تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
درخواست معاون آموزش و پرورش از استانداران

غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار باشد

پس از تعطیلی‌های اخیر مدارس کشور به دلیل سرما و بارش برف و اقدام دولت برای کاهش مصرف انرژی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از مسئولان به ویژه استانداران خواسته که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلات باشد.

کد خبر: ۱۴۳۶۴۸
۱۱:۴۹ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار باشد

دیدارنیوز: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تداوم آموزش غیرحضوری مدارس در شماری از استان‌های کشور گفت: درخواستم از مسئولان به ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلاتمان باشد؛ چه برای آلودگی هوا، چه سرما و یا سایر موضوعات.

محمدمهدی کاظمی باحضور در شبکه اول سیما درباره جبران عقب ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری گفت: ۲۶ ماه آموزش غیرحضوری به علت کرونا داشتیم. پیش از دوره کرونا و در دوره پساکرونا نتایج ناشی از تعطیلی مدارس به دلایل مختلف را بررسی کرده بودیم و تبعات آن را می‌دانستیم.

وی افزود: متاسفانه در دوران کرونا افت تحصیلی در دانش‌آموزان همه دنیا مشهود بود. در فروردین که به آموزش حضوری برگشتیم ارزشیابی و تحلیل‌های ما نشان می‌داد که وضعیت حساس و نامناسب است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران این افت انجام و در تابستان دوره‌ای تحت عنوان تثبیت و تعمیق یادگیری به اجرا درآمد اظهار کرد: این دوره اجرا و بخشی از این افت یادگیری جبران شد، اما قطعا این شرایط با ما خواهد بود. دانش آموزی که دوسال اول ورود خود به دبیرستان را در سیستم غیرحضوری درس خوانده طبیعتا این افت در سال‌های آتی نیز همراه دانش‌آموز باقی می‌ماند.

کاظمی ادامه داد: باید از ظرفیت نوبت بعدازظهر مدارس و روز‌های پنجشنبه و دیگر روش‌ها برای جبران افت یادگیری استفاده کنیم، اما در اینجا درخواستم از مسئولین به ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلات مان باشد؛ چه برای آلودگی هوا چه سرما و یا سایر موضوعات.

وی تاکید کرد که رشد اجتماعی در کنار رشد علمی دانش‌آموزان یک مسئله بسیار مهم در نظام تعلیم و تربیت است که جبران آن نیز به راحتی اتفاق نمی‌افتد. ما زمان کمی داریم و طبق قانون مجلس شورای اسلامی زمان آموزش قطعی مدارس از اول مهر تا اول خرداد تعیین شده است؛ بنابراین اولویت اول این است که بحث تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس را نداشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای جبران این موضوع برنامه‌هایی، چون تعمیق یادگیری که در تابستان اجرا کرده بودیم را با محوریت مدرسه و برنامه‌ریزی توسط شورای مدرسه خواهیم داشت تا زمینه جبران افت تحصیلی را فراهم کنیم.

کاظمی به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه گفت: همیشه نقد‌هایی به کنکور وارد بوده و معتقدیم به نظام آموزشی جهت دهنده است و موجب شده بود دانش‌آموزان به سمت محفوظات و تست‌زنی سوق پیدا کنند که اختلالاتی در امر آموزش ایجاد کرده بود.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند کمک کند یادگیری عمیق‌تر شود و به شکل بهتری به مفاهیم بپردازیم. تاثیر سوابق تحصیلی در حال حاضر ۴۰ درصد است و تا سه سال آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید. امیدواریم همه دست اندرکاران که می‌توانند پشتیبان آموزش و پرورش باشند کمک کنند تا در اجرای این مصوبه به نحو احسن عمل کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی