تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

از تعرض به ۱۵ نوجوان تا فایل صوتی؛ در مشهد چه خبر است؟

فوتبال مشهد در ماه‌های اخیر دچار حواشی و جنجال‌های بزرگی بوده؛ از جمله حمله با گاز فلفل به زنان در ورزشگاه امام رضا در زمان دیدار ملی، افشای فایل صوتی رئیس فدراسیون فوتبال و حالا خبر تاسف‌بار تعرض به ۱۵ نوجوان در یک مدرسه فوتبال.

کد خبر: ۱۴۳۹۷۰
۱۱:۴۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

از تعرض به ۱۵ نوجوان تا فایل صوتی؛ در مشهد چه خبر است؟

دیدارنیوز: از ماجرای تعرض به ۱۵ نوجوان تا سقوط تیم‌ها و افشای فایل صوتی؛ در فوتبال مشهد چه خبر است؟

علی ولی‌اللهی در روزنامه اعتماد نوشت: «مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در مورد رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی می‌گوید اظهرمن الشمس است که احسان اصولی عملکرد قابل قبولی نداشته است. علی‌اکبر هاشمی جواهری در مورد تغییرات در رای هیات فوتبال استان گفته: «تاج اعتقاد دارد اجازه بدهید مجمع برگزار شود، اما من معتقد هستم تا رسیدن زمان برگزاری مجمع برای تغییر اصولی دیر است.» تازه این اظهارنظر قبل از این بود که ماجرای تعرض به ۱۵ نوجوان در یک باشگاه فوتبال در مشهد رسانه‌ای شود. باشگاهی که طبق گفته رسانه‌ها بدون داشتن مجوز در مسابقات شرکت می‌کرده.

اولین‌باری که نام احسان اصولی به صورت گسترده در رسانه‌ها مطرح شد، برمی‌گردد به دعوای فرهاد حمیداوی مالک شهر خودرو با رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی در مورد مالکیت باشگاه. در آن مقطع به دلیل مسائل حقوقی و اختلافات پیش آمده میان مدیران باشگاه و هیات فوتبال، باشگاه شهر خودرو که اصولی و دوستانش آن را پدیده می‌نامیدند در وضعیتی نابسامان قرار داشت.

اصولی که از طریق عضویت در شورای شهر توانسته بود به هیات فوتبال برسد از همان مسیر حتی خودش را به عضویت در هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال هم رساند. جایی که او طبق اعلام رسانه‌ها با اصرار بازی ایران و لبنان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی را به مشهد برد و فاجعه بیرون ورزشگاه برای زنان تماشاچی رقم خورد.

امتیاز باشگاه شهرخودرو که سال پیش به لیگ دسته یک سقوط کرده بود در مرداد به امید وحدت خراسان منتقل شد. تیمی که در همان چند بازی ابتدای لیگ با باخت‌های دو رقمی در فضای ورزش خبرساز شد. تا جایی که شایع شد این تیم در حال شرط‌بندی در مسابقات است.

فرهاد حمیداوی مالک شهرخودرو آبان امسال گفت هیات فوتبال استان باعث چنین وضعیتی شده است چرا که آن‌ها اصرار کردند امتیاز تیم باید در استان بماند و در نهایت تیم به شکل اجباری به امید وحدت واگذار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در مورد وضعیت تیم و باخت‌های امید وحدت گفت: «دیدید با مسائلی مثل شرط‌بندی چه افتضاحی به بار آمد. تا جایی که ما پیگیری کردیم و خبر داریم، یک تیم نمی‌تواند در همه مسابقات ۱۰ - ۱۱ گل بخورد.»

ایشان با زیر سوال بردن مدیریت اصولی در هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: «اظهر من‌الشمس است که عملکرد هیات فوتبال عملکرد قابل قبولی نبوده است. زمانی که اصولی به هیات فوتبال آمد، دو تیم در لیگ برتر داشتیم، اما الان نه در لیگ برتر و نه در لیگ دسته اول تیم نداریم و واگذاری به افراد دیگر صورت گرفته که باعث آبروریزی شده است.» نتایج تیم‌های فوتبال مشهد در حالی است که دو تیم فوتسال مشهدی هم در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند. تیم رکن‌آذین خاورمیانه با ۸۷ گل خورده در ۲۲ بازی در انتهای جدول قرار دارد و فرش‌آرا نیز در منطقه سقوط است.

حاشیه‌های اطراف فوتبال مشهد و رییس هیات فوتبال استان به مسائل مربوط به تیم‌داری و نتایج باشگاه‌ها محدود نشد.

روز پنجشنبه جلسه مجمع عمومی هیات فوتبال استان خراسان رضوی با حضور مهدی تاج برگزار شد که حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشت و در نهایت با انتشار فایل صوتی از رییس فدراسیون تبدیل به یک رسوایی شد. رسوایی‌ای که در نتیجه تلاش برای حفظ احسان اصولی به وجود آمد.

داستان از این قرار بود که مدیرکل ورزش استان در جلسه مجمع عمومی هیات فوتبال شرکت نکرد و از آن طرف مهدی تاج به تنهایی راهی اداره کل ورزش استان شد تا با جواهری دیدار کند. در این بین برخی رسانه‌ها گفتند اصولی به ساختمان اداره کل راه داده نشده در حالی که دبیر هیات فوتبال مدعی است اصولی اصلا به آن جلسه نرفته بوده. بعد از این جلسه همه خبرنگاران حاضر در هیات فوتبال را بیرون کردند تا مهدی تاج مقابل یک خبرنگار مشخص بنشیند تا او دو تا سوال دیکته‌شده را از رییس فدراسیون فوتبال بپرسد! سوالی در مورد ادامه کار اصولی و اختلاف با اداره کل ورزش استان! اما در این بین یکی از خبرنگاران با قراردادن ضبط صوت خود در آن محل موفق به ضبط این مکالمه شد و در نهایت تبدیل شد به «فایل صوتی مهدی تاج».

اما تمام این اتفاقات در مقابل خبری که غروب جمعه توسط یکی از چهره‌های رسانه‌ای استان منتشر و تبدیل به بمب خبری روز گذشته شد چندان اهمیت نداشت.

جمعه شب جواد تاری‌بخش مدیر رسانه‌ای سابق تیم شهرخودرو و از فعالان رسانه‌ای مشهد در استوری اینستاگرامش از شکایت خانواده‌های ۱۵ بازیکن نوجوان از مربیان یک باشگاه فوتبال در مشهد به دلیل تعرض خبر داد!

این استوری به سرعت فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر قرار داد و تا روز گذشته بسیاری از مقامات از جمله وزیر ورزش نسبت به آن موضع‌گیری کردند. این در حالی است که هیات فوتبال استان خراسان رضوی و احسان اصولی در نخستین واکنش خود گفتند که از طریق رسانه‌ها از ماجرا با خبر شدند. حال باید دید در روز‌های آینده این پرونده به کجا می‌رسد و چگونه با افراد خاطی برخورد می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی