تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جنجال فایل صوتی «تاج»؛ سوال‌های هماهنگ شده با خبرنگار گزینشی!

فدراسیون پرحاشیه فوتبال با ریاست مهدی تاج بار دیگر با یک جنجال به صدر خبرها بازگشته؛ در مشهد و در شرایطی که خبرنگاران چشم‌انتظار گفت‌وگو با مهدی تاج بودند، احسان اصولی با انتخاب یک خبرنگار و یک رسانه خاص، او را به یک اتاق خصوصی برد تا گفت‌وگویی گزینشی را با مهدی تاج انجام بدهد!

کد خبر: ۱۴۳۸۵۲
۱۰:۵۸ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

جنجال فایل صوتی «تاج»؛ سوال‌های هماهنگ شده با خبرنگار گزینشی!

دیدارنیوز: مجمع سالیانه هیات فوتبال خراسان رضوی با جنجال و حاشیه به پایان رسید.

مهدی تاج در ادامه سفر‌های استانی خود برای حضور در مجامع سالیانه هیات‌های فوتبال، عصر روز سه‌شنبه به مشهد سفر کرد تا در آخرین مجمع سالیانه هیات فوتبال خراسان رضوی در دوره ریاست احسان اصولی شرکت کند. آن‌هم در شرایطی که فوتبال خراسان رضوی در سال اخیر، روند نزولی عجیبی را پشت سر گذاشت و تیم لیگ برتری شهرخودرو به عنوان نماد فوتبال خراسان به لیگ یک سقوط کرد و بعد از حضوری کوتاه‌مدت در لیگ یک، نماینده خراسان رضوی منحل شد!

اصولی در ۳ سال اخیر عملکرد مدیریتی پرماجرایی را در فوتبال ایران داشته، از سمت‌های سریالی در فدراسیون فوتبال (ریاست کمیته بازاریابی، ریاست کمیته فوتسال، سخنگویی فدراسیون) تا ریاست بر هیات فوتبال خراسان رضوی که نگاهی به کارنامه او نشان می‌دهد که از نظر منتقدان نقاط ضعف کارنامه مدیریتی احسان اصولی بسیار پررنگ‌تر از نقاط قوت او هستند.

نایب‌رئیسی که مجمع را تحریم کرد!

مجمع سالیانه هیات فوتبال خراسان رضوی در شرایطی برگزار شد که علی‌اکبر هاشمی‌جواهری مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی که به شدت از عملکرد مدیریتی احسان اصولی گلایه‌مند است، به عنوان نایب‌رئیس مجمع حاضر به شرکت در این جلسه نشد و مهدی تاج با اشاره به عدم حضور هاشمی‌جواهری در جلسه مجمع اعلام کرد: «این یک نقص است که باید برطرف شود. فدراسیون و هیات فوتبال باید تلاش کنند. نباید بر این باور باشیم که فوتبال فقط در دست ما است، فقط ما باید آن را اداره کنیم و هیچ کس نباید در آن دخالت کند. این حرف غلطی است. ما باید از همه کمک بگیریم. به خصوص ادارات کل که هماهنگی‌شان لازم، تکلیف و ضرورت است».

پخش کلیپ جنجالی در حضور «تاج»

احسان اصولی در حضور رئیس فدراسیون فوتبال و در شرایطی که تاج از عدم حضور نماینده‌ای لیگ برتری از سوی خراسان رضوی نسبت به عملکرد اصولی انتقاد کرد، کلیپی از گزارش کار خود در یک‌سال اخیر به نمایش گذاشت که بیشتر مرتبط با بدرقه تیم‌های پایه به مسابقات جهانی، برنامه‌های مشارکتی با شهرداری مشهد و برگزاری مراسم مذهبی در ورزشگاه تختی بود و در عجیب‌ترین بخش این کلیپ، میزبانی جنجالی دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان به عنوان یک دستاورد از سوی هیات فوتبال خراسان رضوی مطرح شد، مسابقه‌ای که هنوز پرونده آن در فیفا باز است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به پرونده بازی جنجالی ایران و لبنان گفت: «این بازی همچنان پرونده مفتوحی در فیفا دارد. کمکی که اینفانتینو به فوتبال کشور کرد و کمک خیلی خوبی هم بود. پرونده ما در کمیته انضباطی فیفا است، ولی رئیس فیفا فقط اختیار دارد این پرونده را به تعویق بیندازد. این تعویق انجام شده، ولی کمیته انضباطی فیفا باید در این زمینه رای بدهد و تصمیم بگیرد».

تاج با توضیح اینکه اینفانتینو حق وتو در این زمینه را ندارد، گفت: «اختیار روسای فیفا و AFC نیست. مثل خود ما که اختیاری برای پرونده‌ای در کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق خودمان نداریم. در نهایت می‌توانیم بگوییم الان مصلحت نیست اجرا شود و آن را به تعویق بیندازیم. هنوز رای قطعی نداده‌اند، ولی پرونده هم بسته نشده است».

مدیرکل «اصولی» را به دفترش راه نداد

مهدی تاج بعد از اتمام مجمع سالیانه راهی ساختمان اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی شد تا در جلسه‌ای با علی‌اکبر هاشمی‌جواهری شرکت کند. تاج وارد ساختمان اداره کل شد و در جلسه‌ای با هاشمی‌جواهری و البته جمعی از پیشکسوتان فوتبال خراسان رضوی حاضر شد، اما مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی اجازه حضور به احسان اصولی را در این جلسه نداد، آن‌هم در شرایطی که اصولی شخص اول فوتبال خراسان رضوی به شمار می‌رود، اما اختلافات شدید میان طرفین باعث شد تا مهدی تاج در غیاب اصولی راهی ساختمان اداره کل‌ورزش و جوانان شود.

مصاحبه سفارشی که تکمیل‌کننده روز پرماجرا بود!

تاج پیش از بازگشت به تهران و پایان سفرش کوتاهش در مشهد، با یک خبر مهم از سوی خبرنگاران مواجه شد و آن‌هم خبر برکناری احسان اصولی از سمت سخنگویی فدراسیون فوتبال و البته احتمال برکناری‌اش از ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی با توجه به دیدگاه مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی بود. اصولی از مهدی تاج خواست تا در مصاحبه‌ای این اخبار را تکذیب کند و مدعی شود که او قرار نبوده که به ساختمان اداره کل برود و خبر ممنوعیت حضور اصولی صحت ندارد!

در شرایطی که خبرنگاران مشهدی چشم‌انتظار گفتگو با مهدی تاج بودند، احسان اصولی با انتخاب یک خبرنگار و یک رسانه خاص، او را به یک اتاق خصوصی برد تا گفت‌وگویی گزینشی را با مهدی تاج انجام بدهد. حالا با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از مصاحبه مهدی تاج که در آن او خبر برکناری اصولی از سمت سخنگویی فدراسیون فوتبال را تکذیب می‌کند و می‌گوید که اصولی در جلسه با هاشمی‌جواهری قرار نبوده حضور داشته باشد و او در هیات فوتبال کارش را با قدرت دنبال می‌کند، انتشار یک فایل صوتی مخفیانه همه معادلات رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی را برهم زده است.

فایل صوتی که نشان می‌دهد مصاحبه منتشره از سوی مهدی تاج، کاملاً سفارشی و تنظیم‌شده بوده است. در این فایل صوتی، رئیس فدراسیون فوتبال خطاب به خبرنگار می‌گوید که صرفاً درباره موضوع برکناری اصولی از سمت سخنگویی سوال بپرسد و که در میانه‌های صحبت‌های تاج، صدای احسان اصولی در فایل صوتی منتشره به خوبی به گوش می‌رسد که می‌گوید «درباره راه ندادن نمی‌خواهید چیزی بگویید؟ راه ندادن اصولی ...»!

مصاحبه جنجالی، تازه‌ترین برگ رزومه آقای سخنگو

مهدی تاج در ادامه خبر و بعد از درخواست اصولی، عدم اجازه حضور احسان اصولی در جلسه مشترک با مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی را هم تکذیب می‌کند، اما حالا انتشار این فایل صوتی در فضای مجازی به شدت خبرساز شده و همگان در انتظار واکنش رسمی فدراسیون فوتبال و البته مهدی تاج و احسان اصولی هستند.

به نظر می‌رسد برخلاف مصاحبه گزینشی و سفارشی انجام شده، اوضاع در مشهد به هیچ‌وجه باب میل احسان اصولی نیست و در شرایطی که حدود ۴ ماه تا پایان ریاست او در هیات فوتبال خراسان رضوی باقی‌مانده، بعید نیست با حواشی ایجاد شده، دوره مدیریتی او زودتر از موعد به پایان برسد و بعید نیست پایان حضور او در ساختار مدیریتی هیات فوتبال خراسان رضوی، اصولی را به پایان راه در فدراسیون فوتبال برساند، مدیری که در سالیان اخیر حواشی زیادی را متوجه فدراسیون کرده که آخرین حاشیه ایجاد شده از سوی او، تنظیم یک مصاحبه سفارشی برای مهدی تاج در دفاع از عملکرد خود است!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی