تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

جرایم اینترنتی در زنجان در حال افزایش است

رئیس پلیس فتا استان زنجان از افزایش جرایم اینترنتی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار طرح پاکسازی در سطح استان اجرا شد که نتیجه آن شناسایی و پاک‌سازی ۵۰۰ سایت غیرمجاز بوده است.

کد خبر: ۱۴۳۶۵۷
۱۲:۳۸ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

جرایم اینترنتی در زنجان در حال افزایش است

دیدارنیوز: سرهنگ سیداحمدموسوی در گفتگو با تسنیم، به برگزاری پویش مردمی کودکان_سایبری از ۲۴ تا ۲۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: این پویش در راستای آگاه‌سازی والدین، معلمان و کودکان از خطرات فضای مجازی راه‌اندازی شده و درخواست ما این است حساسیت‌های اجتماعی نسبت به کودکان در فضای مجازی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا سبب شد استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی افزایش یابد، عنوان کرد: دانش‌آموزان ابتدایی و همین طور متوسطه اول، از تجزیه و تحلیل کافی برای مشاهدات خود در فضای مجازی برخوردار نیستند و همین موضوع سبب شده است که بسیاری از آنان در دام فضای مجازی آلوده شوند. خانواده‌ها می‌توانند با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری به آدرس www.cyberpolice.ir/cyberkids و دنبال کردن محتوای آموزشی در خصوص حضور کودکان در فضای مجازی به راهکار‌ها و اقدامات مؤثر به منظور حفاظت از کودکان خود در فضای مجازی دست یابند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان اضافه کرد: والدین در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

وی در ادامه از افزایش جرائم اینترنتی خبر داد و گفت: زندگی روزمره مردم به فضای اینترنتی گره خورده و حضور آنان در بستر اینترنت افزایش یافته و همین موضوع دلیلی است که جرائم اینترنتی در کشور و استان زنجان رو به افزایش باشد و از حالت سنتی خود خارج شده است. البته افزایش ۳۰ درصدی کشفیات پلیس فتا استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته این موضوع را ثابت می‌کند.

موسوی ادامه داد: از اول امسال تاکنون چهار طرح پاکسازی در سطح استان اجرا شد که نتیجه آن ۵۰۰ سایت غیرمجاز شناسایی و پاکسازی شدند.

وی در پاسخ به اینکه بیشترین جرائم اینترنتی چیست، گفت: ۶۲ درصد از جرائم اینترنتی از ابتدای سال تا پایان آذر ماه در حوزه مالی بوده است. بقیه موارد به مزاحمت‌های اینترنتی و کلاهبرداری، اخاذی، هتک حیثیت و باج‌گیری تقسیم شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی