال یعنی بهزاد غلامپور و بیژن طاهری، از ما بابت رفتار‌های ساپینتو عذرخواهی کردند و مهدی قایدی به ما گفت شما درست می‌گویید! به نظرم ساپینتو از لحاظ روانی مشکل دارد و او را سالم ندیدم!»

باشگاه استقلال: همه چیز به وضوع مشخص است

باشگاه استقلال ساعاتی بعد از مسابقه، در بیانیه‌ای رسمی به اتفاقات این بازی واکنش نشان داد. بیشتر توضیحات استقلالی‌ها، گلایه آن‌ها به عملکرد داور بازی بود و درباره درگیری‌های دقایق پایانی، آن‌ها به تصاویر تلویزیونی استناد کردند: «می‌توان با استناد به کارشناسان داوری، به اشتباهات عجیب داور اشاره کرد. در مورد اول، داور برخورد واضح توپ با دست مدافع مس کرمان را پنالتی اعلام نکرد و در نیمه دوم هم خطای واضح پنالتی که روی روزبه چشمی رقم خورد را پنالتی ندانست. داور مسابقه همچنین از اخراج بازیکن مس به دلیل خطای شدید روی کوین یامگا هم چشم پوشی کرد. با این حال این همه ماجرا نبود و ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در این بازی با دریافت دو کارت زرد اخراج شد که در هر دو کارت زرد این نیمکت نشینان تیم مس بودند که در محوطه فنی استقلال حضور پیدا کرده و با تحریک کادر فنی استقلال، شروع کننده اتفاقات حاشیه‌ای بودند. همانطور که در ویدیو‌ها به وضوح مشخص است، یکی از نیمکت نشینان تیم مس به سمت سرمربی استقلال حمله ور شده و‌با دست به سینه او میزند و مشخص نیست که چرا داور به سرمربی استقلال کارت دوم را نشان داد.»

سازمان لیگ: نیمکت دو تیم کُری داشتند

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ، یکی از افرادی بود که کنار زمین بازی مس و استقلال حضور داشت. او کُری بین نیمکت دو تیم را تایید کرده و همین موضوع را، عامل به وجود آمدن اتفاقات پایان بازی می‌داند: «بحث فوتبالی و کُری بین نیمکت دو تیم بود. بازی پرفشار و پربرخورد بود و به نیمکت تیم‌ها سرایت کرد. ما به عنوان هماهنگ کننده بازی کنار زمین حضور داشتیم و تلاش کردیم مانع ادامه درگیری‌ها شویم. ناظر بازی اتفاقات و رفتار‌ها را گزارش کرده است و آن‌ها را به کمیته انضباطی ارسال می‌کند تا این کمیته بر اساس گزارش‌ها، رأی خود را صادر کند. اگر ضرورت داشته باشد موضوع درگیری‌ها به دلیل رد و بدل شدن یکسری صحبت‌ها به کمیته اخلاق نیز ارسال خواهد شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی