تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کاهش قتل و افزایش ۲۵۰۰ نفری دستگیری‌ها در تهران

علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره وضعیت وقوع برخی جرائم در پایتخت از کاهش قتل خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد دستگیری مجرمان در پلیس آگاهی حدود ۲۵۰۰ نفر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۴۲۴۶۳
۱۲:۵۷ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

کاهش قتل و افزایش ۲۵۰۰ نفری دستگیری‌ها در تهران

دیدارنیوز: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش وقوع سرقت، جرائم جنایی و قتل در پایتخت خبر داد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی در حاشیه طرح دستگیری مجرمان در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت وقوع برخی جرائم در پایتخت پرداخت و گفت: از نیمه دوم سال و به دلیل آنکه بخشی از تمرکز و توان پلیس معطوف به موارد دیگری شده بود، متاسفانه برخی مجرمان اقدام به سوءاستفاده از این موضوع کرده و ما شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی وقوع سرقت در تهران بودیم و به طوری که در بعضی از روز‌ها حتی این آمار به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش در مقایسه با روز مشابه خود در سال‌های قبل نیز رسیده بود. اما به طور میانگین حدود ۱۰ درصد وقوع سرقت در تهران افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی پلیس موفق شدیم که طی یک ماه گذشته این روند افزایشی را متوقف کرده و کاهش هم بدهیم. بر همین اساس می‌توان گفت که در حال حاضر وقوع سرقت در تهران حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و کشفیات پلیس نیز در این مدت افزایش داشته است که امیدواریم این روند کاهشی در وقوع و افزایشی در کشف را در آینده نیز ادامه دهیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به وضعیت ۹ ماهه وقوع برخی از جرائم در تهران نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد دستگیری مجرمان در پلیس آگاهی حدود ۲۵۰۰ نفر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش توان پلیس در مقابله با مجرمان است.

کشف ۹۵ درصد پرونده‌های قتل در تهران

ولیپور گودرزی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آمار وقوع جرائم جنایی در تهران نیز اظهارکرد: وقوع جرائم جنایی در تهران نیز روندی کاهشی داشته و در عین حال در این حوزه نیز کشفیات ما افزایش داشته است. در مورد قتل هم باید بگویم که از ابتدای امسال تا کنون و مقایسه آن با سال گذشته حاکی از کاهش وقوع قتل در تهران است. ضمن اینکه توان پلیس در کشف پرونده‌های قتل در حدود ۹۵ درصد و به عبارتی دیگر می‌توان گفت که ۹۵ درصد پرونده‌های قتل در تهران کشف می‌شود. البته گاهی کشف پرونده‌های قتل زمان‌بر و دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. در این موضوع هماهنگی خوبی با مراجع قضایی و پلیس دیگر استان‌ها داریم.

وی همچنین از اجرای طرح رسیدگی به پرونده‌های معوق در پلیس آگاهی خبر داد و گفت: اینطور نیست که اگر مدتی از عدم کشف پرونده‌ای بگذرد، آن را مختومه اعلام کنیم. ما طرحی را در پلیس آگاهی اجرا کردیم و بر اساس آن به پرونده‌های معوقه نیز رسیدگی می‌شود. طبیعتا اگر به پرونده‌ای رسیدگی نشود، این موضوع موجب نارضایتی مردم خواهد شد و از این رو تاکید کردیم که اولا در کم‌ترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی شود و ثانیا اگر پرونده‌ای مربوط به سال‌های قبل بوده و تعیین تکلیف نشده است، حتما مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاکید براینکه امنیت مردم، خط قرمز و اولویت پلیس است، گفت: در این خصوص با هیچ مجرمی تعارف نداریم و برابر قانون با آنان برخورد خواهیم کرد. در مورد جرائم خشن هم با کسی تعارف نداریم و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح با آن دسته از مجرمان خشن و افراد مسلح که تسلیم پلیس نشده و امنیت مردم را به مخاطره بیندازند برخورد خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی