تیتر امروز

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند
دیدار از نشست بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی گزارش می دهد

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند

بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی» عنوان نشست و گردهمایی بود که به همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران و گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از حقوقدانان و علاقمندان به...
ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز

این صد و سی و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...

نماینده تبریز: شاهد از هم گسیختگی رابطه آموزش علمی و تکمیلی هستیم

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس با اشاره به اینکه نسبت عضویت هیات علمی به دانشجو در واحد‌های علمی کاربردی در بدترین شرایط است، گفت: شاهد از هم گسیختگی رابطه آموزش علمی و تکمیلی هستیم.

کد خبر: ۱۴۳۲۹۳
۱۰:۳۸ - ۲۰ دی ۱۴۰۱

نماینده تبریز: شاهد از هم گسیختگی رابطه آموزش علمی و تکمیلی هستیم

دیدارنیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آموزش علمی و تکمیلی مورد رضایت وزارت علوم انطباقی با نیاز کشور و شرایط اقتصادی ندارد از سوی دیگر محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی فنی و مهارت آموزی و آموزش علمی و کاربردی ایجاد می‌کند که لازم است تقویت، رعایت استاندارد و رسمیت دادن به آموزش کاربردی لحاظ شود که متاسفانه چنین نیست.

محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوالش از وزیر علوم و تحقیقات در خصوص اصلاح فرآیند تجدیدنظر بر اجرای شیوه‌های کنونی و عدم حمایت از آموزش‌های علمی و کاربردی، گفت: رابطه آموزش علمی و تکمیلی از هم گسیخته است در حالی که کشور‌های دیگر تجارب موفقی دارند که با فرهنگ سازی رشته‌های فرعی را در کنار رشته‌های اصلی آموزش می‌دهند و افراد شاغل در رشته‌های فنی دانش خود را براساس علاقه شخصی در رشته‌های شخصی پی جویی کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: آموزش علمی و تکمیلی مورد رضایت وزارت علوم انطباقی با نیاز کشور و شرایط اقتصادی ندارد از سوی دیگر محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی فنی و مهارت آموزی و آموزش علمی و کاربردی ایجاد می‌کند که لازم است تقویت، رعایت استاندارد و رسمیت دادن به آموزش کاربردی لحاظ شود که متاسفانه چنین نیست.

وی گفت: همانطور که وزیر در سخنان خود گفت در واحد‌های علمی کاربردی نسبت عضویت هیات علمی به دانشجو یک به هزار و هفتصد است که این بدترین شرایط است و در بهترین شرایط یک به ۳۰۰ را دیده ایم در حالی که در سایر دانشگاه‌ها شاهد نسبت یک به ۲۰ و یا یک به ۱۵ بوده ایم، یک علت این نسبت به دورانی برمی گردد که در آموزش و پرورش حق التدریسی‌ها تبدیل عضویت شدند، اما وزارت علوم در موارد مشابه اقدامی نکرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر
امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر
امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر
امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر