تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جزییات برنامه تشییع پیکر «پله»

مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال برزیل قرار است از ساعت ۱۰ امروز (دوشنبه به وقت محلی، ۱۶:۳۰ به وقت تهران) از مبدأ ورزشگاه سانتوس واقع در شهر سانتوس برزیل آغاز شود.

کد خبر: ۱۴۲۸۷۱
۱۲:۳۱ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

جزییات برنامه تشییع پیکر «پله»

دیدارنیوز: پیکر اسطوره فوتبال برزیل قرار است در مراسمی خاص تشییع شود.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله که مدتی بود با بیماری سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام پنجشنبه شب تسلیم این بیماری شد و در سن ۸۲ سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال برزیل قرار است از ساعت ۱۰ امروز (دوشنبه به وقت محلی، ۱۶:۳۰ به وقت تهران) از مبدأ ورزشگاه سانتوس واقع در شهر سانتوس برزیل آغاز شود. این مراسم ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید و پس از تشییع پیکر پله در خیابان‌های سانتوس و گذر از مقابل در خانه مادر پله، سرانجام در آرامگاه ابدی خود آرام خواهد گرفت.

پله که از او با لقب پادشاه فوتبال یاد می‌شود، بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ در عضویت تیم سانتوس بود و در ۶۵۹ بازی ۶۴۳ گل برای این تیم به ثمر رساند. او که بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ در عضویت تیم ملی فوتبال برزیل بود و در ۹۲ بازی ملی ۷۷ گل هم به ثمر رساند، به سلسائو برای فتح جام‌های جهانی ۱۹۸۵، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ کمک کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی