تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان خواستار شد:

طرح جامع عفاف و حجاب به قانون تبدیل شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان درباره طرح جامع عفاف و حجاب گفت: طبق مطالبه گری مردم از طرف ستاد امر به معروف و نهی منکر کشور به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده تا این طرح به قانون تبدیل شود

کد خبر: ۱۴۴۳۹۲
۱۸:۴۶ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

طرح جامع عفاف و حجاب را به قانون تبدیل شود

 

دیدارنیوز: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان درباره طرح جامع عفاف و حجاب گفت: طبق مطالبه گری مردم از طرف ستاد امر به معروف و نهی منکر کشور به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده تا این طرح به قانون تبدیل شود و باید مدنظرداشت که همه از قوانین تمکین می‌کنند و در این طرح قوانین قبلی تکمیل و برخی قوانین نیز به روز شده است.

علی شجاع حیدری ظهر امروز ۹ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اعتقادات دینی پرداخت و افزود: در قرآن آمده است که مردان و زنان با ایمان، ولی (و یار و یاور) یکدیگرند، امربه معروف و نهی ازمنکر می‌کنند، نماز را برپا می‌دارند و زکات را می‌پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند.»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان این مطلب که اصل هشتم قانون اساسی مختص امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: اصل هشتم پایه اثرگذار در دیگر قانون‌های اساسی است.

او، با با یادآوری تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۱۳۹۴ بیان کرد: در ماده هشت این قانون آمده است که مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسؤولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

شجاع حیدری ادامه داد: در ماده ۹ نیز آمده است که اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌شود. در مورد اشخاص حقوقی، افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییر محل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

او در ادامه به تبیین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و در ادامه با بیان این مطلب که گروه‌های جهادی در ۱۸ عرصه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان کرمان فعال هستند، افزود: سیاست و بصیرت، اقتصاد ممقاومتی، عفاف و حجاب، مدیریت و شبکه سازی، گردشگری تعالی بخش، آموزش علم و فناوری، طب سنتی، روانشناسی و مشاوره، محیط زیست، سلامت و بهداشت، هیئت و فعالیت‌های قرآنی، خانواده، هنر، رسانه و فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، تربیت بدنه و آموزش دفاعی، فرهنگی و مناسبت‌ها و حقوقی و قضایی؛ ۱۸ عرصه‌های گروه‌های جهادی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان، ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه مجموعه‌ها داریم که اهداف این شورا شامل این است که مردم نسبت به آن دستگاه بتوانند بدون ترس امر به معروف و نهی از منکر کنند و همچنین همکاران نیز بتوانند به یکدیگر تذکر دهند و تذکر کارکنان به مسئولین بالادستی انجام شود.

او در ادامه عنوان کرد: بعد از تحریم سپاه پاسداران، ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز تحریم کردند که نشان می‌دهد این ستاد خاری در چشم دشمن است و برای مقابله با اقدام دشمن در این موقعیت باید انسجام داخلی داشته و صاحبان تریبون موضع گیری لازم برای این اقدام دشمن انجام داده و حساس‌تر از قبل عمل کنیم ضمن آنکه فعالیت‌ها درخصوص امر به معروف و نهی از منکر بیشتر از قبل شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی