تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بارش سنگین برف در کردستان

بارش برف در استان کردستان راه ارتباطی ۹۰ روستا را مسدود کرده و تردد هر گونه کشنده و خودرو‌های سنگین نیز در جاده‌ها ممنوع شده است.

کد خبر: ۱۴۴۵۳۴
۱۹:۳۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

بارش سنگین برف در کردستان

دیدارنیوز: بعد از چند روز از سرمای استخوان‌سوز و زجرآور، هوای کردستان از روز گذشته بارانی شده و هم‌اکنون نیز بارش برف و باران در نقاط استان به‌ویژه سنندج ادامه دارد.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان پیش از این از شدت بارش‌ها خبر داد و از هموطنان خواست که طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه از سفر به کردستان خودداری کنند.

وی اکنون نیز از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و با بیان اینکه سامانه بارشی تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری در کل استان فعال است، افزود: بارش‌ها در ارتفاعات برف و در سایر نقاط به صورت باران و یا برف و باران همزمان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: روز چهارشنبه هوای استان پایدار شده و مجددا از رو پنج‌شنبه تا جمعه پیش‌رو یک سامانه جدید بارشی وارد کردستان شده و همچنان شاهد برف و باران خواهیم بود.

وی از کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده خبر داد و بیان کرد: این روند تا روز یکشنبه ادامه داشته و با آغتز بارش‌ها مجدد دمای هوا افزایش می‌یاید.

صدیقی درباره میزان بارش‌ها خاطرنشان کرد: مریوان ۴۱ میلی‌متر، سروآباد ۳۷ میلی‌متر، بانه ۲۷ میلی‌متر، حاجی ممدان ۲۲ میلی متر، هزارکانیاران ۱۷ میلی‌متر و موچش و زرینه با ۱۳ میلی متر بیشترین بارندگی را در طول شبانه‌روز گذشته در استان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در شبانه‌روز گذشته سقز ۱۲ میلی‌متر، گل تپه ۱۰ میلی‌متر، آویهنگ، نساره، یاسوکند و کامیاران هر کدام ۸ میلی‌متر، سنندج ۷ میلی‌متر، بیجار، دهگلان و بابارشانی ۴ میلی‌متر، بهارستان و قاملو ۳ میلی‌متر و قروه یک میلی‌متر بارندگی داشتند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به میزان بارش برف اشاره و عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ارتفاع برف در زرینه ۱۹ سانتی‌متر، هزارکانیاران ۱۵ سانتی‌متر، سقز ۶ سانتی‌متر، بانه ۴ سانتی‌متر، بیجار ۳ سانتی‌متر و مریوان یک سانتی‌متر گزارش شده است.

رامبد نوذری، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز اظهار کرد: در پی بارش‌ها از عصر امروز راه ارتباطی ۹۰ روستای استان مسدود شده است.

وی با وعده اینکه فردا نیز راه‌های مسدودشده این روستا‌ها که مربوط به کل شهرستان‌هاست، را بازگشایی می‌کنیم، گفت: از ساعت ۱۶ عصر امروز نیز تا فردا صبح تردد کشنده و خودرو‌های سنگین در جاده‌ها ممنوع است.

معاون راهداری کردستان با اشاره به اینکه تردد در راه‌های اصلی استان با زنجیر چرخ برقرار است، تصریح کرد: بارش برف در محور‌های مواصلاتی کردستان به ویژه گردنه‌ها و ارتفاعات شدید بوده و انتظار می‌رود شهروندان از تردد غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

نوذری با بیان اینکه تمامی امکانات و تجهیزات راهداری مشغول پاکسازی راه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، شش هزار و ۸۵۰ کیلومتر برف‌روبی در محور‌های شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری انجام شده است.

عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان با بیان اینکه تردد در محرو‌های مواصلاتی به ویژه گردنه صلوات‌آباد، سنندج ـ قروه با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است، اظهار داشت: رانندگان از هر گونه سفر غیرضروری خودداری کرده در صورت هر گونه تردد نیز با رعایت فاصله طولی و از سبقت و سرعت پرهیز کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی