تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
هیچ بهانه‌ای از دولت پذیرفتنی نیست

نماینده قزوین: تورم امروز زندگی مردم را پر از رنج و مرارت کرده است

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس گفت: تورم امروز زندگی مردم را پر از رنج و مرارت کرده است، به جرات می‌توان گفت کالا‌هایی مانند گوشت قرمز و ماهی به سختی در سبد معیشتی خانوار‌های متوسط قرار می‌گیرد، لذا ستاد‌های تنظیم بازار ملی و استانی باید با تدابیر عاجل و جهادی برای نجات سفره معیشتی مردم اقدام کنند.

کد خبر: ۱۴۳۳۹۹
۱۳:۴۹ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

نماینده قزوین: تورم امروز زندگی مردم را پر از رنج و مرارت کرده است

دیدارنیوز: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت کالا‌های اساسی و حذف کالا‌هایی مانند گوشت از سبد معیشتی مردم، تاکید کرد: ستاد‌های تنظیم بازار ملی و استانی باید با تدابیر عاجل و جهادی برای نجات سفره معیشتی مردم اقدام کنند.

فاطمه محمدبیگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش قیمت کالا‌های اساسی به ویژه اقلام معیشتی مردم، گفت: تورم امروز زندگی مردم را پر از رنج و مرارت کرده است، به جرات می‌توان گفت کالا‌هایی مانند گوشت قرمز و ماهی به سختی در سبد معیشتی خانوار‌های متوسط قرار می‌گیرد، لذا ستاد‌های تنظیم بازار ملی و استانی باید با تدابیر عاجل و جهادی برای نجات سفره معیشتی مردم اقدام کنند.

وی در ادامه به وضعیت بازار خودرو اشاره و بیان کرد: سوداگری در بازار خودرو، موقعیت انحصاری برخی از خودروسازان، جولان دلالان زالو صفت و عدم اتخاذ سیاست‌های درست از جمله ورود خودرو به بازار بورس موجب افزایش قیمت خودرو شده است؛ دیگر مماشات با مافیای خودرو جایی ندارد، لذا دولت باید از تجربیات قبلی مسکن مهر برای برون رفت از انصراف متقاضیان نهضت ملی مسکن از طریق بانک‌های عامل اقدام کند تا آرزوی خانه دار شدن طیف وسیعی از مردم مظلوم و طبقات محروم و زنان سرپرست خانوار مانند داغی بر دل نماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای مربوط به مسکن سه فرزندی و تامین خوابگاه متاهلی در قانون جوانی جمعیت و کمک ویژه مجلس به دولت برای اهتمام به این مهم موضوعی جدی است و باید مورد توجه دولت قرار بگیرد. در زمینه بازار ارز مقابله با دشمنان خارجی و داخلی و مقابله با اخلالگران و سلاطین ارزی از وظایف مسلم تیم اقتصادی دولت است و هیچ بهانه‌ای از دولت پذیرفتنی نیست.

محمدبیگی یادآور شد: سرخوردگی جوانان، بازرگانان و کارآفرینان از وضعیت نامناسب ارز موجب ریزش سرمایه اجتماعی مردم می‌شود. رئیس جمهور؛ بفرمایید مرد رویین تن اقتصادی کشور کیست که به یاری مردم بشتابد؛ از اقدامات ارزنده شما در دولت سیزدهم از جمله حوزه اقتصادی، کاهش کسری بودجه، حوزه مالی و تامین آب شرب و کشاورزی و بهینه سازی راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی، کنترل کرونا و واکسیناسیون عمومی و افتتاح صندوق بیماران خاص و ارتقاء سلامت الکترونیک و بیمه شدن ۶ میلیون نفر بدون بیمه و زمینه اجرای پزشک خانواده و ارجاع، مبارزه با فساد دارو و نان و آرد تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور افزود: در این میان مشکلات بسیاری در دولت وجود دارد، از جمله برخی انتصابات بدون ضابطه و تغییر مکرر مسئولان استانی بر اساس کدام منطق صورت می‌گیرد؟

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان دولتی عنوان کرد: یک سال و نیم وقت کمی برای تدوین برنامه هفتم نبود که امروز با پیغام‌های مکرر مجلس را در فشار پذیرفتن تکه پاره‌های وصله شده‌ای از برنامه و بودجه به فسیل تبدیل می‌کند. آیا دیواری کوتاه‌تر از خانه ملت نبود که آوار بی برنامگی و ضعف استفاده از نیرو‌های پخته و کارآمد و تاخیر در تدوین برنامه هفتم توسط دولتی که همواره خود را در مجلس ملزم به همکاری، همراهی و همدلی با آن کرده‌ایم و تا توانسته ایم مراعات آن‌ها را کرده ایم، امروز ما را در مقابل مردم قرار داده اند و حالا پاسخگوی مطالبات بحق این مردم بصیر و آگاه و همواره در صحنه نیستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این را باید عرض کنم که نیاز به امید افزایی و امید آفرینی توسط اقدامات دولت در جامعه وجود دارد.

محمدبیگی با بیان اینکه این روز‌ها فضای عطرآگین کشور به دو مناسبت پربرکت برایمان بسیار نیکوست، اولین مناسبت دیدار با رهبر عزیزتر از جانم و دومی میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، یادآور شد: ابراز خرسندی و خوشایندی و مفید بودن جلسه با خواهران از سوی، ولی امر مسلمین جهان، موجی از امید فزاینده را در دل‌های ما زنان و دختران این سرزمین زنده ساخت، به طوری که شوق دیدار آن روز بنده و سایر فعالان و دلسوزان حوزه زن و خانواده را مسرور از آن جلسه زنانه محض که مشمول مفاهیم برجسته و عالی بود و به قول حضرتشان نیازمند تامل، فکر، پیگیری و همت همه مسئولان و نخبگان است را برآن داشت تا با اقدامات عملی بر‌ای تشخیص دقیق نظام مسائل زنان، برای تدوین برنامه و راهبرد‌های عملیاتی نمودن گام دوم و بیانات معظم له در عرصه ارتقاء وضعیت زنان، بازیابی هویت ارزیابی زنان، مشارکت زنان در عرصه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر و تربیت نسلی سالم برای ایجاد جامعه‌ای سالم و الگو بیش از پیش بکوشیم و طرح‌هایی نو را دراندازیم.

وی در پایان تاکید کرد: بر مسئولان فریضه است در مواردی که به زنان در درون خانواده و در اجتماع به زنان ظلم می‌شود از جمله مباحث مربوط به نفقه، مهریه، کاهش طلاق تسهیل ازدواج جوانان را با تدوین قوانین حمایتی لازم و بروزرسانی مقررات به کمک زنان برویم که نیازمند تلاش و پشتیبانی هر سه قوه است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی