تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
به استقبال بازی‌های مهم هفته سیزدهم

در انتظار تغییر در صدر جدول

در سه دیدار باقی مانده از هفته سیزدهم تمرکز استقلال مهمان نفت در آبادان است و پرسپولیس در آزادی به مصاف پیکان می‌رود.

کد خبر: ۱۴۲۴۷۵
۱۵:۴۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

در انتظار تغییر در صدر جدول

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ با امتیازات نزدیک تیم‌های بالای جدولی پیگیری می‌شود. هر چند که‌ پرسپولیس روی دور خوب خودش است ولی در صورت لغزش این تیم، با تساوی و یا باخت قرمزها و پیروزی استقلال در بازی امروز معادلات در بالای جدول بهم می‌ریزد و استقلال این شانس را دارد که پس از هفته ها صدرنشین شود.

از سوم به صدر

استقلال که پس از تساوی در دقیقه پایانی در دربی نتوانسته رضایت هوادارانش را جلب کند بنابراین در بازی امروز قصد دارد جبران  کند. در حالی که اخبار پیرامون این تیم از تغییرات زیادی در نیم فصل خبر می دهد. ساپینتو قصد دارد تا در این بازی تغییراتی را به وجود آورد و قرار است سیاوش یزدانی پس از ماه‌ها به ترکیب استقلال برگردد تا بازهم‌ پس از آن ماجرای پرحاشیه رفتن به سربازی و بازگشت دو مدافع به جمع آبی‌ها، شاهد زوج مرادمند و یزدانی در خط دفاع استقلال باشیم.

همچنین ساپینتو قصد دارد تا برای بالا بردن توان هجومی تیمش از ابتدا به مهدی قایدی بازی  دهد که در بازی مقابل پرسپولیس، نیمکت نشین بود.  در خط حمله نیز ارسلان مطهری که پس از گلزنی در سوپر جام و دربی این روزها در اوج خودش قرار دهد به زمین می رود.

اما ساپینتو بار دیگر از یامگا در خط دفاع استفاده می کند. ضمن اینکه به نظر می‌ رسد در غیاب رضاوند فرصت دوباره‌ای به مهدی مهدی‌پور داده شده تا در ترکیب اصلی در کنار روزبه چشمی به میدان برود و مهری یک خط جلوتر جانشین رضاوند شود.

در سفر آبادان، آرمان رضایی که ماه‌ها از ترکیب استقلال دور بوده نیز حضور دارد. این احتمال وجود دارد که ساپینتو برای دقایقی از او در این‌ بازی استفاده کند.

در تیم میزبان نفتی‌ها با مربی جدید برزیلی‌شان یعنی تاوارس، کار بزرگی در هفته گذشته انجام دادند. آنها توانستند نساجی را در خانه با دو گل شکست دهند. باید دید نفت ته جدولی در مقابل استقلال نیز می تواند خودی نشان دهد و اینکه تاوارس برای این دیدار چه تدابیری اندیشیده است.

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با صنعت نفت: سیدحسین حسینی – سیاوش یزدانی – محمدحسین مرادمند – کوین یامگا – صالح حردانی – روزبه چشمی – مهدی مهدی پور – سعید مهری - مهدی قایدی - محمد محبی - ارسلان مطهری

پرسپولیس و چالش مهاجم

در تهران پرسپولیس میزبان تیم دوازدهم جدول یعنی پیکان است. پرسپولیس که پس از جدایی نابهنگام لوکادیا شرایط خوبی ندارد پس از گلزنی های ولسیانی مدافع بلندقد این تیم، در دربی حالا برای گل زدن به این بازیکن امیدوار شده ولی به نظر می رسد که در هفته های آینده باید منتظر حضور یک مهاجم جدید در جمع قرمزهای پایتخت باشیم.

پرسپولیس در خط دفاع و هافبک به همان ترکیب بازی قبل به میدان می‌رود ولی به‌ نظر می رسد چالش اصلی یحیی گل محمدی در بازی مقابل پیکان در غیاب لوکادیا و مصدومیت شیخ دیاباته، انتخاب زوج خط حمله باشد. در خط حمله علیرغم حضور حامد پاکدل و مهدی عبدی، انتخاب اول گل محمدی کاپیتان امید عالیشاه است که می تواند  شرایط گلزنی را برای بازیکنانی دیگر مثل ترابی نیز فراهم کند.

ترکیب احتمالی تیم پرسپولیس مقابل پیکان: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی،امید عالیشاه،وحید امیری و سعید صادقی

تراکتور با خِمز به دنبال دومین پیروزی

 تراکتور پس از آنکه در هفته یازدهم با قربان بردیف خداحافظی کرد موفق شد با مربی جدیدش پاکو خمز پرتغالی، پیکان را شکست دهد و تا رده پنجم جدول صعود کند. تراکتوری‌ها امروز با روحیه بهتری به مصاف مس کرمان می روند، اما شاگردان حسین‌خانی هم که در پایین جدول با ۹ امتیاز در رده ۱۴ قرار دارند برای جبران در تبریز با تمام قوا به میدان می روند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی