تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
سپاهان برنده بزرگ روز اول هفته هجدهم لیگ برتر

پرسپولیس صفر - آلومینیوم صفر؛ صدر جدول «زرد» شد!

تیم پرسپولیس در روزی که علیرضا بیرانوند را به دلیل اخراج جنجالی و بحث‌برانگیز از دست داد، با توقف برابر آلومینیوم اراک صدر جدول را به سپاهان هدیه کرد.

کد خبر: ۱۴۴۵۹۵
۱۷:۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

گزارش زنده؛ پرسپولیس صفر - آلومینیوم صفر

دیدارنیوز - سرویس ورزشی: تیم پرسپولیس از ساعت ۱۵:۴۵ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی به دیدار آلومینیوم اراک رفت که دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

شاگردان یحیی گل محمدی پس از شکست جنجالی در اهواز، امروز با حضور هواداران خود (بدون حضور تماشاگران زن) میزبان اراکی‌ها بودند و نتوانستند از میزبانی به خوبی استفاده کنند و به تساوی بدون گل رضایت دادند.

با این نتیجه، پرسپولیس مانند سپاهان ۳۶ امتیازی شد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر به رده دوم سقوط کرد.

باید دید در هفته‌هایی که سپاهان با بازی‌های هجومی به دوران اوج خود رسیده، سرخابی‌های پایتخت می‌توانند جلوی تیم مورایس را بگیرند یا نه.

گل‌ها و دقایق حساس بازی:

دقیقه ۹: یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس به دست آمد که شوت خطرناک امید عالیشاه را حسین پورحمیدی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۵: با سانتر کرنر توسط امین جهان‌کهن، محمدرضا آزادی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: شیخ دیاباته در محوطه جریمه صاحب توپ شد و این فرصت را داشت دروازه را تهدید کند، اما تعادلش به هم خورد و بازیکنان پرسپولیس معتقد به خطای پنالتی بودند، اما داور رای به ادامه بازی داد.

کارت قرمز: دقیقه ۴۳ | علیرضا بیرانوند؛ در یک موقعیت مشکوک به آفساید، میلاد فخرالدینی فراری را به سمت دروازه پرسپولیس انجام داد و علیرضا بیرانوند برای دفع توپ به بیرون از محوطه آمد و با خطا مدافع آلومینیوم را متوقف کرد و همین هم دلیلی شد تا منصوریان، داور وسط گلر پرسپولیس را از زمین مسابقه اخراج کند.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه ۸۰: آلومینیوم به گل اول بازی رسید، اما داور خطای بازیکن آلومینیوم روی دروازه‌بان پرسپولیس را اعلام و گل را مردود کرد.

 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه (دقیقه ۴۵+۵- احمد گوهری)، شیخ دیاباته، محمد عمری

ترکیب آلومینیوم اراک: حسین پورحمیدی، سید مهران موسوی، امیرمحمد هوشمند، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، سید محمداحسان حسینی، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده، امین جهان‌کهن، هانسل زاپاتا و محمدرضا آزادی

گزارش زنده؛ پرسپولیس صفر - آلومینیوم صفر

گزارش زنده؛ پرسپولیس صفر - آلومینیوم صفر

 

سه بازی هیجان‌انگیز دیگر

پیش از بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی، سه بازی دیگر از روز اول هفته هجدهم نیز برگزار شد که هر سه بازی با نتایج جالبی به پایان رسیدند.

در انزلی بازی دو تیم ملوان و نساجی گرچه فقط یک گل داشت، اما دو تیم رقابت جانانه‌ای را به نمایش گذاشتند. در این دیدار، ملوان تیم برتر میدان بود. آن‌ها در نیمه نخست دو بار توسط میلاد جهانی و سهیل فداکار توپ را به تیر دروازه نساجی کوبیدند. فداکار همچنین در دقیقه ۳۷ با حقیقی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

ملوان نساجی

ملوان در نیمه دوم توانست مزد بازی زیبای خود را بگیرد. پس از اینکه حقیقی یک بار شوت مطلق زاده را برگشت داد، مجددا شوت این بازیکن را به آسمان دفع کرد که توپ برابر دروازه خالی به سجاد بازگیر رسید و او توانست به راحتی دروازه را باز کند. در ادامه بازی نیز باز هم این ملوان بود که کاملا از حریف خود برتر بازی کرد و چند فرصت خوب دیگر را نیز از دست داد تا در نهایت بازی با همان یک گل به سود شاگردان زارع به پایان برسد.

نکته مهم دیگر حضور هواداران ملوان پس از ۱۵۵ روز در استادیوم سیروس قایقران انزلی بود و ملوان‌ها سه امتیاز را در روز پاگشای هوادارانشان به دست آوردند.

دوئل اسپانیایی در تبریز

بازی مهم دیگر این هفته در ورزشگاه یادگار، اما تبریز، بین تراکتور و فولاد برگزار شد. رویارویی نکونام و پاکو خمز نوید یک دوئل تمام اسپانیایی را می‌داد. این بازی یک جنگ واقعی و درگیرانه از آب درآمد و در طول بازی چندین بار بازیکنان به علت مصدومیت روی زمین افتادند که این مصدومیت‌ها از طرف بازیکنان فولاد در نیمه دوم بیشتر شد و داور را متقاعد کرد که ۹ دقیقه وقت تلف شده بگیرد و این اتفاق سرنوشت بازی را تغییر داد.

بازی در نیمه اول با موقعیت‌های اندکی برای دو تیم دنبال شد که بهترین موقعیت برای تراکتور و رضا اسدی به دست آمد، اما مهاجم تراکتور نتوانست هفتمین گل فصلش را به ثمر برساند. در نیمه دوم تراکتوری‌ها مقابل تماشاگران‌شان با انگیزه و میل هجومی بیشتری به زمین آمدند و موقعیت‌های بسیار خوبی را خلق کردند که این فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت.

فولاد که دست خالی ترک نکردن تبریز برایش اهمیت داشت، سعی کرد بازی را برای کسب تساوی اداره کند و در نیمه دوم موقعیت خاصی ایجاد نکرد. در شرایطی که در دقایق پایانی بازی از آن تب و تاب اولیه افتاده بود، اما تراکتور باز هم سعی در ایجاد موقعیت داشت و در دقیقه ۹+۹۰ یک ضربه کرنر پیروزی را از آن تراکتور کرد.

در آخرین لحظات بازی، ریکاردو آلوز، ستاره این فصل لیگ برتر یک ارسال بی نقص انجام داد و ضربه سر خوب هادی محمدی توپ را به تور دروازه فولاد و شهاب گردان چسباند تا ورزشگاه غرق در شادی شود.

فولاد هفته گذشته برد پرحاشیه‌ای را مقابل پرسپولیس به دست آورد، اما در این هفته اداره کردن بازی برای کسب امتیاز جواب نداد و یک شکست خارج از خانه برای نکونام ثبت شد. تراکتور با این پیروزی ارزشمند ۲۹ امتیازی شد.

تراکتور فولاد

۵ گل در نقش جهان

یکی از زیباترین بازی‌های هفته‌های اخیر لیگ برتر میان سپاهان و گل‌گهر در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد. دو تیم در حالی که در جایگاه‌های دوم و سوم جدول لیگ قرار داشتند با رویکردی تهاجمی و برای کسب سه امتیاز به میدان آمدند و همین موضوع هم سبب شد تا از همان ابتدا یک بازی تهاجمی شکل بگیرد و هواداران حاضر در ورزشگاه برای دیدن اولین موقعیت گل بیشتر از چند ثانیه معطل نشدند. سپاهان روی غافلگیری بازیکنان گل‌گهر در حالی که علیزاده چند ثانیه قبل‌تر روی دوئل هوایی با شهریار مغانلو به زمین افتاده بود، گل اول را با پاس نورافکن و ضربه تمام کننده شهریار مغانلو در دقیقه ۹ ثبت کند.

گل شهریار مغانلو شروع آتش‌بازی در این مسابقه هیجان انگیز بود و در ادامه موقعیت‌های بسیار زیادی روی دروازه هر دو تیم شکل گرفت که تا پیش از گل فرشاد احمدزاده که با اشتباه مدافعان گل‌گهر در دقیقه ۱+۴۵ به ثمر رسید، مهم‌ترین فرصت بازی را حسینی در موقعیت تک به تک با نیازمند از دست داده بود.

سپاهان نیمه اول را با وجود نمایش خوب گل‌‎گهر با دو اشتباهی که این تیم در خط دفاعی داشت و البته بی دقتی‌های متعدد در بخش تهاجمی، با پیروزی به رختکن رفت تا در نیمه دوم با آرامش بیشتری بازی کند. امیر قلعه‌‍نویی با شروع نیمه دوم بهنام برزای و کی‌روش استنلی را به جای تیکدری و تبریزی وارد زمین کرد و در ادامه اخراج نورافکن روی تمارضی که در محوطه جریمه گل‌گهر برای گرفتن پنالتی داشت، سبب شد تا سپاهان ۱۰ نفره به بازی ادامه بدهد.

پس از اخراج نورافکن شرایط برای بازگشت شاگردان قلعه‌نویی به بازی مهیا شده بود و یونس شاکری و نوید عاشوری هم به زمین وارد شدند تا جریان کار را به سود تیم میهمان عوض کنند، اما اینبار شهریار بود که با یک حرکت انفرادی تماشایی در دقیقه ۶۵ گل سوم بازی را به ثمر رساند تا کار برای گل گهر به مراتب سخت‌تر شود. ۱۰ دقیقه بعد هم رامین رضائیان روی یک ضربه ایستگاهی به گل‌گهر گل زد تا مانند دیدار رفت سرمه‌ای پوشان با ضربه ایستگاهی از سپاهان گل خورده باشند.

تلاش‌های زیاد بازیکنان گل‌گهر برای بازگشت به مسابقه درنهایت فقط یک گل به همراه داشت که در دقیقه ۸۱ روی ارسال نوید عاشوری و ضربه سر کی‌روش رقم خورد تا این تیم در یکی از بهترین و تماشایی‌ترین بازی‌های فصل یکبار دیگر مغلوب شود و در دیداری ۶ امتیازی به یکی از رقیبان خود ببازد.

با این پیروزی سپاهان ۳۶ امتیازی شد و به صدر جدول رده بندی رفت و در انتظار بازی پرسپولیس ماند. در سوی دیگر گل‌گهر ۳۰ امتیازی باقی ماند و باید در هفته‌های آتی این شکست غیرمنتظره و سنگین را جبران کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی