تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رویترز: بیش از ۴۰ کشتی در بنادر ایران گرفتار شده‌اند

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از معطلی چندین هفته‌ای ده‌ها کشتی تجاری برای تخلیه محموله‌های غلات و شکر در بنادر ایران خبر داد.

کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
۱۹:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

رویترز: بیش از ۴۰ کشتی در بنادر ایران گرفتار شده‌اند

دیدارنیوز: رویترز با استناد به گزارش‌ها و اطلاعاتی که از منابع تجاری و شرکت‌های فعال در زمینه ردیابی کشتی‌های تجاری به دست آورده، گزارش داد که با وجود معافیت مواد غذایی از شمول تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده، بروز اختلال در پرداخت‌های ارزی طرف ایرانی موجب شده تا تسویه حساب با شرکت‌های بین‌المللی پیچیده‌تر و نامنظم‌تر از گذشته شود.

در همین خصوص، داده‌های ردیابی کشتی‌ها از سوی شرکت ری‌فینیتو (Refinitiv) نشان می‌دهد که حداقل ۴۰ کشتی فله‌بر در بنادر تجاری مهم ایران یعنی «امام خمینی» و «بندرعباس» معطل مانده‌اند.

رویترز دلیل این تاخیر در فرآیند تخلیه محموله کشتی‌های تجاری در بنادر جنوبی ایران را ناتوانی طرف ایرانی در تسویه حساب مالی با فروشندگان و شرکت‌های بین‌المللی صادر کننده مواد غذایی عنوان کرده است؛ ادعایی که مقام‌های ایرانی هنوز واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

البته سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گزارش آبان ماه خود اعلام کرده بود که حدود ۳۷ کشتی تجاری که حامل ۲.۲ میلیون تن کالا هستند به دلیل «مشکلات اسنادی و پرداخت ارز» در بندر «امام خمینی» معطل شده‌اند.

بر اساس داده‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، انتظار می‌رود ایران در یکسال منتهی به ژوئیه سال ۲۰۲۳، ۵.۵ میلیون تن گندم وارد کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸ میلیون تن بوده، نزولی است، ولی همچنان از متوسط واردات سالانه ایران که در پنج سال گذشته ۱.۱ میلیون تن بوده، بالاتر خواهد بود.

سازمان بین‌المللی شکر هم برآورد کرده که در سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳، ۱.۱ میلیون تن شکر وارد کند که ۲۰۰ هزار تن کمتر از دوره مشابه سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

مقام‌های دولتی بار‌ها گفته‌اند که همزمان با ادامه خشکسالی در ایران و جنگ اوکراین، تامین امنیت غذایی مردم این کشور در پی تشدید تحریم‌های غرب، از اولویت‌های اصلی آنهاست. با این حال، یک منبع غربی به رویترز گفته که مطابق تخمین‌ها محموله‌های تخلیه نشده و بلاتکلیف در بنادر ایران بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و شرکت‌های حمل و نقل دریایی در حال اعلام جریمه‌های دیرکرد تخلیه محموله‌های کانتینری یا دموراژ هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی