تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آماده میانجیگری در پرونده اوکراین هستم

نتانیاهو: اول صلح با اعراب، بعد مذاکره با فلسطین

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: وقتی درگیری اعراب و اسرائیل به طور موثر پایان یابد، فکر می‌کنم ما به مذاکرات با فلسطینی‌ها باز خواهیم گشت تا به صلح با آن‌ها دست یابیم. فلسطینی‌ها صلح با اعراب را وتو کردند؛ اما من موفق شدم صلح را گسترش دهم.

کد خبر: ۱۴۴۵۵۴
۰۹:۳۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

نتانیاهو: اول صلح با اعراب، بعد مذاکره با فلسطین

دیدارنیوز: نخست‌وزیر اسرائیل در سخنانی با تاکید بر ادامه تلاش برای توسعه عادی سازی روابط با کشور‌های عربی، برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرد.

بنیامین نتانیاهو، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اظهار کرد که رویکرد متفاوتی را در قبال مساله فلسطین و درگیری با اعراب انتخاب کرده است.

وی در این باره گفت: وقتی درگیری اعراب و اسرائیل به طور موثر پایان یابد، فکر می‌کنم ما به مذاکرات با فلسطینی‌ها باز خواهیم گشت تا به صلح با آن‌ها دست یابیم.

نتانیاهو افزود: فلسطینی‌ها صلح با اعراب را وتو کردند؛ اما من موفق شدم صلح را گسترش دهم.

وی همچنین با اشاره به نتایج گفت‌وگوهایش با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرد.

بنیامین نتانیاهو گفت که آماده است نقش میانجی در بحران اوکراین را در صورتی که همه طرفین از او بخواهند، ایفا کند.

وی گفت: اگر همه طرف‌های ذیربط این را بخواهند، مطمئناً آن را بررسی می‌کنم؛ اما به خودم فشار نمی‌آورم.

نتانیاهو همچنین در این باره افزود که آمریکا به عنوان متحد نزدیک اسرائیل نیز باید این را بخواهد.

نتانیاهو در ادامه گفت که از او خواسته شده بود در همان آغاز بحران اوکراین به عنوان میانجی بین مسکو و کی‌یف عمل کند.

نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از این مصاحبه درباره نگرانی‌های دولت آمریکا نسبت به برنامه کابینه وی برای توسعه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین و منجر شدن این اقدامات به تشدید تنش و از بین رفتن چشم انداز صلح نیز گفت: بسیار خوب، من کاملا مخالف هستم.

نتانیاهو در ادامه به انتقاد‌ها از او درپی اظهارات تحریک‌آمیز اعضای تندرو کابینه‌اش پاسخ داد و در این باره گفت: برخی زمانی که در قدرت نیستند صحبت‌های مختلفی را مطرح می‌کنند و باید بگوییم که من فرمان رهبری را در دست دارم.

وی همچنین منتقدانش را به ایجاد تفرقه و نفاق میان اسرائیلی‌ها متهم کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی