تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کنعانی: صدراعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده!

پس از اظهارات اخیر صدراعظم آلمان که وضعیت امروز ایران را با شرایط سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ آرژانتین مقایسه کرده بود، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: صدر اعظم آلمان، در یک شبیه سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.

کد خبر: ۱۴۴۴۲۹
۱۱:۳۶ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

کنعانی: صدراعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده!

دیدارنیوز: وزارت خارجه کشورمان اظهارات صدراعظم آلمان را شبیه سازی ناشیانه و مغرضانه عنوان کرد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، ناصر کنعانی در پاسخ به تکرار مواضع مداخله جویانه صدر اعظم آلمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به آرژانتین اظهار داشت: صدر اعظم آلمان، در یک شبیه سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنچه به درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی گری و جاه طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی‌های رهبران پیش از جنگ جهانی دوم و این بار با تمسک به ابزار‌های حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.

کنعانی خاطر نشان کرد: ما امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی با رفتار‌های مشابه و البته محکوم به شکست، در صدد هستند تا برای ارائه تصویر مثبت از خود از پروژه "قدرت از طریق حقوق بشر" استفاده کرده و حتی خود را در این رابطه سردمدار و پیشگام جلوه دهند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان مدعیان آلمانی را به توجه به جنایت وحشیانه چند روز پیش اسرائیل در جنین، در کرانه غربی فلسطین فراخواند که مقامات آلمان حتی از بیان یک کلمه در تقبیح وحشی‌گری اسرائیل دریغ کردند.

به نقل از یک رادیوی فارسی‌زبان خارج از کشور، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، که به آرژانتین سفر کرده است ضمن ادای احترام و گرامیداشت یاد هزاران قربانی دوران استبداد نظامی در این کشور، وضعیت سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ آرژانتین را مشابه سرکوب معترضان در ایران امروز دانسته بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی