تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای پسکوف؛ تانک‌های آمریکایی در اوکراین خواهند سوخت

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه که کشورش حدود یک سال پیش به اوکراین حمله نظامی کرد و کشورهای مختلف دنیا را با تنش‌های امنیتی و نظامی گسترده مواجه کرد، مدعی شد که تانک‌های آمریکایی در صورت انتقال به اوکراین، خواهند سوخت.

کد خبر: ۱۴۴۲۱۰
۱۸:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

ادعای پسکوف؛ تانک‌های آمریکایی در اوکراین خواهند سوخت

دیدارنیوز: سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفت که این تانک‌ها هم مانند سایر هم‌نوعان خود در گذشته، خواهند سوخت.

مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: «دیمیتری پسکوف امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفت: در مورد تاثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت.

سخنگوی کاخ کرملین به نقل از دیدگاه برخی از کارشناسان، ارسال این تانک‌ها به اوکراین را اقدامی «بیهوده» دانست و گفت: این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

پسکوف افزود: هزینه‌های این تانک‌ها بر عهده مالیات دهندگان اروپایی و سود آن نیز متعلق به آمریکایی‌ها خواهد بود.

گفتنی است که روز گذشته یکی از مقامات آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی چند روز آینده از ارسال تانک‌های «آبرامز- ام ۱» به اوکراین خبر خواهد داد.

در همین رابطه، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به احتمال ارسال تانک‌های آبرامزِ آمریکا به اوکراین اعلام کرد این اقدام واشنگتن اقدامی تحریک آمیز و مستقیما علیه روسیه است.

وی در این باره گفت: ارسال این تجهیزات به ارتش اوکراین، اقدام تحریک آمیز آشکاری علیه روسیه است. اگر تانک‌های آبرامز به ارتش اوکراین تحویل داده شود، ارتش روسیه این تجهیزات را مانند همه تجهیزات دیگر ناتو نابود خواهد کرد.

این مقام روس در ادامه تأکید کرد که اگر آمریکا تصمیم دارد چنین اقدامی را انجام دهد، نمی‌تواند چنین حرکتی را با استدلال «تسلیحات دفاعی» توجیه کند. هیچکس نباید توهم داشته باشد که متجاوز واقعی در جنگ کنونی چه کسی است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی