تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
پرسپولیس با گل‌محمدی مثل آرتتا رفتار کرد

بیاتی‌نیا: ساپینتو در تعویض‌ها ضعیف است

محسن بیاتی نیا مهاجم سال‌های گذشته استقلال، معتقد است آنچه پرسپولیس را نسبت به سایر تیم‌ها پیش انداخته ، ثبات و تداوم حضور یحیی گل‌محمدی است اما ماجرای استقلال پیچیده است.

کد خبر: ۱۴۳۹۹۱
۱۵:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

بیاتی‌نیا: ساپینتو در تعویض‌ها ضعیف است

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: محسن بیاتی‌نیا کارشناس فوتبال معتقد است آنچه پرسپولیس به آن عمل کرده و دیگر تیم‌ها در پی آن هستند، اعتماد و ثبات حضور سرمربی روی نیمکت این تیم است.

او با اشاره به این که تمام تیم‌های بالا و پایین جدول تغییرات زیادی در طول فصل داشته‌اند، گفت: اصل و اساس پرسپولیس بر یحیی گل‌محمدی گذاشته شده است. اگر در دنیا هم دنبال مثال مشابهی باشیم، میکل آرتتا را می‌شود نام برد که وقتی به آرسنال آمد سه سال زمان برد تا صدر جدول را به دست بیاورد و با وجود نوسانات در این مدت، او را کنار نگذاشتند.

بیاتی‌نیا با اشاره به رفتن لوکادیا و جایگزینی گلزن‌های دیگر در پرسپولیس گفت: «اگر می‌بینیم که لوکادیا می رود و گولسیانی و یا بازیکن دیگری گل می زند به این دلیل است که مربی، بازیکنان را بر اساس خواسته خودش انتخاب می‌کند، پس هر زمان بخواهد از نفرات جایگزین که با تاکتیک او همخوانی دارند، همان بازی که مد نظرش است را می گیرد.»

این روزها اخبار و شایعات زیادی در باره برکناری ساپینتو از نیمکت استقلال به گوش می رسد و بیاتی‌نیا نیز در این مورد نگاه متفاوتی دارد: «واقعیت این است که فقدان ثبات مدیریتی هم در فوتبال ما وجود دارد. ساپینتو انتخاب مدیر جدید نیست و شاید هیچ کس غیر از علی فتح‌الله زاده هم نمی توانست با او کنار بیاید. اما تغییر ساپینتو هم اشتباه است چون تیم را با چالش و داستان‌های جدید روبرو می کند.»

او ادامه داد: «وقتی می گوییم مربی داخلی برای لیگ بهتر است یک عده واکنش منفی نشان می دهند. ولی واقعیت این است که مربی داخلی با کمبودهایی مثل دفتر کار و زمین و پول کنار می‌آید. ما مردم ایران کلا همینطوری کنار هم زندگی می‌کنیم ولی تحمل این مسئله برای یک مربی خارجی که می خواهد روی اصول کار کند سخت است.»

با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال، فشارهای زیادی روی این تیم هست که هر چه زودتر یک هافبک بازی‌ساز بیاورد ولی بیاتی نیا نظر دیگری دارد. او می گوید: «نقش سرمربی در تیم فوتبال مثل قلب در بدن است. همه اندام‌ها دارند کار خودشان را می ‌کنند ولی عملکرد قلب است که بقیه را زنده نگه می دارد. ساپینتو متاسفانه دو بزرگ ایراد دارد، اول اینکه تعویض‌های ضعیفی در جریان بازی دارد که در دربی و بازی با مس این مسئله نتیجه را عوض کرد و دوم اینکه خود کنترلی ندارد و بنابراین نمی تواند تصمیمات درستی در جریان بازی بگیرد و دائم مشغول داد زدن سر داور و واکنش نشان دادن به نیمکت حریف است.»

بیاتی‌نیا: ساپینتو در تعویض‌ها ضعیف است

او ادامه می‌دهد: «در پاسخ به این سوال که آیا هافبک بازی‌ساز مشکل استقلال را حل می کند، باید بگویم که این مربی است که با چیدمانی که انجام می دهد باید بازیسازی را از خط دفاع و پس از آن برای خط هافبک ونهایتا برای فوروادها، ایجاد کند. ولی می‌بینیم که وقتی توپ به استقلالی‌ها می‌رسد در زدن ضربات آخر عجله دارند و اجازه نمی دهند تا بازیکن‌های دیگر هم اضافه شوند. پس این ربطی به بازیسازی ندارد. تفکر مربی از آوردن بازیکن مهم‌تر است.»

اخیرا غلامرضا عنایتی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آمار گل‌های مسابقات لیگ نیز گفت: «وقتی من در نیم‌فصل ۱۲ گل می‌زدم می‌گفتند عنایتی باید خداحافظی کند. با این روند تا ۲۰ سال دیگر هم کسی به ۱۴۷ گل من نمی‌رسد و این شرایط برای لیگ و تیم ملی خطرناک است.» در این رابطه نیز از بیاتی‌نیا که همیشه فوروارد بوده سوال کردیم. او گفت: «متاسفانه از زمانی که آقای کی روش به ایران آمد و سیستم ۴ـ۲ـ۳ـ۱ را به جای ۳ـ۵ـ۲ و ۴ـ۴ـ۲ به کار گرفت. باعث شد تا بازیکنان زیادی در پست‌هایی به غیر از فوروارد روی کار بیایند و اگر دقت کنید ما الان در پست هافبک دفاعی، وینگر و دفاع بازیکنان بیشتری داریم تا خط حمله و این مسئله در نهایت باعث فقر گل‌زنی در لیگ شده است.»

بیاتی نیا در پایان در رابطه با اختلاف ۵ امتیاز سپاهان نسبت به پرسپولیس صدرنشین و در مورد احتمالات قهرمانی گفت: «هنوز خیلی زود است که بخواهیم قهرمان را پیش‌بینی کنیم و نمی‌توان با قطعیت گفت که پرسپولیس قهرمان لیگ می شود. این تیم هم خیلی قاطعانه بازی‌هایش را نمی برد و معمولا با حریفان بازی‌های پایاپای انجام می‌دهد، ولی اگر سایر تیم‌های همین روند را داشته باشند پرسپولیس می تواند قهرمان شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی