تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پرسپولیس - آلومینیوم؛ جدال مستحکم‌ترین دروازه‌های لیگ

تقابل پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی، جدال مستحکم‌ترین دروازه‌های لیگ برتر است؛ علیرضا بیرانوند با ۱۱ کلین‌شیت رکورددار این فصل است و پس از آن حسین پورحمیدی با ۱۰ کلین‌شیت به فاصله نزدیکی این دروازه‌بان را تعقیب می‌کند.

کد خبر: ۱۴۴۵۷۰
۱۱:۳۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

پرسپولیس - آلومینیوم؛ جدال مستحکم‌ترین دروازه‌های لیگ

دیدارنیوز: پرسپولیس و آلومینیوم اراک در دیداری از هفته هجدهم به مصاف هم می‌روند.

دیدار‌های هفته هجدهم روز چهارشنبه ۱۲ بهمن با برگزاری ۴ مسابقه پیگیری خواهد شد که در یک از این بازی‌ها از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه آزادی پرسپولیس میزبان آلومینیوم اراک است. در این دیدار پس از مدت‌ها تماشاگران اجازه حضور در این مسابقه را دارند، ولی همچنان تماشاگران زن از دیدن این بازی محروم هستند.

۱- پرسپولیس با ۳۵ امتیاز صدرنشین لیگ است. پرسپولیس برای اینکه خیالش از بابت حفظ این جایگاه راحت باشد باید در این مسابقه برنده شود و در صورت از دست دادن امتیاز ممکن است به رتبه دوم سقوط کند.

۲- آلومینیوم اراک با ۲۴ امتیاز در رده هفتم جدول است. این تیم در صورت پیروزی می‌تواند به رده پنجم صعود کند و با شکست امکان دارد در رتبه نهم جای گیرد.

۳- پرسپولیس در ۶ هفته اخیر به ۳ پیروزی، ۲ تساوی و یک باخت دست یافته است. این تیم در آخرین بازی خود مغلوب فولاد خوزستان شد و می‌خواهد به روند پیروزی بازگردد. آلومینیوم هم صاحب ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست شده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا» پرسپولیس، از بهترین تیم در زمینه ارائه فوتبال مالکانه است. این تیم در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین تیم لیگ است و علاوه بر این رتبه نخست نرخ تبدیل شوت به گل را دارد. آلومینیوم با ۲ گل خورده بهترین خط دفاع بازی‌های خارج از خانه لیگ را دارد.

۵- پرسپولیس در فصول اخیر دوران طلایی را پشت سر گذاشته است، ولی تیم کم سابقه آلومینیوم همیشه برای این تیم آزاردهنده بوده و در ۶ مصاف با این تیم در لیگ و جام‌حذفی، ۳ بار این تیم را مغلوب کرده است و از زمان حضور آلومینیوم در سطح فوتبال ایران، هیچ تیمی به اندازه آلومینیوم پرسپولیس را شکست نداده است. پرسپولیس هم ۳ بار آلومینیوم را مغلوب کرده و هیچ وقت تقابل دو تیم مساوی نشده است.

۶- این مسابقه می‌تواند نقش به سزایی در برنده دستکش طلایی در این فصل داشته باشد. علیرضا بیرانوند با ۱۱ کلین‌شیت رکورددار این فصل است و پس از آن حسین پورحمیدی با ۱۰ کلین‌شیت به فاصله نزدیکی این دروازه‌بان را تعقیب می‌کند.

۷- حامد پاکدل مهاجم نیم فصل اول پرسپولیس، با ۲ گل بهترین گلزن این تقابل در لیگ برتر است. کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، میلاد سرلک و علیرضا نقی‌زاده بازیکنان حال حاضر دو تیم هستند که سابقه گلزنی در این دیدار را دارند.

۸- دو بازیکن برتر دو تیم دروازه‌بان‌های این دو تیم هستند. بیرانوند با نمره ۷.۴۳ بهترین بازیکن این فصل از لیگ است و حسین پورحمیدی با نمره ۷.۲۸ این عنوان را در آلومینیوم در اختیار دارد. یورگن لوکادیا علی‌رغم اینکه ۶ هفته است که فوتبال ایران ترک کرده، ولی همچنان با ۶ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. محمدرضا آزادی که در این روز‌ها در فرم مطلوبی به سر می‌برد با ۵ گل بهترین گلزن آلومینیوم است.

۹- احسان حسینی مدافع آلومینیوم، قبلاً سابقه بازی در پرسپولیس و شاگردی یحیی گلمحمدی را دارد. محمدرضا آزادی و وحید محمدزاده دیگر بازیکنان آلومینیوم هستند که زیر نظر یحیی گل‌محمدی کار کرده‌اند. فرشاد فرجی و علی نعمتی هم در پدیده شاگرد مهدی رحمتی بوده‌اند.

۱۰- سعید صادقی همچنان به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب خواهد بود و از آلومینیوم هم محمود قائدرحمتی شرایط حضور در این مسابقه را ندارد. میلاد فخرالدینی هم پس از یک هفته غیبت، قادر به همراهی تیمش خواهد بود.

۱۱- مرتضی منصوریان قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور در آخرین قضاوت خود در این لیگ، در ورزشگاه آزادی، دیدار پرسپولیس و پیکان را قضاوت کرد که به تساوی بدون گل انجامید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی