تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
خشم پکن از اقدامات واشنگتن

چین رکورد تجاوز به حریم آبی و هوایی تایوان را شکست

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان در روز دوشنبه، جنگنده‌ها و پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش چین بزرگترین تهاجم خود تا امروز را به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان به نمایش گذاشتند.

کد خبر: ۱۴۲۵۵۸
۲۰:۵۹ - ۰۵ دی ۱۴۰۱

چین رکورد تجاوز به حریم آبی و هوایی تایوان را شکست

دیدارنیوز: با اینکه ماموریت‌های تقریبا هر روزه‌ ناو‌های جنگی و جنگنده‌های چینی در اطراف حریم آبی و هوایی تایوان به امری آشنا برای این جزیره تبدیل شده است، اما روز گذشته، چین بار دیگر رکورد تجاوز‌های قبلی خود به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان را شکست.

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان در روز دوشنبه ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۵ دی ۱۴۰۱)، جنگنده‌ها و پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش چین بزرگترین تهاجم خود تا به امروز را به نمایش گذاشتند.

بر این اساس بین ساعت ۶ صبح یکشنبه تا ۶ صبح دوشنبه، هفتاد و یک هواپیمای نیروی هوایی چین اعم از جنگنده و پهپاد، و همچنین هفت شناور وارد منطقه شناسایی تایوان شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع ملی تایوان، از این بین نیز ۴۷ هواپیمای چینی از میانه تنگه تایوان عبور کردند، مرزی غیررسمی که زمانی به طور ضمنی توسط هر دو طرف به رسمیت شناخته می‌شد.

خبرگزاری رسمی تایوان گفت که این بزرگترین تهاجم نیروی هوایی چین تا به امروز بوده است، اگرچه در این جزیره هیچ زنگ خطری به صدا در نیامد.

آیا مصوبه جدید دفاعی آمریکا علت خشم چین شده است؟

چین که تایوان را بخشی از قلمروی سرزمینی خود می‌داند، در واکنش به آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز» تایوان و ایالات متحده می‌داند، روز یکشنبه این «مانور‌های ضربتی» را در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان آغاز کرد.

به گفته یکی از مقامات ارشد تایوانی، علت نارضایتی و خشم پکن، قانون جدید تخصیص بودجه دفاعی ایالات متحده است که به موجب آن میزان کمک‌های نظامی واشنگتن به تایوان در سال جدید میلادی افزایش خواهد داشت و این اقدام از سوی پکن «تحریک‌آمیز» قلمداد شده است.

قانون جدید تخصیص بودجه دفاعی ایالات متحده که روز شنبه تصویب شد، از چین به عنوان یک «چالش راهبری» یاد کرده است و به موجب آن مجوز افزایش همکاری امنیتی واشنگتن با تایوان و همچنین همکاری گسترده با هند در زمینه فناوری‌های نوظهور دفاعی، آمادگی و لجستیک را خواستار شده است.

بر اساس گفته‌های این مقام ارشد تایوانی به رویترز، در رزمایش روز یکشنبه، چین به منظور شبیه‌سازی حمله به ناوگان دریایی تایوان و آمریکا، جنگنده‌های خود را از اقصی‌نقاط این کشور به اطراف تایوان به پرواز در‌آورده است.

مقامات چینی هنوز در مورد اهداف این رزمایش اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی