تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هفت خوان قوانین زودگذر برای واحد‌های تولیدی

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: در برخی از وزارت خانه‌ها قوانین روز به روز تغییر می‌کند و این تغییر سبب بروز مشکلات برای واحد‌های تولیدی می‌شود که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۴۲۸۹۰
۱۴:۱۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

 هفت خوان قوانین زودگذر برای واحد‌های تولیدی
 

دیدارنیوز: غلامرضا حسن پور، امروز دوشنبه ۱۲ دی در جریان بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی دارد، اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های متدین در کشور است که مردمانش در همه صحنه‌های دفاع از نظام وانقلاب حضور پر رنگ داشته ودارند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی ظرفیت مرز و همجواری با کشور افغانستان است، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا این استان در زمینه تولید و صادرات نیز موفق باشد و از بازار کشور افغانستان بتواند به بهترین نحو استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه در جریان بازدیدی که امروز از چند واحد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند داشتیم برخی از واحد‌ها به دلیل برخی از قوانین و مقررات که متاسفانه گاهی وجود دارد دچار مشکلاتی بودند، گفت: در برخی از وزارت خانه‌ها قوانین روز به روز تغییر می‌کند و این تغییر سبب بروز مشکلات برای واحد‌ها می‌شود.

حسن پور ادامه داد: سازمان بسیج صناف، بازاریان و فعالان اقتصادی یکی از موضوعاتی که پیگیری می‌کند حمایت، هدایت و نظارت از تولید کشور است و علاوه بر این‌ها بر صادرات هم نگاه ویژه داریم و در جریان بازدید امروز علاوه بر برخی از قوانین و مقررات، بانک‌ها باید در بخش سرمایه در گردش نیز ورود کنند.

تقلیل مشکلات بازاریابی

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش بازاریابی مشکلاتی داشتند که وعده پیگیری در این خصوص را دادیم، گفت: در کشور افغانستان پنبه کشت می‌شود، اما اجازه ورود به داخل کشور را ندارد، که دراین خصوص مقرر شده است به زودی جلسه‌ای را در تهران با جهاد کشاورزی برگزار کنیم تا این مشکل هم برطرف و پنبه کشور افغانستان راحت‌تر به ایران وارد شود.

حسن پور با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مطرح شده برخی از واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی در بخش بسته بندی بود که در این خصوص هم پیگیری می‌کنیم تا این مشکل نیز برطرف شود، افزود: یکی از واحد‌های سوختی مستقر در این سازمان در خصوص سوخت بود که بنا به دلایلی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت را به آن‌ها نمی‌دهد و از آن جایی که در جریان بازدید امروز ما از استانداری هم حضور داشتند، مقرر شد این مشکل برطرف شود و اگر در استان مشکلات به نتیجه نرسد، ما در سطح کشور تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید داریم تا استان خراسان جنوبی با توجه به مردم متدین و زحمت کشی که دارد و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های خوب و مزیت‌ها بتواند بیشتر از این توسعه یابد گفت: به عنوان مثال کشاورزان در خراسان جنوبی زعفران می‌کارند، اما سود آن چنانی نصیبشان نمی‌شود و همچنین یکی از هنر‌های قدیمی این استان در بخش قالی بافی است که از زمان‌های قدیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به مشکلات قالی بافان استان، عرضه و فروش آن را دنبال خواهیم کرد.

حسن پور یادآور شد: صنایع دستی یکی از مزیت‌های برتر کشور است، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده و در جریان بازدیدی که امروز داشتیم، وعده می‌دهیم در تهران مکانی برای عرضه و فروش قالی بافان اختصاص یابد و با مجموعه‌های بزرگ فرش تهران جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا زمینه فروش قالی‌های استان خراسان جنوبی فراهم شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی