تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور

احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان خبر داد و گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محور‌ها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است.

کد خبر: ۱۴۴۴۹۰
۱۰:۵۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور

دیدارنیوز: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبرداد و از رانندگان خواست که از انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

سرهنگ احمد شیرانی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌ها کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، لرستان، تهران، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه هستیم. همچنین در برخی از محور‌های استان‌های ایلام، خراسان رضوی و گیلان هم بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محور‌ها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نطیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.

شیرانی در همین راستا نیز به رانندگان و مسافران توصیه کرد که اولا تا جای ممکن است انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و ثانیا اگر قصد عبور از جاده‌هایی مانند چالوس، هراز و دیگر محور‌های کوهستانی را دارند، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک، آزادراه ساوه - تهران حدفاصل دهشاد تا پل اتوبان آزادگان و محور شهریار – تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس است. در دیگر محور‌های مواصلاتی ترافیک سنگین یا نیمه سنگین گزارش نشده است. اما با توجه به حجم بارش‌ها و لغزندگی معابر کاهش سرعت تردد وجود دارد و از این رو رانندگانی که سفری ضروری در پیش دارند و امکان تعویض در آن را ندارند، باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

کاهش ۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور

وی درباره میزان تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار حاکی از کاهش پنج درصدی تردد در جاده‌های کشور طی شبانه‌روز اخیر است. همچنین ساعت اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار انجام شده است. آزادراه کرج - تهران، آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج و آزادراه ساوه - تهران نیز پر ترددترین محور‌های مواصلاتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

شیرانی درباره محور‌های دارای انسداد یا محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان - ایرانشهر هم تنها محور مسدود شریانی در کشور است. محور‌های پونل – خلخال، خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه‌های چری و شاه منصوری)، لاسم - ارجمند، دیزین - شمشک، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محور‌های دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر‌های خود انتخاب کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی