تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

نگرانی کی‌یف از رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

روسیه و بلاروس رزمایش نظامی مشترکی را از روز دوشنبه آغاز کردند که باعث نگرانی کی‌یف از استفاده مسکو از متحد خود برای انجام یک حمله زمینی جدید به اوکراین شده است.

کد خبر: ۱۴۳۶۸۴
۱۸:۰۲ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

نگرانی کی‌یف از رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس

دیدارنیوز: روسیه در فوریه گذشته از بلاروس همسایه خود به عنوان سکوی پرشی برای تهاجم به اوکراین استفاده کرد. حال این دو کشور قصد دارند رزمایش مشترکی با نیروی هوایی از ۱۶ ژانویه تا فوریه انجام دهند.

وزارت دفاع بلاروس روز دوشنبه با اعلام این رزمایش مشترک گفته است با استفاده از تمام فرودگاه‌های نظامی بلاروس، تمرین‌های مشترک ارتش را شامل «زیربخش تیپ مکانیزه» انجام خواهند داد.

هرچند بلاروس اعلام کرده است قصد ندارد وارد جنگ شود و این رزمایش هوایی دفاعی است، اما پاول موراویکو، معاون اول دبیر شورای امنیت بلاروس، روز یکشنبه در پستی که در تلگرام وزارت دفاع بلاروس منتشر شده بود، گفت: «ما خویشتن داری و صبر را حفظ می‌کنیم و باروت خود را خشک نگه می‌داریم. وضعیت در مرز جنوبی کشور با اوکراین خیلی آرام نیست و اوکراین بلاروس را تحریک کرده است. ما آماده هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی اوکراین هستیم.»

با این‌که گمان می‌رود مسکو الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را برای ایفای نقش فعال‌تر در درگیری‌ها با اوکراین تحت فشار قرار داده است، اما مسکو آن را کاملا رد می‌کند.

بلاروس در حالی رزمایش مشترک با روسیه را آغاز کرده است که اوکراین بار‌ها در مورد حملات احتمالی بلاروس هشدار داده بود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته هشدار داده بود که این کشور باید در مرز خود با بلاروس آماده باشد.

بلاروس از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، تمرینات نظامی متعددی را چه به تنهایی و چه به صورت مشترک با روسیه انجام داده است.

بر اساس کانال‌های مانیتورینگ نظامی غیررسمی تلگرام، از آغاز سال جاری تعدادی جنگنده، بالگرد و هواپیما‌های ترابری نظامی به بلاروس منتقل شده که هشت جنگنده و چهار هواپیمای باری تنها در روز یکشنبه به بلاروس منقل شده‌اند. البته یورونیوز نمی‌تواند به صورت مستقل آن را تایید کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی