تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
زمستان سخت در ایران

گاز شرکت گاز یزد به دلیل مصرف بالا قطع شد

انتشار خبری در یزد موجب بهت و حیرت همه در شهر یزد شد و آن قطع گاز شرکت گاز استان یزد توسط کارشناسان این شرکت به دلیل مصرف بالاتر از حد اعلام شده بود.

کد خبر: ۱۴۲۴۰۹
۱۶:۵۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

گاز شرکت گاز یزد به دلیل مصرف بالا قطع شد
 
دیدارنیوز: پس از تاکید استاندار یزد مبنی بر برخورد بدون اغماض با ادارات پرمصرف در بخش گاز، کارشناسان شرکت گاز اقدام به قطع گاز شرکت گاز، استانداری و فرمانداری یزد کردند.

انتشار خبری در یزد موجب بهت و حیرت همه در شهر یزد شد و آن قطع گاز شرکت گاز استان یزد توسط کارشناسان این شرکت به دلیل مصرف بالاتر از حد اعلام شده بود.

این اقدام همچنین به همراه قطع گاز استانداری و فرمانداری یزد انجام شد و بازرسان شرکت گاز استان یزد پس از مشاهده میزان مصرف بالا و همچنین عدم رعایت استاندارد اعلام شده برای دمای هوا در ادارات، اقدام به قطع گاز در این مراکز مهم اداری استان شدند.

با انتشار این خبر مطالب مختلفی در ارتباط با علل این موضوع منتشر شد که از جمله آن برخی انتقاد‌ها به کارکنان این ادارات و همچنین استاندار، فرماندار و مدیرعامل شرکت گاز استان یزد مبنی بر چرایی عدم رعایت مدیریت مصرف گاز در بود؛ همچنین برخی از کانال‌ها خواستار ورود مدعی العموم به موضوع و مورد پیگیرد قانونی قرار دادن استاندار یزد به همراه فرماندار و مدیرعامل شرکت گاز استان به دلیل تناقض در گفتار و عمل شدند.

تسنیم نوشت: تمام این گمانه‌زنی‌ها در حالی رخ داد که اصل و بنای این موضوع تنها به دلیل ضمانت اجرایی بوده که استاندار یزد برای برخورد با مشترکان پرمصرف صادر کرده و در اصل عدم تناقض در گفتار و عمل را به صراحت می‌توان در این اقدام مشاهده کرد.

این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود تاکید کرد: «روابط عمومی استانداری یزد هم پس از انتشار چنین مطالبی، اقدام به صدور پیام و ارائه توضیحاتی پیرامون موضوع کرد و در این پیام تاکید شد که چنین برخوردی کاملا با دستور و حمایت استاندار انجام شده است. همچنین در این پیام تاکید شده است که بخشی از مصرف بالا در اداراتی همچون استانداری یزد به دلیل مستهلک شدن وسایل گرمایشی است که مصرف بالاتر از حد استاندارد دارند».

به گزارش دیدار، از زنجان هم و گیلان هم خبرهای نگران کننده ای به گوش می‌رسد.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز، گفت: اکنون نیروگاه‌های استان از مدار خارج شده و عمده مصرف گاز در استان خانگی است. ۴۸ واحد صنعتی نیز در این مدت از چرخه گاز خارج شده و از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

شایان یادآوری است؛ رسانه‌های نزدیک به دولت جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ روسیه علیه اوکراین و از ماه‌ها قبل انذار داده بودند، اروپا به دلیل قطع گاز روسیه، زمستانی سرد و سخت را پیش رو خواهند داشت. 

اما گویا استان‌های ایران یکی پس از دیگری با قطع گاز مواجه می‌شوند و زمستان سخت و سرد متوجه دومین دارنده مخازن گاز جهان شده است. گزارش شده که گاز استان یزد هم با مشکل مواجه شده و گاز شرکت گاز هم قطع شده است.

استان‌های گیلان و مرکزی هم وضعیت مشابه‌ای با زنجان و یزد دارند. :مدیرعامل شرکت گاز گیلان: «دیروز با تعطیلی ادارات گیلان بیش از ۱۹۰ هزار متر مکعب گاز در مصرف گاز صرفه جویی شده است». (رکنا)

گاز بیش از ۸۰۰ سازمان و مرکز دولتی کشور قطع شده است

به گزارش ایسنا؛ مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن ایام سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکین در مصرف گازطبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف تمامی سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی، عمومی و... کرده اند، اظهار کرد: در این ارتباط، از حدود بیش از ۷۲ هزار پایش انجام‌شده تاکنون، بیش از ٦٣٠٠ مورد اخطار قطع گاز، ۸۴۱ مورد قطعی گاز و ۸۰۲ سازمان از ورود به داخل سازمان، ممانعت به عمل آورده‌اند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی