تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
حواشی توپ گرد در روزهای اخیر

عکس «اینفانتینو» مهم است، نه فوتبال!

روزنامه «تایمز» افشا کرده فیفا از طریق ایمیل به تمام خریداران اصلی حق پخش تلویزیونی جام جهانی اطلاع داده هنگام پخش مسابقات در هر بازی، حداقل یک بار حضور جانی اینفانتینو را به تصویر بکشند و مراقب باشند هنگام پوشش تلویزیونی رئیس فیفا، او در حال کار با تلفن همراه خود نباشد!

کد خبر: ۱۴۳۷۸۰
۱۱:۲۲ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

عکس «اینفانتینو» مهم است، نه فوتبال!

دیدارنیوز: اخبار حاشیه‌ای دنیای فوتبال هم در نوع خودش جالب توجه است.

یک ماه بعد از پایان جام جهانی پائیزی قطر، اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی برگزاری مسابقات در تقویم فشرده این فصل را از سر گرفته‌اند و بوندس‌لیگای آلمان هم جمعه این هفته با میزبانی لایپزیش از بایرن مونیخ بالاخره از خواب زمستانی بیدار می‌شود.

پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات با حاشیه‌ها و شایعات خاص خود، بخش عمده اخبار این روز‌های جهان فوتبال را به خود اختصاص داده و هواداران تیم‌های گوناگون برای تقویت باشگاه مورد علاقه خود در این روز‌ها لحظه‌شماری می‌کنند.

در حالی که خاطرات جذاب جام جهانی هنوز از ذهن فوتبال‌دوستان جهان پاک نشده، قطری‌ها با پخش شدن زمزمه‌هایی مبنی بر خرید باشگاه‌های لیگ برتری بار دیگر به تیتر خبر‌ها بازگشته‌اند و عربستان با کشاندن یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شبه‌جزیره عربی و میزبانی از سوپرجام اسپانیا و ایتالیا قدم‌های نخست در راه کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را برمی‌دارد. همسایه‌های ما در آن سوی خلیج فارس به خوبی فهمیده‌اند که با هزینه‌های کلان در زمین فوتبال می‌توان راه صدساله پیشرفت اقتصادی و فرهنگی را سریع‌تر طی کرد و به لقلقه زبان مردم جهان تبدیل شد.

عربستان به دنبال میزبانی جام ملت‌های فوتبال زنان

کشوری که سالیان سال با قوانین محدودکننده در مورد زنان شناخته می‌شد و امروز هم به دلیل مسائل حقوق بشری زیر تیغ بران رسانه‌های جهان است، به دنبال سلسله تغییرات قانونی موسوم به «اصلاحات بن سلمانی» به دنبال پیشرفت سطح فوتبال زنان است. سعودی‌ها که پیشنهاد خود مبنی بر میزبانی از جام ملت‌های زنان آسیا در سال ۲۰۲۶ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده‌اند، این روز‌ها سرگرم برگزاری یک تورنمنت غیر رسمی فوتبال زنان هستند. تیم‌های ملی زنان کومور، پاکستان و موریتانی در ورزشگاه سعود بن جلاوی شهر دمام مهمان عربستانی‌ها شده‌اند. نخستین میزبانی تاریخ این کشور از یک مسابقه فوتبال زنان شهریور امسال در مقابل بوتان رقم خورد.

اینفانتینو مهم‌تر است یا فوتبال؟

روزنامه «تایمز» افشا کرده فیفا از طریق ایمیل به تمام خریداران اصلی حق پخش تلویزیونی جام جهانی اطلاع داده هنگام پخش مسابقات در هر بازی، حداقل یک بار حضور جانی اینفانتینو را به تصویر بکشند و مراقب باشند هنگام پوشش تلویزیونی رئیس فیفا، او در حال کار با تلفن همراه خود نباشد! همچنین در صورت نشستن اینفانتینو در کنار یکی از شیوخ قطری، به دلیل حساسیت‌های فرهنگی، باید تصویر از زاویه‌های خاص گرفته شود. به گفته تایمز، رسانه HBS یک بار او را در حال کار با تلفن همراهش پوشش داده که منجر به توبیخ مسئول مربوطه شده!

بازبینی ویدئویی این بار در لیگ کنفرانس اروپا

یوفا استفاده از سیستم بازبینی ویدیویی را روز به روز گسترش می‌دهد و حالا مقرر شده در تمام مسابقات دور حذفی تورنمنت سطح سوم باشگاه‌های اروپا از جمله بازی‌های پلی‌آف که اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود، بازبینی ویدئویی وجود داشته باشد. لاتزیو و فیورنتینا در مرحله پلی‌آف حاضرند و ویارئال و وستهام به دلیل صدرنشینی مستقیماً راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده‌اند.

حذف چند تیم از جام ملت‌های نوجوانان آفریقا به دلیل تقلب سن

در حالی که مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آفریقا به تازگی آغاز شده، تیم ملی چاد به دلیل نتایج آزمایش MRI از حضور در این رقابت‌ها منع شد. هفته گذشته، کامرون میزبان با دستور ساموئل اتوئو، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور ۳۰ بازیکن احتمالی را به دلایل نتایج مشکوک خط زد و هفته قبل از آن ۲۵ بازیکن تیم ملی زیر ۱۷ سال کنگو بالای سن قانونی تشخیص داده شدند. فیفا، تست MRI را سال ۲۰۰۹ در جام‌جهانی زیر ۱۷ سال نیجریه برای نخستین بار معرفی کرد. مشکل تقلب سن همواره از معضلات و اعتراضات به تیم‌های ملی آفریقایی در تورنمنت‌های مربوط به رده‌های سنی بوده و ۳ سال پیش تیم ملی گینه به همین دلیل از جام جهانی زیر ۱۷ سال کنار گذاشته شد.

لالیگا دست به دامان اتحادیه اروپا

در حالی که بانیان طرح «سوپر لیگ» چشم‌انتظار رای مساعد دادگاه عالی اروپا برای از سرگیری تلاش‌های خود هستند، خاویر تباس، رئیس لالیگا از نهاد‌های بالادستی خواسته که با «بیانیه کم‌تر و اعمال قانون بیش‌تر» در مقابل این طرح بایستند. مسئولان سوپرلیگ و در رأس آن‌ها مدیران عامل رئال مادرید، بارسا و یووه به دیوان دادگستری اروپا شکایت کرده‌اند که فیفا، یوفا و نهاد‌های مرتبط با آنان با تهدید بازیکنان نسبت به حضور در سوپرلیگ، قانون رقابت اتحادیه اروپا را نقض کرده‌اند. در ابتدای کار به نظر می‌رسید، کودتای شبانه علیه فوتبال خیلی زود شکست خورده، اما تباس می‌گوید: «این خطر سالیان سال ادامه خواهد داشت.»

ضرر ۵ میلیاردی شبکه بزرگ ورزشی

غول رسانه‌ای انگلیسی موسوم به DAZN که در زمینه پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی گوناگون در سراسر جهان به فعالیت می‌پردازد، اذعان کرده که در سال ۲۰۲۱ میلادی چیزی بیش از ۱.۳۶ میلیارد دلار ضرر را تجربه کرده؛ عدد هنگفتی که با محاسبه ضرر‌های این رسانه در دوران رکود مالی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ به ۵ میلیارد دلار در ۳ سال مالی اخیر می‌رسد. آمار و ارقام منتشر شده، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ساعت پخش برنامه‌های این شبکه در بیش از ۱۳۰میلیون گیرنده در جهان را نشان می‌دهد. بزرگ‌ترین رسانه پخش مسابقات ورزشی اروپا که در طول ۱۲ ماه اخیر حق پخش ۷۲ تورنمنت جدید را هم خریده در سال میلادی ۲۰۲۱ درآمد ۱.۵۶ میلیاردی کسب کرده که پرداخت حق پخش داخلی سری آ در ایتالیا و همین‌طور حق پخش لیگ قهرمانان اروپا در آلمان مجموع هزینه‌های آن‌ها را به عدد هنگفت ۲.۹ میلیارد دلار رسانده.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی