تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

امیدواری وزیر نفت به زمستانی بدون قطع گاز خانگی

جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بنده موظف‌ام گاز مردم را تامین کنم. این هوای سرد سابقه نداشته است، این هوا را احتمالا در هفته اول بهمن هم داریم و ماندگار است. ممکن است افت فشار ایجاد شود، اما امیدواریم با همکاری مردم مشکلی در مصرف خانگی ایجاد نشود.

کد خبر: ۱۴۳۳۸۹
۱۲:۵۶ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

امیدواری وزیر نفت به زمستانی بدون قطع گاز خانگی

دیدارنیوز: وزیر نفت با اعلام اینکه امروز در پیک مصرف گاز هستیم، تاکید کرد که سعی داریم توزیع گاز را مدیریت کنیم، خط قرمز ما مصرف خانگی است و به دستور رییس جمهور اولویت اول وزارت نفت همین است.

جواد اوجی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های هواشناسی که پیش بینی شود یک جبهه هوای بسیار سرد سیبری را در کشور داشته باشیم و این برودت هوا تا هفته اول بهمن ادامه داشته باشد، گفت: الان هم در مناطق شمالی و نیز کل کشور دمای ۲۱ استان زیر صفر است و یخبندان داریم. الحمدالله با تدابیر خوبی که وزارت نفت و شرکت ملی نفت و گاز در بحث تولید حداکثری گاز از میادین مشترک و مستقل اندیشیده و با توجه به اینکه همه خطوط ما از قبل تعمیر شده‌اند، مشکلی در تامین گاز کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز در پیک مصرف گاز هستیم سعی داریم توزیع گاز را مدیریت کنیم، خط قرمز ما مصرف خانگی است و به دستور رییس جمهور اولویت اول وزارت نفت همین است. ما از یک ماه پیش به ۲۶ میلیون مشترک گازی در کشور گفته بودیم که رعایت کنید و بهینه مصرف کنید و راه‌های مصرف بهینه را هم آموزش دادیم. درخواست کردیم از مردم که در خانه لباس گرم بپوشند و در محیطی که کار یا زندگی می‌کنیم یک درجه فشار گاز یا درجه بخاری را کاهش دهیم. هر یک درجه که کم کنیم، ۲۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می‌شود.

اوجی اضافه کرد: بعضی از مدیران و کارکنان ما در سکو‌ها و پالایشگاه‌ها چهار هفته است که اجازه ندارند به خانه بروند و شرایط سختی دارند. از این رو از هم‌وطنان‌مان می‌خواهم بخاری‌ها را کمتر کنید و سیستم گرمایش در اتاق و محیطی که استفاده نمی‌شود را خاموش کنید. وظیفه ماست که گاز را به مردم برسانیم و این طور نیست که بگوییم استفاده می‌کنیم، پولش را می‌دهیم، بله پولش را می‌گیریم، اما هر جا خارج از الگوی مصرف بود اول اخطار می‌دهیم و بعد قطع می‌کنیم، بعد گله‌مند نشوید.

وی اضافه کرد: در دولت هم همین امروز دماسنج گذاشتند و دیدند که مصرف بهینه است. ما مراقبت و نظارت را از ارگان‌های دولتی شروع می‌کنیم و به مجتمع‌های مسکونی می‌گوییم که رعایت کنید. این دستورالعمل از یک ماه پیش ابلاغ شده است که یک ساعت قبل از شروع کار وسایل گرمایش را روشن کنید و یک ساعت قبل از پایان کار باید خاموش شود.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت تمام تلاشش را کرده است و می‌طلبد مردم عزیز کمک کنند تا این گاز را به تمام مردم برسانیم. ما بزرگترین شبکه گازرسانی دنیا را داریم، بیش از ۴۸۰ هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی داریم. بنده موظف‌ام گاز مردم را تامین کنم. این هوای سرد سابقه نداشته است، این هوا را احتمالا در هفته اول بهمن هم داریم و ماندگار است. ممکن است افت فشار ایجاد شود، اما امیدواریم با همکاری مردم مشکلی در مصرف خانگی ایجاد نشود.

اوجی در پاسخ به اینکه دمای وسایل گرمایش خانه خودتان چند است گفت: دمای خانه من ۲۱ تا ۲۲ است به محض اینکه وارد خانه می‌شوم سریع لباس گرم و جوراب می‌پوشم و نمی‌گذارم اصرافی شود. امیدوارم زمستان را بدون قطع گاز خانگی پشت سر بگذاریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی