تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قیمت انواع خودرو؛ پراید ۲۷۹ میلیون!

قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و کارشناسان معتقدند با عرضه بیشتر خودرو در بورس کالا، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. در این میان، قیمت پراید به ۲۷۹ میلیون تومان رسیده!

کد خبر: ۱۴۳۱۴۷
۱۰:۱۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

قیمت انواع خودرو؛ پراید ۲۷۹ میلیون!

دیدارنیوز: قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز‌های گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۴۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان افزایش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت ۲۷۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۱۱ نیز پنج میلیون تومان گران شد و امروز در نرخ ۲۹۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفت. این خودرو با هشت میلیون تومان کاهش قیمت امروز به نرخ ۷۲۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روز‌ها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری آرام گرفت.

دنا معمولی هم امروز در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با ۲۲ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

قیمت انواع خودرو؛ پراید ۲۷۹ میلیون!

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

اما خودرو‌هایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حالا سه میلیون تومان ارزان شد و ۴۴۵ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو در نرخ ۴۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۹۹ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، گفت: علت کاهش قیمت خودرو در روز‌های گذشته، نوسانات نرخ دلار در کشور بود.

او افزود: نمایشگاه‌داران و اتحادیه‌ها معتقدند که نبض بازار خودرو به‌دست افرادی افتاده است که در بورس کالا مشغول به خرید خودرو شده‌اند و این خودرو‌ها را با قیمتی گزاف وارد بازار آزاد می‌کنند. عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند اقدام مناسبی باشد و بازار را به تعادل برساند، اما با این روشی که خودرو در این بازار سرمایه عرضه می‌شود، هیچ کمکی به بهبود وضعیت بازار نخواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر عرضه خودروسازان در بورس کالا افزایش یابد، قیمت خودرو نیز نزدیک به قیمت کارخانه می‌شود. اما به دلیل برخی از بازارسازی‌ها در فرآیند خرید خودرو در این محیط، این اتفاق محقق نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی