تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
چون پرده استقلال برافتاد...

سردار و حاجی؛ بازی «دزد و پلیس» ادامه دارد

حدود ۴ ماه از روی کار آمدن علی فتح‌الله زاده می‌گذرد، ولی هنوز بیشتر وقت او صرف مناظره‌های بی‌پایان و غیرمستقیم با سردار آجورلو مدیر عامل قبلی باشگاه می‌شود.

کد خبر: ۱۴۴۵۱۹
۱۵:۵۱ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

سردار و حاجی؛ بازی «دزد و پلیس» ادامه دارد

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: درقاب مستطیل تلویزیون نه خبرنگار می‌تواند سوال بپرسد و نه هوادار فوتبال که چرا برای تماشای بازی در استادیوم باید مبلغ یک میلیون هزینه کند؟ در روز‌های اخیر برنامه‌های تلویزیونی پر از مجادله‌های کلامی مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاهی است و از همه عجیب‌تر هم کشمکش میان علی فتح‌الله زاده و مصطفی آجورلو است که به سبک غیابی و به صورت دورکاری مشغول تسویه حساب با هم هستند و هر روز یکی از آن‌ها دنبال پاسخ به گفته‌های دیگری است. ماجرایی حیرت‌انگیز که شاید تاکنون سابقه نداشته و در عین حال شفافیت فوتبال باعث شده که بخشی از راز‌های مگو در باشگاه آبی‌ها برملا شود. در ادامه آخرین دوئل سردار آجورلو و علی فتح الله زاده را که دیشب و باز هم به صورت غیرمستقیم روی داد مرور می‌کنیم:

۱. پیش از این سردار آجورلو در گفتگویی مفصل با یکی از تلویزیون‌های انترنتی گفت: «شبانه برعلیه من کودتا شد و من را برکنار کردند»، اما شب گذشته وقتی علی فتح‌الله زاده روی خط برنامه فوتبال برتر آمد با اشاره به اینکه او از  ۱۵ روز قبل به سردار گفته بود که ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، کل ماجرای کودتا را هوا کرد. در ادامه سردار آجورلو مطرح کرد که پولادگر که روزی در جایی کارمند او بوده پیغام‌آور برکناری او بوده و سردار هم گفته که چه بهتر که بار سنگین مسئولیت نظام از روی شانه‌های او برداشته شده است. اما در عمل می‌بینیم که در این چهار ماه سردار آجورلو مدام در حال مصاحبه بوده و این نشان می‌دهد که پذیرش این تغییر آنقدر‌ها هم به مذاق او خوش نیامده است!

۲. در داستان جدایی فرهاد مجیدی گفته شد در حالی او ۳۰ هفته استقلال را بدون شکست نگه داشته و بعد از ۹ سال، قهرمان کرد که ۲ سال از قراردادش باقیمانده بود. آجورلو مدعی شد که نمی‌توانسته مربی‌ای که تیم را قهرمان کرده بابت بقیه مبلغ قرارداد جریمه کند. ولی در همه جای دنیا رسم است که اگر مربی خوب کار کرده و هنوز قرارداد دارد، به هر ترتیبی که شده او را برای فصل‌های بعد حفظ می‌کنند تا بتواند نتیجه را تکرار کند. پس اینکه جلوی چشم هواداران علاقمند، طوری جلوه دهیم که فرهاد مجیدی که مربی مورد علاقه آبی هاست را نمی‌شد تنبیه و جریمه کرد به نظر کمی عوام‌فریبی به نظر می‌رسد. نمونه‌اش در ایران هم هست؛ تا به حال دو بار به نکونام پیشنهاد مربیگری در استقلال و تیم ملی شده است، ولی باشگاه فولاد با هر ترفند و حتی تهدیدی بوده نکونام را حفظ کرده، چون ثبات مربی در موفقیت تیم‌ها نقش اول را دارد.

۳. سومین بحثی که آجورلو مطرح کرد در مورد بستن تیم بود. او گفت: «تیمی بستم که امسال و ۵ فصل بعد نیز قهرمان است!»، ولی نگفت که این تیم چطور بسته شده و با کدام پول و عقل سلیمی با این ارقام سنگین با بازیکنان قرارداد بسته‌اند. البته در آن زمان پرسپولیس بازیکنانی مثل بیرانوند، سعید صادقی، گولسیانی، سروش رفیعی را جذب کرده بود و شاید سردار آجورلو  هم برای رونمایی از تمدید‌ها و خرید‌های جدید تحت فشار زیادی بوده، ولی اینکه قرارداد رضایی دروازبان ذخیره استقلال از ۲ میلیارد به ۱۰ میلیارد برسد، یا اینکه با یزدانی قرارداد ۲۱ میلیاردی امضا شود و شهباززاده که سال‌های آخر فوتبالش را پشت سر می‌گذارد قرارداد ۱۸ میلیاردی ببندد، کمی دور از انتظار است. آن هم در این شرایط مالی استقلال که این تیم عملا ورشکسته محسوب می‌شود. نکته دوم در لیست استقلال این بود که چرا سردار حتی یک جای خالی برای مصدوم احتمالی و یا بازیکن مورد نیاز مربی در نظر نگرفته و این شد که در نیم فصل بازیکنان به خاطر قرارداد‌های بالایی که دارند حاضر به جدایی نیستند چرا که مثلا پیشنهاد مالی که به شهباززاده در یکی از تیم‌های لیگ برتری شده است ۴ میلیارد است پس او نیمکت نشینی را ترجیح می‌دهد که در نهایت او را به ۱۸ میلیارد می‌رساند! همین شرایط در مورد اکثر بازیکنان استقلال صادق است و در نهایت لیست لبریزی که جای خالی ندارد.

۴. سردار آجرلو در ادامه به مذاکراتش با مربیان داخلی مثل عنایتی و نکونام اشاره کرد و گفت: «فشار‌های داخلی باعث شد بروم و مربی خارجی بیاورم.» در اینجا هم سوال ما این است که با چه متر و معیاری ساپینتو مربی استقلال شد. چند قهرمانی در کارنامه داشت؟ آخرین نتیجه گیری او در چه تیمی بود؟ هم‌زمان با او مربیانی مثل مورایس و ... هم به ایران وارد شدند که حداقل در آرامش کار می‌کنند و هر روز در تمرین و کنار زمین با کسی درگیر نمی‌شوند تا این نا آرامی به کل تیم تزریق شود. چه شد که سردار سراغ مربی پخته‌تری نرفت؟

۵. سردار آجورلو در برنامه فوتبال برتر مدعی شد ۱۸۳ میلیارد درآمد نقدی، ۳۵۹ میلیارد فروش سهام و در کل ۶۹۲ میلیارد، آورده برای استقلال داشته است. البته که این ادعا‌ها هیچ مبنای قانونی ندارد در حال حاضر هم دردی از استقلال دوا نمی‌کند. از ابتدای جدایی آجورلو، اعضای هیات مدیره از او درخواست کردند که در یک مناظره با حضور خبرنگاران در مورد اینکه قرارداد ساپینتو چقدر است و یا اینکه آورده از طریق فروش سهام و ... در کجا هزینه شده که هنوز باشگاه به همه بدهکار است توضیح دهد، ولی هیچ وقت این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد با این روند تا ماه‌ها باید پای تلویزیون شاهد بازی دزد و پلیس سردار و حاجی باشیم آن هم بدون مناظره رو در رو.

۶. اینکه وزیر ورزش به آجورلو تاکید کرده که تیم بانوان داشته باشد و به همین دلیل هم او را برکنار کرده هم ادعای عجیبی بود. این درخواست اساسا غیرمعقول نبوده چرا  که در درجه اول بانوان ایرانی سالهاست در عرصه ورزش فعال هستند و دوم اینکه داشتن تیم فوتبال زنان از جمله قوانین اولیه باشگاه‌ها در راستای قوانین باشگاه‌های حرفه‌ای است. پس باید هر چه زودتر در تیم‌های پرطرفدار پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس، این اتفاق بیفتد.

۷. توضیحاتی که سردار در مورد فروش قایدی و پس از آن گرفتن رضایتنامه و بازگرداندن او به استقلال ارائه کرد را هم به سختی می‌توان هضم کرد. با مبلغ ۱.۲ میلیون دلار می‌شد بازیکنی در حد لودکادیا را به استقلال آورد پس چه لزومی داشت بازیکنی که در تیم شباب الاهلی، کنار گذاشته شده را با این عدد به استقلال برگرداند.

۸. شب گذشته فوتبال برتر مهمان دیگری هم داشت که البته نه هم‌زمان، ولی صحبت‌هایی خوبی به نسبت چند مناظره قبلی داشت. علی فتح‌الله زاده وقتی روی خط تلفنی برنامه آمد با اشاره به اینکه دوره «بزن در رو» تمام شده که بیایی و دروغی بگویی و جواب نشوی در پاسخ سردار که گفته بود قسط‌های بانک شهر را پرداخت کرده عنوان کرد: «بانک شهر به ما نامه زده که استقلال تا امروز هیچ قسطی پرداخت نکرده و هر قسط بانک شهر ۸ میلیارد تومان است.» مدیر عامل فعلی استقلال با اشاره به صحبت‌های آجورلو در مورد پرداخت مالیات باشگاه نیز گفت: «بعد از حضورم در استقلال پیگیر مالیات شدم و آن را پرداخت کردم بعد سردار می‌گوید که او از درآمد‌ها برای مالیات پرداخت کرده است.»

۹. فتح الله زاده شاید اگر از روز اول مطرح می‌کرد که تیم جای خالی ندارد و باشگاه به زمین و زمان بدهکار است الان راحت‌تر می‌توانست نیم فصل دوم را پشت سر بگذارد، ولی اینکه او دوست دارد بمب منفجر کند، کار را سخت می‌کند. اتفاق بد دیگر مربوط به سیاوش یزدانی است که تا همین هفته قبل کنار تیم بود، ولی به خاطر خواسته مربی، فتح‌الله زاده مجبورشد با وجود اینکه ۶۰ درصد از مبلغ قرارداد یزدانی را پرداخته، او را از استقلال کنار بگذارد تا جا خالی شود. هرچند که اشتباهات نابخشودنی این بازیکن در بازی با سپاهان و زمزمه‌های جدایی‌اش از استقلال و پس از آن‌ها اخراج از تمرینات زمینه را برای این فسخ، فراهم کرد. در نهایت هم باید منتظر ورود هافبکی جدید به استقلال باشیم که گفته می‌شود ۱۵ گل زده و در پاس گل هم دستکمی ندارد. البته زمان کمی هم تا سررسید بدهی استراماچونی و بسته شدن مجدد پنجره استقلال باقی است و شاید این بمب در جا منفجر شود و به ایران نرسد.

۱۰. اگر فوتبالی باشید به خاطر می‌آورید که مناظره‌های فتح الله زاده و سرار آجورلو فقط مال امسال نیست و از سال‌های دور یک کل کل مدیریتی بین آن‌ها جریان داشته که اگر یادتان باشد زمانی که سردار آجورلو، استیل آذین را با ستاره‌های آن زمان مثل علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و ... بست در یک برنامه زنده تلویزیونی، جواد خیابانی رو به فتح‌الله زاده کرد که با این تیم کهکشانی حتما این فصل استیل آذین قهرمان می‌شود، اما پاسخ فتح الله زاده هم این بود که «به بازیکن بزرگ نیست، به مدیریت است». دیشب در فوتبال برتر هم فتح الله زاده با اشاره به ادعا‌هایی که آجورلو در زمینه اقتصاد نوشته، گفت: «عمل شرط است، نه کتاب نوشتن!»

در نهایت هم به نظر می‌آید هواداران فوتبال تا مدت‌ها شاهد جدال لفظی دو مدیرعامل سابق و فعلی استقلال باشند بی آنکه نتیجه درستی از آن بتوان گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی