تیتر امروز

آرمان: زنگنه گاز فلر را به قیمت گزاف به بخش خصوصی پیشنهاد کرده بود/عده‌ای مجری ضدیت با توسعه اقتصادی هستند
حمایت یک اقتصاددان از مکانیزم مولدسازی و هیات هفت نفره

آرمان: زنگنه گاز فلر را به قیمت گزاف به بخش خصوصی پیشنهاد کرده بود/عده‌ای مجری ضدیت با توسعه اقتصادی هستند

بهمن آرمان اقتصاددان به عنوان موافق مولدسازی و ترکیب هیات هفت گفت: با توجه به تجارب بد و فسادزای گذشته که در قالب بحث خصوصی سازی، این بار باید به طرح مولدسازی اعتماد کرد. مخالفان و کسانی که سر...
عوارض خانه آخرت؛ از تصویب تا تکذیب!
دیدار از مصوبه جدید شهرداری گزارش می‌دهد

عوارض خانه آخرت؛ از تصویب تا تکذیب!

چهاردهم بهمن خبری مبنی بر اخذ عوارض از قبور بهشت زهرا در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت و حالا معاونان زاکانی به هر طریقی این خبر را تکذیب می‌کنند؛ اما واقعیت چیست؟

درخواست پلیس برای بازگشت «سن فرسودگی» خودرو‌ها

کمال هادیانفر ، رئیس پلیس راهور فراجا خواستار بازگشت سن فرسودگی به خودرو‌ها و جدی گرفته شدن موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده شد.

کد خبر: ۱۴۳۱۴۸
۱۰:۲۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

درخواست پلیس برای بازگشت «سن فرسودگی» خودرو‌ها

دیدارنیوز: رئیس پلیس راهور فراجا می‌گوید که باید مشخص شود سن فرسودگی یک خودرو چقدر است.

سردار سیدکمال هادیانفر در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت تردد خودرو‌های فرسوده در کشور گفت: موضوع اسقاط وسایل نقلیه امر مهمی است، اما متاسفانه در حال حاضر شرایطی وجود دارد که اعلام سن فرسودگی خودرو وجود ندارد. ببینید ما درگذشته سن فرسودگی وسایل نقلیه را داشتیم که براساس آن دارنده وسایل نقلیه می‌دانست که چه زمانی خودرویش در سن فرسودگی و اسقاط قرار خواهد گرفت. اما متاسفانه در حال حاضر سن فرسودگی وجود ندارد و برابر مقررات فردی که معاینه فنی را برای خودرویش دریافت کند می‌تواند از این خودرو استفاده کند. حالا اینکه این خودرو دودزا باشد یا مشکلات ایمنی داشته باشد، دیگر بستگی به همان معاینه فنی دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز ما تاکید داریم که سن فرسودگی درست شود، یعنی باید مشخص شود که سن فرسودگی یک خودرو چقدر است. بعد از آن هم لازم است که موضوع اسقاط به طور جدی پیگیری شود. شما نگاه کنید سالی دو میلیون وسیله نقلیه وارد چرخه ترافیک می‌شود، اما از آن طرف خروجی نداریم. خب اگر اینطور باشد خیابان‌ها و جاده‌های ما از خودرو اشباع می‌شود. در این شرایط معلوم است که آلودگی هوا و ... هم چه خواهد شد. پس این‌ها جزو مواردی است که باید اصلاح شود.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: همچنین باید دولت نیز تسهیلاتی را بر اسقاط خودرو‌های فرسوده ایجاد کند. افراد باید از دولت تسهیلاتی را دریافت کنند تا بتوانند تاکسی، خودرو و موتور خود را اسقاط کند.

۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه در شرایط فرسودگی و اسقاط

هادیانفر با بیان اینکه تقریبا ۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی و شرایط اسقاط قراردارند، گفت: البته همانطور که گفتم ما الان دیگر سن فرسودگی نداریم، اما اگر با معیار سن فرسودگی موضوع را بررسی کنیم، ۳۳۰ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی بوده و باید اسقاط شود. مثلا در همین بحث موتورسیکلت‌ها، از ۱۲.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت، حدود ۱۱ میلیون دستگاه آن یا انژکتوری نیست یا فرسوده است.

وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی موتورسیکلت نیز نداریم، درباره کیفیت مراکز معاینه فنی نیز گفت: در کلانشهر‌ها معاینه فنی کیفی است، اما در برخی از نقاط و به خصوص حاشیه شهر‌ها معاینه فنی کیفی نیست. این موضوع کمکی به آلودگی هوا و سن فرسودگی و ... نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه چه کسی مسئول نظارت بر مراکز معاینه فنی است، گفت: این مراکز زیرنظر وزارت کشور و شهرداری‌ها است و پلیس نظارتی بر آن‌ها ندارد.

هادیانفر درباره اینکه گفته می‌شود در برخی از مراکز، گواهی معاینه فنی صوری صادر می‌شود، نیز گفت: من چیزی درباره معاینه فنی صوری نشنیده‌ام، چرا که شرط صدور معاینه فنی حضور وسیله نقلیه در مراکز است. اما خب کیفیت و چگونگی برخی از مراکز جای سوال دارد. البته همانطور که گفتم کیفیت در اکثر مراکز واقع در کلانشهر‌ها خوب است.

وی درباره جریمه نداشتن معاینه فنی نیز گفت: طبق قانون افرادی که معاینه فنی ندارند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی