تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
تاکید وزیر خارجه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی با قاره آفریقا

رایزنی معاون وزیر خارجه ونزوئلا با امیرعبداللهیان

معاون وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان درباره گسترش همکاری دو کشور در حوزه انرژی به رایزنی پرداخت.

کد خبر: ۱۴۴۰۱۴
۰۸:۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

رایزنی معاون وزیر خارجه ونزوئلا با امیرعبداللهیان

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار خانم «کاپایا رودریگز» معاون وزیر خارجه ونزوئلا با وی، گسترش روابط دوجانبه در چارچوب پیگیری همکاری‌ها در حوزه انرژی، فناوری و های‌تک و تعمیق و تقویت مناسبات فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز که برای شرکت در اولین کنگره بانوان تاثیرگذار به تهران سفر کرده است، در این دیدار با پر اهمیت خواندن نقش زنان در تمامی کشورها، گفت: کنگره بانوان تاثیرگذار نشان داد که حضور و جایگاه بانوان در ایران بسیار برجسته، پررنگ و تحسین برانگیز است.

تاکید امیرعبداللهیان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی با قاره آفریقا

وزیر امور خارجه در ادامه دیدار مقامات شرکت‌کننده در اولین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار با وی، روز گذشته به‌طور جداگانه با روسای هیأت‌های ٧ کشور آفریقایی شرکت‌کننده در این کنگره شامل وزیر صنایع و تجارت زیمبابوه، وزیر زنان و خانواده از کشور‌های سنگال، گینه بیسائو، بورکینوفاسو، نیجریه و کامرون و همچنین فرماندار منطقه کوناکری از کشور گینه کوناکری دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار‌ها بر توسعه مناسبات و روابط فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های قاره آفریقا تصریح و بر ظرفیت‌های بالا برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان ساخت که دولت جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها با قاره آفریقا، به‌ویژه در حوزه اقتصادی تاکید جدی دارد.

روسای هیأت‌های شرکت‌کننده در این کنگره، ضمن تاکید بر تدوام برگزاری این نشست‌ها، جایگاه برجسته بانوان ایرانی را ستودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی