تیتر امروز

اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رایزنی و تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

امیرعبداللهیان: مشکلات بین سوریه و ترکیه راه‌حل سیاسی دارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود با اشاره به ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی و حقابه ایران از ارس، از راه‌حل سیاسی برای حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه خبر داد.

کد خبر: ۱۴۳۷۵۴
۲۰:۱۱ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: مشکلات بین سوریه و ترکیه راه‌حل سیاسی دارد

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت رسمی مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه صبح روز سه شنبه در راس هیئتی سیاسی به ترکیه سفر کرده است، در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف دوجانبه، مسائل منطقه و تحولات مهم بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه، روابط دو کشور همسایه در ابعاد مختلف را با اهمیت خواند و با توجه به تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روابط در حوزه‌های مختلف خصوصا در چارچوب کمیسیون‌های مشترک همکاری و شورای عالی روابط دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی و حقابه ایران از ارس، و همچنین استمرار تبادل نظر در بخش‌های ذیربط در زمینه موضوعات زیست محیطی و همکاری‌های استانی و فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌های فی‌مابین در موضوعات مهم منطقه از جمله قفقاز و خصوصا تحولات سوریه از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر و رایزنی بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بود که در این زمینه امیرعبداللهیان با تاکید بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری آرامش و ثبات در منطقه و در بین کشور‌های همسایه، بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه، همانگونه که تا کنون مورد خواست و تاکید کشورمان بوده تصریح، و هرگونه اقدام از سوی دوطرف برای نیل به این وضعیت را مورد استقبال قرار داد.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر ارتقای همکاری‌ها خصوصا با توجه به عزم مقامات عالیه دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی تبادل هیئت‌ها در سطوح عالی بین دو کشور را زمینه ساز ارتقای هرچه بیشتر همکاری‌ها دانست و در خصوص تحولات منطقه در حوزه‌های قفقاز و سوریه و همچنین همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این زمینه‌ها به تشریح دیدگاه ترکیه پرداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی