تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شب فراموش‌نشدنی در ریاض؛ مسی و رونالدو گل کاشتند

دیدار دوستانه پاری‌سن ژرمن و منتخب الهلال و النصر با آتش‌بازی مهیج ۲ تیم در ورزشگاه ملک فهد ریاض همراه شد تا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با خاطره‌ای به یاد ماندنی از یک شب شورانگیز آخرین قسمت از سریال تقابل‌های جذاب و تماشایی خود را پایان دهند.

کد خبر: ۱۴۳۸۴۱
۰۹:۱۴ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

شب تاریخی در ریاض؛ مسی و رونالدو گل کاشتند

دیدارنیوز: رونالدو و مسی شب تاریخی برای فوتبالدوستان رقم زدند.

در بازی دوستانه موسوم به «مسابقه فصل ریاض»، پاری‌سن ژرمن با نتیجه ۵ بر ۴ از سد منتخب ریاض گذشت.

دیدار دوستانه پاری‌سن ژرمن و منتخب الهلال و النصر با آتش‌بازی مهیج ۲ تیم در ورزشگاه ملک فهد ریاض همراه شد تا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با خاطره‌ای به یاد ماندنی از یک شب شورانگیز آخرین قسمت از سریال تقابل‌های جذاب و تماشایی خود را پایان دهند. مسابقه‌ای که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۲ برگزار شود تا شب گذشته (پنجشنبه) به تأخیر افتاد تا نخستین مسابقه رونالدو با پیراهن النصر به یک نبرد ماندگار مقابل منتخب ستارگان جهان در پاری‌سن ژرمن تبدیل شود. آمیتا پاچان و ناصر الخلیفی از جمله مهمانان ویژه این مسابقه بودند؛ رقابتی تماشایی که در نهایت با برتری ۵ بر ۴ پاریسی‌ها به پایان رسید. منتخب ریاض در نیمه نخست ۲ بار از حریف عقب افتاد، اما هر ۲ بار با گلزنی کریس رونالدو به بازی برگشت. اخراج خوان برنات در دقیقه ۳۹ باعث جذاب‌تر شدن مسابقه شد و اشتباهات مکرر مدافعان موقعیت‌های گلزنی متوالی را در اختیار فوق‌ستاره‌های حاضر در زمین قرار می‌داد. در حالی که حوالی دقیقه ۶۰، امباپه از روی نقطه پنالتی برای چهارمین بار پاریس را پیش انداخته بود، با تصمیم سرمربیان، ستاره‌های ۲ تیم از ترکیب خارج شدند تا کمی از شور و حال مسابقه کاسته شود. در حالی که تلاش‌های میزبان برای رسیدن به گل تساوی ادامه داشت، گل اکیتیکه کار منتخب ریاض را یکسره کرد تا پاری‌سن ژرمن برتری خود را تثبیت کند. ۳۶ شوت، ۲۱ شوت در چارچوب و ۹ گل حاصل آتش‌بازی تاریخی ۲ تیم در ورزشگاه ملک فهد بود.

شروع طوفانی پاریس

در حالی که حاضران در ورزشگاه ملک فهد، یک صدا، رونالدو و مسی را تشویق می‌کردند، تصویر خوش‌وبش آن‌ها با یکدیگر قبل از مسابقه با واکنش‌های مثبت در فضای مجازی روبرو شد. بازی با حملات مداوم ۲ تیم آغاز شد و پاری‌سن ژرمن خیلی زود با ضربه دقیق لیونل مسی به گل رسید. اشتباه مدافعان ریاض در آفسایدگیری و خروج اشتباه محمد اویس باعث شد روی پاس در عمق زیبای نیمار، مسی از گوشه محوطه شش‌قدم با پای چپ توپ را از خط دروازه میزبان عبور دهد. بر خلاف انتظار، بازیکنان تیم منتخب الهلال و النصر، بعد از دریافت گل اول روحیه خود را نباختند و حملات جسته و گریخته ۲ تیم تا اواخر نیمه نخست ادامه پیدا کرد.

پایان پرحادثه نیمه نخست

در حالی که نیم ساعت از ابتدای مسابقه می‌گذشت، تصمیم بحث برانگیز داور بعد از برخورد ناواس و رونالدو در داخل محوطه جریمه، جهت بازی را عوض کرد. ناواس دقایقی به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد، اما داور او را با کارت زرد جریمه کرد و رونالدو را پشت ضربه پنالتی قرار داد. ناواس جهت ضربه را تشخیص داد، اما ضربه پرقدرت و بی‌نقص رونالدو راهی دروازه شد تا بازی مساوی شود. ترکیب منتخب النصر و الهلال با این گل انگیزه خود برای ادامه مسابقه را بازیافت و حملات این تیم دامنه‌دارتر دنبال شد. هوشیاری مدافعان پاریس باعث شد حرکت خطرناک ناواس به موقعیت گل حریف تبدیل نشود؛ دقایقی پیش از آن که تکل دیدنی بولیهی پاس عرضی خطرناک امباپه را به کرنر بفرستد. ارسال لیونل مسی، اما به یک ضد حمله سریع برای تیم منتخب ریاض تبدیل شد. در حالی که سالم الدوساری با حرکت تند و تیز خود در حال تک‌به‌تک شدن با ناواس بود، خطای سنگین خوان برنات او را نقش بر زمین کرد تا عبدالرحمن جاسم با کارت قرمز به استقبال مدافع چپ پاریس برود. تیم میهمان در لابلای هیاهوی اعتراضی بازیکنان، ۱۰ نفره شد، اما برخلاف انتظار شاگردان گالتیه تیم حاکم بر میدان باقی ماندند و تنها چند دقیقه بعد مارکینیوش گل دوم تیمش را به ثمر رساند. پاس دیدنی امباپه، او را پشت سر دفاع تیم سعودی با علی الاویس تنها کرد تا کاپیتان برزیلی پاریس را پیش بیاندازد. تنها یک دقیقه بعد اویس شوت کیلین امباپه را در موقعیت تک‌به‌تک و نزدیک به دروازه مهار کرد و بلافاصله، حرکت هوشمندانه نیمار تیم میزبان را تا لبه پرتگاه برد، اما باز هم محمد اویس ناجی شاگردان گالاردو شد.

از عرش تا فرش در ۳ دقیقه

در جریان حملات مداوم پاریس، داور ابتدا خطای بلیهی روی نیمار را نگرفت، اما با دخالت VAR پنالتی اعلام شد تا نیمار به موقعیت مناسبی برای افزایش گل‌های تیمش دست پیدا کند. محمد اویس البته فریب حرکت نیمار را نخورد و ضربه آرام او را به آسانی مهار کرد تا اختلاف دوبرابر نشود. ۴۵ دقیقه هیجان‌انگیز فوتبال در ورزشگاه ملک فهد با گلزنی مجدد رونالدو در وقت‌های تلف شده پیگیری شد تا در شب درخشش فوق‌ستاره‌ها، بازی ۲ بر ۲ مساوی شود. خطای رناتو سانچز روی گونزالو مارتینس آرژانتینی، یک موقعیت عالی در پشت محوطه پاریس در اختیار رونالدو قرار داد، اما ضربه او ۲ بار به دیوار دفاعی برخورد کرد. در حالی که پاریسی‌ها برای ضد حمله مهیا می‌شدند، توپ بلافاصله به بازیکنان النصر رسید تا رونالدو روی ارسال سعود عبدالحمید ابتدا تیر دروازه کیلور ناواس و روی ریباند همان توپ، تور دروازه سنگربان کاستاریکایی را بلرزاند. او این بار روی اشتباه مرگبار و سایه‌زنی هم‌تیمی سابقش، سرخیو راموس با پای چپ پاریسی‌ها را مقهور کرد تا تعداد گل‌هایش در تقابل‌های رودررو با لیونل مسی در عدد ۲۳ با ستاره آرژانتینی برابر شود.

تداوم رگبار گل در نیمه دوم

نیمه دوم با فشار مداوم تیم میزبان آغاز شد. ناواس ابتدا ضربه سر محکم هیونسو را از فاصله نزدیک به زور و زحمت مهار کرد؛ پیش از آن که شلیک دیدنی اندرسون تالیسکا از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون برود. امباپه موقعیت او را به یک شلیک محکم از سمت چپ محوطه جریمه تیم ریاض پاسخ داد. ضربه او با واکنش محمد اویس روبه‌رو شد، اما تنها یک دقیقه بعد، روی یک کار تکنیکی دفاع میزبان را به هم ریخت و سرخیو راموس را در آستانه دروازه صاحب توپ کرد تا پاری‌سن ژرمن با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بیفتد. مقصر اصلی گل دوم النصر با یک ضربه آسان، تیمش را بار دیگر پیش انداخت. راموس عملکرد هجومی خود را با دفع ضربه آزاد مستقیم رونالدو و تکل دیدنی روی توپ گوستاوو تکمیل کرد، اما روی کرنر حاصل از همان تکل، بار دیگر منتخب ریاض به بازی برگشت؛ این بار با ارسال گونسالو مارتینس و با ضربه سر هیونسو روی سر سرخیو راموس. نتیجه مساوی ۳ بر ۳ هم دوام چندانی نداشت و قبل از اینکه خوشحالی هواداران میزبان از گل تساوی تیمشان به پایان برسد، علی البلیهی، مدافع پر اشتباه الهلال، با یک خطای هند تیمش را به گرداب انداخت. شوت مسی به دستان او برخورد کرد، این بار امباپه پشت توپ ایستاد و در خلاف جهت حرکت محمد اویس، پاریس را به برتری ۴ بر ۳ رساند.

خروج ستاره‌ها

در حالی که تنها ۶۰ دقیقه از ابتدای بازی می‌گذشت با تصمیم گایاردو، کریستیانو رونالدو تعویض شد و به دنبال آن در یک حرکت احتمالا هماهنگ‌شده، بلافاصله گالتیه هم مسی، امباپه و نیمار را بیرون کشید تا تعداد ستاره‌های داخل زمین کاهش پیدا کند. با خروج بازیکنان مطرح ۲ تیم و انجام ۱۰ تعویض در یک دقیقه، بازی کمی آرام‌تر دنبال شد، اما باز هم موقعیت‌های فراوان گل چشم حاضران در ورزشگاه را نواخت. تکل دیدنی هیونسو یک موقعیت تک‌به‌تک را از تیم مهمان گرفت؛ قبل از آن که شوت راه دور ویتینیا که قصد غافلگیر کردن دروازه‌بان الهلال را داشت با واکنش او روبه‌رو شود. دوناروما ۲ شوت محکم تالیسکو را مهار کرد و دقایقی بعد روی ارسال او، آندره کاریو یک موقعیت خوب را از دست داد. در حالی که حملات بی‌امان تیم میزبان ادامه داشت، توپ‌گیری خوب پاریسی‌ها روی یک ضدحمله، هوگو اکیتیکه را با دروازه‌بان تنها کرد تا شوت محکم مهاجم ۲۰ ساله برتری پاریس را دو برابر کند. تلاش‌های میزبان در دقایق پایانی ادامه پیدا کرد تا اندرسون تالیسکا در وقت‌های تلف‌شده با یک شلیک محشر تیمش را به گل چهارم برساند. گلی که البته نتوانست از شکست میزبان جلوگیری کند و پاریسی‌ها با یک یار کم‌تر در پایتخت سعودی به برتری ۵ بر ۴ رسیدند.

شب تاریخی در ریاض؛ مسی و رونالدو گل کاشتند

شب تاریخی در ریاض؛ مسی و رونالدو گل کاشتند

شب تاریخی در ریاض؛ مسی و رونالدو گل کاشتند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی