تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

بندیکت شانزدهم در ۹۵ سالگی درگذشت

واتیکان اعلام کرد که بندیکت شانزدهم، پاپ سابق روز شنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه) در ساعت ۹:۳۴ به وقت محلی در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

کد خبر: ۱۴۲۷۶۰
۱۶:۵۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۱

بندیکت شانزدهم در ۹۵ سالگی درگذشت

دیدارنیوز: بندیکت شانزدهم در ۱۱ فوریه ۲۰۱۳ دنیا را حیرت زده کرد، زمانی که به زبان لاتین اعلام کرد که دیگر قدرت اداره کلیسای کاتولیک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفری را به دلیل کهولت سن ندارد. او نخستین پاپ در ۶۰۰ سال گذشته بود که اقدام به چنین کاری می‌کرد.

واتیکان اعلام کرد پیکر بندیکت شانزدهم روز دوشنبه در کلیسای سنت پیتر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت تا مومنان به وی ادای احترام کنند.

بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۰۵ پس از درگذشت پاپ ژان پل دوم رهبر کاتولیک‌های جهان شد. نام او یوزف راتسینگر بود که بعد‌ها نام بندیکت را انتخاب کرد. او متولد بایرن آلمان بود.

پاپ فرانسیس رهبر فعلی کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه گذشته از بیماری بندیکت خبر داده بود.

بندیکت شانزدهم یکبار گفته بود که پس از انتخاب شدن به‌عنوان پاپ حس می‌کرد که «گیوتین» بر سر او گذاشته‌اند.

او با برخی حرکات قاطع و اغلب بحث برانگیز سعی می‌کرد میراث مسیحیت اروپا را یادآوری کند و کلیسای کاتولیک را در مسیری محافظه‌کارانه و سنت‌گرایانه قرار داد که اغلب افراد مترقی را از خود دور می‌کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی