تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
تحلیل انتقال رونالدو به تیم النصر عربستان

۷ دلیل بازاریابی برای جذب CR7

حضور کریس رونالدو در فوتبال باشگاهی عربستان، تنها یک اتفاق فوتبالی نیست و کاملا پیداست که با اهدافی این ستاره بزرگ اما رو به بازنشستگی پرتغال راهی ریاض شده است.

کد خبر: ۱۴۳۰۶۰
۱۱:۲۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

۷ دلیل بازاریابی برای جذب CR7

 

دیدارنیوز ـ خدایار عبداللهی: در حالی که انتظار می‌رفت کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی منچستر یونایتد به یک تیم مطرح اروپایی بپیوندد، به یک‌باره خبر انتقال رونالدو به النصر عربستان بحث برانگیز شد. کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی به طور رسمی به النصر عربستان پیوست تا به این ترتیب شایعه‌هایی که از مدت‌ها قبل پیرامون انتقال او به باشگاه عربستانی مطرح بود، به واقعیت بپیوندد. بد نیست به این نکته بپردازیم که حضور رونالدو چه منفعتی برای تیم باشگاهی النصر و به طور کلی برای عربستان دارد که با بالاترین دستمزد فوتبالی جهان  او را به خدمت گرفته‌اند:

۱- تبدیل تیم منطقه‌ای به تیم جهانی

انتقال رونالدو باعث شده دیگر تیم النصر عربستان تنها یک تیم منطقه‌ای نباشد و با این حرکت به یک تیم بین‌المللی تبدیل شود. شاهد آن نیز خبر‌های تیم النصر به واسطه حضور رونالدو است که به تیتر خبری رسانه‌های جهان تبدیل شد.

۲- افزایش میلیونی فالوئر‌های اینستاگرام 

یکی دیگر از شاخص‌های افزایش طرفدار به توسعه صفحه اجتماعی باشگاه النصر باز می‌گردد. فالوئر‌های اینستاگرام النصر روز به روز در حال افزایش است و تا این لحظه از یک میلیون به هفت میلیون افزایش یافته است. فالوئر‌های بیشتر به منزله درآمد بیشتر برای تیم  النصر عربستان است. میتوان به فروش بی‌سابقه پیراهن رونالدو در عربستان در روز‌های قرارداد رونالدو اشاره کرد.

۳- سلبریتی‌ها و رفتار مصرف کنندگان

در جهان امروز مردم دنبال کننده‌های سلبریتی‌ها هستند و رفتار مصرف‌کنندگان تابع رفتار سلبریتی‌ها شده است. حضور رونالدو در عربستان و قرارداد‌های متعددی که به مرور با شرکت‌های عربستانی خواهد بست، باعث می‌شود مصرف‌کنندگان در سراسر جهان و بخصوص علاقمندان رونالدو علاقمند به مصرف کالا و خدمات (گردشگری و..) در عربستان شوند.

۴- گردشگری

عربستان می‌داند روزی نفت‌اش تمام خواهد شد و از حالا به دنبال برنامه‌هایی برای متنوع کردن درآمد خود است. عربستان به عنوان یکی از خشک‌ترین ممالک جهان نیز در زمینه گردشگری برنامه‌هایی دارد.

احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان از برنامه‌ای بنام «راهبرد گردشگری» رونمایی کرده است که هدف‌گذاری آن جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۳۰ است که عدد بسیار خیره‌کننده‌ای است. عربستان قصد دارد درآمد گردشگری را به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود برساند؛ و در این مسیر به دنبال سفیرانی می‌گردد که جاذبه‌های گردشگری عربستان را بدنیا معرفی کند. یکی از این سفیران، کریستیانو رونالدو با داشتن ۵۰۰ میلیون فالوئر اینستاگرام است. شرکت‌های حوزه توریسم عربستان قصد دارند جاذبه‌های گردشگری عربستان را از طریق رونالدو نشان دهند و از او در جهت ترغیب مردم کشور‌های غربی جهت بازدید از عربستان بهره ببرند.

۷ دلیل بازاریابی برای جذب CR7

۵- رونالدو سفیر عربستان

قرارداد رونالدو با عربستانی‌ها هفت سال و تا پایان جام جهانی ۲۰۳۰ است که قرار است عربستان میزبانی آن را بر عهده بگیرد. ضمن اینکه از این قرارداد هفت‌ساله، فقط ۲.۵ سالش رونالدو متعهد است که بازی کند و بقیه را به‌ عنوان سفیر عربستان در حوزه فرهنگی و گردشگری مشغول به کار می‌شود. سفیری که قصد دارد چهره جدید عربستانی‌ها را با زبانی شفاف به بقیه مردم دنیا معرفی کند و نگاه آن‌ها را متوجه این منطقه از خاورمیانه کنند. حضور رونالدو در عربستان فرصت طلایی برای کاهش باور‌های غلط و سوگیری علیه عربستان و فرهنگ عربی- اسلامی است. رونالدو در مورد انتقال خود به النصر عربستان می‌گوید: «من به اینجا می‌آیم که بازی کنم، لذت ببرم و بخشی از موفقیت کشور و فرهنگ آن باشم.»

۶- چشم‌انداز بلندمدت عربستان

عربستان چشم‌انداز بلند مدتی دارد که رونالدو یکی از چهره‌های سرشناس این چشم‌انداز است. عربستان با تغییراتی که در ساختار سیاسی‌اش به وجود آورده، رفته‌رفته سعی در تعامل بیشتر با جوامع بین‌الملل دارد. ماجرا مربوط به خیز آن‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ است که دوست دارند در همکاری با دو کشور دیگر یعنی مصر و یونان انجامش دهند. همین که عربستان حاضر شده مصر را کنار دست خود نگه دارد، می‌تواند نشانه روشنی برای بروز تغییرات در این کشور باشد. حال برای معرفی چهره‌ای بهتر از این کشور، ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو وارد گود می‌شوند تا رفته‌رفته زمینه را فراهم کنند. به همین دلیل است که مسئولان رده‌بالای عربستانی به باشگاه‌های این کشور پیشنهاد می‌دهند که اگر می‌خواهند ستاره‌های نام‌آشنا را به ریاض بکشانند، درنگ نکنند. در‌ واقع حمایت دولت عربستان در این زمینه کاملا مشهود است.

۷ ـ زمینه‌ای برای ورود دیگر ستارگان

با برنامه‌های عربستان، نباید رونالدو را تنها ستاره بزرگ دنیای فوتبال دانست که سر از لیگ عربستانی درمی‌آورد. در آینده‌ای نه‌چندان دور، طبیعتا ستاره‌های دیگری که غالبا روز‌های پایانی فوتبال را سپری می‌کنند به ریاض خواهند آمد، ولی نه صرفا برای فوتبال. آن‌ها مثل همین کریستیانو رونالدو قرار است سفرایی باشند که قصد معرفی چهره جدیدی از عربستان به دنیا را دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی