تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
دعوت رییس کنونی تکواندو از معاون وزیر ورزش برای مناظره تلویزیونی

ساعی: من و دبیر بی‌ادب نیستیم

رییس فدراسیون تکواندو از معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان دعوت کرد در مناظره تلویزیونی با حضور او شرکت کند.

کد خبر: ۱۴۳۴۳۸
۱۲:۱۱ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

ساعی: من و دبیر بی‌ادب نیستیم

 

دیدارنیوز: جنگ بین روسای فعلی و پیشین فدراسیون تکواندو ادامه دارد. هادی ساعی همچنان انگشت اتهام را به سوی محمد پولادگر نشانه رفته و با ادبیات تندی از او انتقاد کرده است.

مجلس، مبلغی را به فدراسیون تکواندو اختصاص داده، اما پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران اعتقاد دارد وزارت ورزش می‌خواهد این رقم را به نام خود سند بزند و از زیر بار تخصیص بودجه، شانه خالی کند.

ساعی بار دیگر صحبت‌های تندی را علیه پولادگر مطرح کرد و او را مقصر مهاجرت رضا مهماندوست سرمربی موفق تیم ملی دانست. رییس فدراسیون تکواندو، مجید نیری دبیر سابق فدراسیون را هم از تیغ تیز انتقادات گذراند و پاسخ او را داد. پیش‌تر نیری از عملکرد پولادگر دفاع کرد و مدعی شد صحبت‌های ساعی در خصوص تحویل خزانه خالی به ساعی درست نیست.

هادی ساعی در این باره اظهار داشت: اولین جلسه‌ای که در خصوص امضای تفاهم‌نامه مالی با وزارت ورزش و جوانان داشتم، اواخر آذرماه بود. در ابتدای جلسه به من گفتند پیگیر ۲۰ میلیارد تومانی باشید که از سوی مجلس قرار است به فدراسیون تکواندو تعلق گیرد و تاکید داشتند اگر پیگیری نکنید، پول را نمی‌دهند و از دست می‌رود. من هم در جواب گفتم قطعا پیگیری می‌کنم، ولی شما چقدر می‌خواهید به تکواندو بودجه بدهید؟ وقتی تفاهم را مقابلم قراردادند دیدم نوشته ۲۲ میلیارد تومان. گفتم ۲۲ میلیارد تومان شما (وزارت ورزش) می‌دهید، ۲۰ میلیارد هم مجلس که می‌شود ۴۲ میلیارد تومان. من تاکنون به جز هزینه‌های دلاری فدراسیون (۳۰۰ و اندی هزار دلار)، ۴۵ میلیارد تومان خرج کرده‌ام، ولی باز هم تا پایان سال کم می‌آوریم و کمک بیشتری به ما داشته باشید. وقتی وزارت گفت نه. آن ۲۰ میلیارد تومان مجلس هم در دل همین ۲۲ میلیارد تومان درج شده در تفاهم‌نامه است، خنده‌ام گرفت و گفتم جوک می‌گویید!

وی افزود: وقتی از وزارت ورزش پرسیدم یعنی می‌خواهید در مجموع ۲ میلیارد تومان به فدراسیون تکواندو بودجه بدهید مجددا گفتند نه. ۲۲ میلیارد می‌دهیم که در جواب گفتم این‌که ۲۰ میلیاردش برای مجلس است. یا ریاضی من خراب است یا مشکل چیز دیگری است. جوابی که گرفتم این بود: این پول را که به شما نمی‌دهند. به ما می‌دهند و ما به شما می‌دهیم. من هم در جواب گفتم اگر قرار است پول به حساب شما بیاید، چرا من باید به دنبالش بروم؟ آقایان مدعی هستند این پول جدا از بودجه تکواندو نیست. سوال من این است که اگر این‌طور است، چرا اسمش تبصره ۱۴ است؟ چرا اسمش بودجه وزارت ورزش نیست؟ چرا من باید دنبال این پول بروم؟ می‌خواهید پولی که متعلق به فدراسیون من است را بگیرید و دوباره به خودم برگردانید و منت بر سرم بگذارید؟ ۲ میلیارد بودجه می‌خواهید بدهید که آن را هم نمی‌خواهم.

ساعی با اشاره به دوران ریاست محمد پولادگر در فدراسیون تکواندو ادامه داد: به پولادگر گفتم شما قبل از من رییس این فدراسیون بودید. چقدر بودجه گرفتید که گفت بودجه ما ۱۱ میلیارد تومان بود که ۹ میلیاردش را گرفتیم. این در حالی است که در آن زمان تکواندو رویدادی هم نداشت، ولی من از زمانی که آمده‌ام ۱۵ رویداد برگزار کردم و تعداد زیادی هم مسابقه در پیش داریم، ولی آقای پولادگر می‌خواهد ۲ میلیارد تومان به تکواندو بودجه بدهد.

رییس فدراسیون تکواندو گفت: صندوق فدراسیون تکواندو را هم خالی به من تحویل دادند، ولی می‌گویند ۲ میلیارد تومان پول داشته. من اسفندماه فدراسیون را تحویل گرفتم و باید ۸۰۰ میلیون تومان حقوق پرسنل را پرداخت می‌کردم. نفرات اضافی در فدراسیون به قدری بود که در ماه هزینه حقوق و دستمزد بسیار بالا بود؛ آن هم نفراتی که اصلا حضور نداشتند و فقط حقوق می‌گرفتند. ضمن این‌که فدراسیون ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم بدهی داشت.

وی با اشاره به بدهی‌ها به جا مانده از ریاست قبلی فدراسیون ادامه داد: وقتی من آمدم پنج روز بعد، چند رویداد بین‌المللی هم داشتیم؛ از جمله جام فجر، باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی و اوپن پاراآسیایی؛ رویداد‌هایی که برآورد هزینه آن توسط خود دوستان معادل ۷ میلیارد تومان بود. قرار بود مسابقات در کیش برگزار شود که مدیریت کردیم و با برگزاری مسابقات در تهران، ۳ میلیارد از هزینه‌ها را کاهش دادیم، ولی با این حال آقایان حدود ۷ الی ۸ میلیارد تومان بدهی برای من به جا گذاشتند و رفتند. آن‌وقت دوستان از اسناد و مدارکی حرف می‌زنند که وقتی فدراسیون را تحویل دادند، ۲ میلیارد تومان پول در صندوق بوده. اگر این‌طور است، اسناد را رو کنند. ۲ میلیارد در صندوق بود، ولی ۴ میلیارد و ۵۰۰ بدهکار بوده و ۷ میلیارد و اندی هم برای من تعهد ایجاد کرده بودند.

ساعی گفت: آقای پولادگر بیاید در تلویزیون و با من مناظره کند. با هم به یک برنامه تلویزیونی برویم، صحبت کنیم و مردم قضاوت کنند. او مدعی است ما بدون امضای تفاهم‌نامه ۹ میلیارد تومان به فدراسیون کشتی پول داده‌ایم؛ خب مابقی پول را هم بدهید. من تفاهم‌نامه را امضا نمی‌کنم. من منکر دریافت پول نمی‌شوم. آقایان پول داده‌اند، ولی از تبصره ۱۴ بوده. اصلا مشخص نیست از بودجه خودشان چقدر دادند و از تبصره ۱۴ چقدر. البته فرقی هم نمی‌کند آخرش این است که می‌خواهند ۲۲ میلیارد بدهند دیگر. مهماندوست به خاطر ۳۰ میلیون تومان فراری شد.

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به دوران سرمربیگری رضا مهماندوست در ایران و گلایه‌های مکرر او از پرداخت نشدن حقوق و دستمزدش، به ایرنا گفت: در زمان دبیرکلی بهرام افشارزاده در کمیته ملی المپیک قرار شد به مربیان تیم‌های ملی و رشته‌های مدال‌آور و آن‌ها که سهمیه المپیک کسب کرده بودند، رقم پنج میلیون تومان پرداخت شود. این پول به حساب فدراسیون‌ها واریز شد. فدراسیون تکواندو نیز فقط همین مبلغ را به حساب رضا مهماندوست واریز کرد و حقوق قبلی‌اش را نداد. این در حالی بود که مهماندوست با فدراسیون قرارداد داشت و باید مطابق با آن حقوقش را می‌گرفت. ۱۰ ماه به المپیک باقی‌مانده و به فرض این که حقوق مهماندوست در آن زمان ۳ میلیون تومان بود، مجموع پرداختی فدراسیون به او می‌شد ۳۰ میلیون تومان که پرداخت نشد و پولادگر به خاطر همین ۳۰ میلیون مهماندوست را از ایران فراری داد. بعد‌ها گفته شد مهماندوست مزدور است. این‌ها همه جوره در حال ضربه زدن به تکواندو و خشک کردن ریشه‌های این رشته هستند.

ساعی در واکنش به این‌که فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر هم بر سر بودجه چالش مشابهی داشتند، اما به خاطر ادبیات تندی که به کار برد، محکوم شد، خاطرنشان کرد: من که بی‌ادب نیستم؛ البته احتمال دارد آقایان به من هم بگویند بی‌ادب. چرا آقایان با کلمات بازی می‌کنند و می‌گویند این پول از منبع ما داده می‌شود؟ منبع این پول مشخص است و اسمش هم تبصره ۱۴ است. ضمن این‌که مجلس این بودجه را فقط به فدراسیون‌های مدال‌آور اختصاص داده، نه همه فدراسیون‌ها. این پول مختص فدراسیون تکواندو است. برای فدراسیون کشتی و وزنه‌بردای و همه رشته‌های مدال‌آوری است که همیشه جور کاروان ایران را در تورنمنت‌های مهم کشیده‌اند.

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی