تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

بارش‌ باران در یاسوج به ۳۸۵ میلی‌متر رسید

سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از نفوذ سامانه بارشی جدید و بارش برف و باران در اواخر جمعه خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸۴.۸ میلی متر باران در یاسوج ثبت شده است.

کد خبر: ۱۴۳۴۱۴
۱۷:۲۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

بارش‌ باران در یاسوج به ۳۸۵ میلی‌متر رسید

دیدارنیوز: علی کرمی عصر امروز چهارشنبه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر هفته شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان خواهیم بود و در این مدت به ویژه در مناطق سردسیری و جاده‌های کوهستانی مه و کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر وقت جمعه با نفوذ سامانه بارشی جدید ناپایداری‌های جوی به شکل بارش برف و باران و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۱۵.۴ درجه سانتیگراد گرمترین و یاسوج با دمای ۴.۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان بوده‌اند.

کرمی یادآور شد: تاکنون در ایستگاه‌های اصلی وخودکار هواشناسی استان از ایستگاه فرودگاه یاسوج ۳۸۴.۸ میلی‌متر، لنده ۳۷۱.۳ و سی‌سخت ۳۶۴.۴ میلی‌متر، چرام ۳۳۴، مارگون ۳۲۵، دهدشت ۳۰۰، امامزاده جعفر ۲۴۸.۴، لیکک ۲۳۰.۹ و دوگنبدان ۲۱۷.۳ میلی‌متر باران ثبت شده است.

توصیه هواشناسی در روز‌های اوج سرما

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روند کاهشی دمای استان در مناطق گرمسیری و سردسیری تا ۴۸ ساعت آینده ادامه می‌یابد، گفت: نیاز است کشاورزان برخی توصیه‌ها برای کاهش خسارت‌های سرمازدگی را رعایت کنند.

فرمان فرامین اظهار داشت:کشاورزان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد برای مقاوم شدن گیاهان در برابر سرمازدگی از کود‌های پتاسه استفاده کنند و کاهش علف‌های هرز راهکار دیگری برای کاهش اثرات سرمازدگی به گیاهان در این روز‌های زمستانی است.

وی با اشاره به اینکه از بین بردن علف‌های هرز سبب تابش مستقیم نور خورشید به گیاه و افزایش دمای خاک می‌شود، ادامه داد: کشاورزان در مناطق سردسیری که برف در آن مناطق ماندگار بوده تنه درختان را با استفاده از محلول آب و آهک نسبت به سرمازدگی مقاوم کنند.

فرامین ابراز کرد: همچنین پرورش دهندگان برای رسیدن هوا به ماهیان به شکستگی یخ‌های سطح آب مزارع پرورش ماهی اقدام کنند.

وی درباره وضعیت سرمای هوا نیز گفت: دمای هوای شهر سردسیری یاسوج بامداد امروز دوشنبه به ۴.۶ درجه سانتیگراد درجه زیر صفر رسیده است.

فرامین بیان کرد: برودت دمای هوای شهر سی سخت در دامنه‌های کوه دنا در سردترین زمان بامداد امروز سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حداقل دمای هوای سه ایستگاه مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در امامزاده جعفر ۷.۸، دهدشت ۵.۷ و دوگنبدان ۷.۵ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

فرامین تاکید کرد: بررسی‌های نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که برودت دما در برخی مناطق استان مانند یاسوج در روز جمعه بیست و دوم دی ماه تا ۱۰ درجه زیرصفر پیش بینی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی