تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
علی ادیانی مدعی شد

بیمه شدن جمهوری اسلامی از تحریم‌ها با عضویت در پیمان شانگهای

نمایندگان در جلسه علنی چهارشنبه با اکثریت آرا با فوریت بررسی لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان شانگهای، موافقت کردند. علی ادیانی در این باره گفت: روابط خارجی اروپا رسما با عضویت ایران در سازمان شانگهای مخالفت کردند چرا که معتقد است عضویت ایران در پیمان شانگهای راهی برای بیمه شدن جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تصویب این لایحه است.

کد خبر: ۱۴۴۱۷۷
۱۱:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

بیمه شدن جمهوری اسلامی از تحریم‌ها با عضویت در پیمان شانگهای

دیدارنیوز: رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در باره لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان شانگ‌های در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه علنی با ۱۶۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع با بررسی لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان شانگ‌های به صورت دوفوریت موافقت کردند.

براساس این گزارش علی ادیانی در دفاع از دو فوریت لایحه مذکور، گفت: عضویت ایران در این سازمان و ابعاد حائز اهمیت اقتصادی، اجتماعی و بین المللی و تاثیر آن در هم افزایی توانایی‌های اقتصادی کشور‌های عضو برای برون رفت از تحریم و تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسو و همگرا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: ایران از سال ۲۰۰۵ در این سازمان عضو ناظر بوده است و با استقرار دولت سیزدهم و با فعالیت و رویکرد رئیسی در عرصه سیاست خارجی به ویژه افزایش تعامل با کشور‌های همسو، در شهریور ۱۴۰۰ روند عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در تاجیکستان صورت گرفت. براین مبنا هر کشوری که تقاضای عضویت در این سازمان را دارد بدون تردید باید به معاهدات بین المللی لازم الاجرا در چارچوب همکاری شانگهای متعهد شود.

ادیانی تصریح کرد: دولت نیز مجموعه معاهدات بین المللی لازم الاجرا را پذیرفته و در قالب این لایحه تقدیم مجلس محترم کرده است.

وی با بیان اینکه ضرورت تصویب دو فوریت این لایحه واضح است، در تشریح دلایل عضویت در این سازمان به مخالفت افرادی که با منافع ملی ایران مشکل دارند اشاره کرد و ادامه داد: روابط خارجی اروپا رسما با عضویت ایران در سازمان شانگهای مخالفت کردند چرا که معتقد است عضویت ایران در پیمان شانگهای راهی برای بیمه شدن جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تصویب این لایحه است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی