تیتر امروز

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری
روایت دیدار از قدیمی‌ترین جشن ایران زمین در این روزها

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری

هر سال وقتی آذر خانم (آذرماه) می‌خواهد رخت خود را جمع کند و برود یک اتفاقی می افتد که برای ایرانیان مقد است آن هم اجرای آیین شب چله یا همان یلداست اما این روزها همه می‌گویند چه یلدایی وقتی جیب...
اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند
بازخوانی یک گفت و گو

اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند

هشتم خرداد ۱۴۰۲ دیدارنیوز میزبان اشرف بروجردی اولین معاون زن دولت خاتمی بود. درگذشت او بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی پیشین را با ملاحظه اینکه حرف‌های او همچنان محل تامل است باز نشر کنیم.
محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر نام آشنای ادبیات فارسی:

محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد

در هفتمین برنامه از گپی‌نو، با محمود فتوحی، استاد و پژوهشگر نام‌آشنای ادبیات فارسی به گفت‌و‌گو پرداختیم و با او پیرامون مفهوم ایران در شعر فارسی خصوصا قصاید مدحی سخن گفتیم.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌ خبر داد

ساخت ترمینال فرودگاه امام به دست چینی‌ها

به گفته سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌ مذاکره با یک شرکت چینی بری ساخت ترمینال این فرودگاه ظرف دو ماه گذشته ادامه داشته و مقرر شده که وزارت راه ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو بپردازد.

کد خبر: ۱۴۳۵۶۶
۰۸:۴۴ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

ساخت ترمینال فرودگاه امام به دست چینی‌ها

دیدارنیوز: سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) درباره ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار نفری در فرودگاه امام خمینی گفت که مذاکره با یک شرکت چینی ظرف دو ماه گذشته ادامه داشته و مقرر شده که وزارت راه ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو بپردازد که این کار از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با پیمانکاران چینی خواهد بود.

سعید چلندری در گفتگو با ایسنا با اشاره به ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار نفری در فرودگاه امام خمینی اظهار کرد: در خصوص فاز دو فرودگاه که یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری است به‌علاوه ساختمان‌های جانبی، برج مراقبت تکنیکال بلاک و تکمیل باند‌های جنوبی، تمام مطالعات انجام و با گروه‌ها و سرمایه‌گذار‌های خارجی و داخلی صحبت شده است.

وی ادامه داد: در میان این سرمایه‌گذاران، آخرین مذاکراتمان با یکی از شرکت‌های چینی بوده که ظرف دو ماه گذشته این مذاکرات ادامه داشته است. با گروه‌های چینی صحبت کردیم و اطلاعات لازم را به آن‌ها دادیم و آن‌ها اعلام آمادگی کردند برای اینکه ما ارقام را مشخص و اعلام کنیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) بیان کرد: از نظر منابع مالی وزیر راه و شهرسازی موضوع موافقت کردند که این کار توسط شرکت چینی با توجه به توافقاتمان انجام شود و درخصوص پرداخت هم وزارت راه تقبل کرده، به این صورت که ما کار را با شرکت چینی جلو ببریم و وزارت راه ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو بپردازد که این کار از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با پیمانکاران چینی خواهد بود و هر رقمی که برای سرمایه‌گذاری توافق شود، وزیر راه تضامین پرداختی را انجام می‌دهد.

چلندری درباره نحوه هزینه‌کرد شرکت چینی برای پروژه توضیح داد: یک اعتبار ارزی به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شده برای ساخت ریل راه‌آهن، خرید هواپیما و فرودگاه امام خمینی و چند پروژه دیگر در شرکت فرودگاه‌های کشور که تقسیم این اعتبار در اختیار وزیر راه و شهرسازی است، چینی‌ها هم از همین محل سرمایه‌گذاری خواهند کرد و بازپرداخت سرمایه از طریق این اعتبار دیده شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال قرارداد این پروژه را نهایی کنیم، گفت: فاز دو فرودگاه بسیار وسیع است، ترمینال ۴۱۰ هزار متری بخش‌های مختلفی دارد که اگر ما بخواهیم ارقام آن را از نظر ریالی بررسی کنیم، زمان‌بر است. همکاران ما شبانه‌روزی کار می‌کنند و امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم این پروژه را به قرارداد برسانیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) ادامه داد: طبق برنامه توسعه و با تکمیل فاز دو، ۹۰ میلیون مسافر پیش‌بینی کردیم، امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم بخشی از این ترمینال ۴۱۰ هزار متری را به بهره‌برداری برسانیم و به ۲۵ میلیون مسافر برسانیم و با تکمیل فاز دو هم به ۹۰ میلیون مسافر برسیم.

چلندری درباره هدف‌گذاری برای تبدیل شدن به هاب اول بار منطقه توضیح داد: بر اساس اسناد بالادستی و مطالعات طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی، قرار بود فرودگاه امام به هاب بار اول منطقه و هاب دوی مسافری تبدیل شود که متاسفانه در ۱۰ سال گذشته قصوراتی صورت گرفت و کشور‌های منطقه از ما جلو زدند. اینکه بتوانیم به این هدف برسیم کار بسیار مشکلی است، اما همچنان باید تلاش کنیم که بتوانیم آنچه شایسته ایران است، انجام دهیم.

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی