تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
دلایل باخت آبی‌ها به سپاهان در چند پرده

کار استقلال به تجمع می‌کشد؟

در هفته شانزدهم لیگ استقلال یک شکست دیگر را پذیرا شد تا با فاصله ۸ امتیازی از صدر، امیدش به قهرمانی کمتر از پیش شود.

کد خبر: ۱۴۳۹۰۹
۱۴:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

استقلال سپاهان

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: در اولین هفته از دور برگشت استقلال در اصفهان، مهمان سپاهان بود. رویارویی دو مربی پرتغالی لیگ یعنی ساپینتو و مورایس، مثل همیشه از جذابیت‌های این دیدار بود. بازی در حالت تساوی بود ولی اشتباه کاپیتان استقلال سیاوش یزدانی در دقایق پایانی، باعث شد که استقلال برای دومین بار در این فصل نتیجه را به سپاهان واگذار کند.

این شکست البته در تداوم ناکامی استقلال در رسیدن به صدر جدول بود و به همین دلیل هم ممکن است به ماجراهای حاشیه‌ای در باشگاه مبدل شود. در ادامه علت ناکامی استقلال خصوصا در بازی اخیر را بررسی می کنیم:

۱.  یکی از اشتباهات علی فتح‌الله زاده پس از تکیه زدن بر مسند مدیریت باشگاه این بود که بارها در تلویزیون آفتابی شد. از داستان آوردن رونالدو و مسی تا اعلان جنگ به سردار آجورلو برای مناظره رو در رو و... باعث شد تا تیم آرام و بی‌حاشیه سال قبل در رأس خبرها قرار بگیرد و آنقدر حاجی را در کانال‌های مختلف تلویزیونی دیدیم که از این لحاظ با مهران رجبی قابل قیاس است!

۲. در این روزهای پرماجرا که از در و دیوار باشگاه استقلال طلبکار سرازیر می شود و پنجره نقل و انتقالات هنوز بسته است، هر روز اسامی جدیدی از مهاجم و هافبک خارجی برای اضافه شدن به لیست استقلال به گوش می رسد. البته که حضور مهاجمی مثل لوکادیا نعمت است ولی شاید اگر یک کمک مربی قوی‌تر به جای خسرو حیدری کنار ساپینتو بود، پیشنهاد می داد که در شرایط اقتصاد کنونی بیشتر به امیدهای خود تیم میدان داده شود.

۳. نتایج ساپینتو با استقلال به لحاظ فنی متوسط است و به خاطر عدم شناخت ساپینتو از استقلال و فوتبال ایران نمی‌توان پیکان انتقادها را تنها به سمت او گرفت. ولی شاید بهتر باشد از این مربی پرتغالی بپرسیم که در تمرینات او چه اتفاقی می‌افتد که بازیکنان آماده ای مثل محمد محبی و پیمان بابایی به بازیکنانی ناکارآمد تبدیل می‌شوند.

کار استقلال به تجمع می‌کشد؟

 

۴. همچون بسیاری از هفته‌های قبل، داوری‌ها به دلیل نبود VAR دچار مشکل است و مربیان خیلی راحت می‌توانند با اشاره به دو سه صحنه از بازی، باخت را گردن داوری بیندازند. پنالتی دقیقه ۹۳ یزدانی و تکل دو پای مغانلو در نیمه اول روی بازیکن استقلال از این جمله است.

۵.  هر چند شوت از راه دور امید نورافکن، رضایی دروازبان استقلال را سورپرایز کرد ولی عکس العمل ضعیف او روی دفع این توپ، گل اول را به سپاهان هدیه کرد. تیمی مثل استقلال باید حداقل دو دروازبان آماده، داشته باشد، هر چند که این روزها حسینی هم افت قابل ملاحظه‌ای داشته و باز هم باید در مورد این موضوع از ساپینتو و غلامی پرسید که در تمرینات استقلال چه می گذرد.

۶. بر هیچکس پوشیده نیست که استقلال از ضعف هافبک بازیساز در کمربند میانی خودش رنج می‌برد. باید دید استقلال چطور می خواهد این نقیصه را در نیم فصل دوم بهبود بخشد با توجه به اینکه کاملا مشخص نیست هافبک بازیساز در پازل تاکتیکی ساپینتو چه جایگاهی دارد؟!

۷. تنها نکته مثبت استقلال در بازی مقابل سپاهان، یادآوری نام زنده‌یاد رضا احدی معروف به «رودی فولر ایران» بود، کسی که در دهه ۵۰ به استقلال آمد و ۸ سال با پیراهن شماره 8 این تیم به میدان رفت.

۸. ساپینتو که در همان هفته نخست حضورش با باخت به سپاهان نوار بدون شکست بودن استقلال را شکست و این مسئله باعث شد تا برخی هواداران نظر به رفتن این مربی پرتغالی داشته باشند ولی نباید از یاد برد، در این مقطع که استقلال بدهکار است رفتن این مربی به غیر از اضافه شدن پرونده جدید و بدهکاری تازه مساله‌ای را حل نمی کند. ‌شاید بهتر باشد که باشگاه استقلال از دستیار قوی‌تری کنار ساپینتو بهره ببرد و خسرو حیدری را تغییر دهد.

۹. سپاهان هم مثل فصل گذشته استقلال، نه سال می‌شود که در لیگ نتیجه نگرفته ولی به نظر می رسد امسال مورایس این تیم را بیشتر از سال‌های گذشته به جام نزدیک کرده است.

۱۰. مدیر عامل استقلال هر روز برای باز شدن پنجره استقلال امروز و فردا می کند. برای استقلال روزها به سرعت سپری می‌شود و برخی هواداران ناراضی این تیم در شبکه‌های مجازی اعلام کرده‌اند که قصد دارند جلوی ساختمان باشگاه تجمع اعتراضی نسبت به سیاست‌های باشگاه و علی فتح‌الله زاده تشکیل دهند که این موضوع خود یک بحران جدید خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی