تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

روزگار سخت محیط‌بانان دنا

هر محیط‌بان در کهگیلویه و بویراحمد باید کار ۴ نفر را برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از حوادث طبیعی و غیر طبیعی انجام دهد.

کد خبر: ۱۴۲۳۲۷
۱۵:۴۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

روزگار سخت محیط‌بانان دنا

 

دیدارنیوز: محیط‌بانان کهگیلویـــــــه و بویراحمد به دلیل وسعت بیش از میزان استاندارد مناطق تحت پوشش و افزایش شکارچیان غیرمجاز روزگار سختی می‌گذرانند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۳۱۲ هزار و ۴۶۶ هکتار مناطق حفاظت‌شده تحت پوشش محیط زیست تنها ۷۳ محیط‌بان دارد، در حالی که طبق میزان استاندارد باید برای هر هزار هکتار یک محیط‌بان باشد.

با وجود کمبود محیط‌بان در شرایط فعلی، هر محیط‌بان در این استان باید کار ۴ نفر را برای حفاظت و جلوگیری از شکار، صید و جلوگیری از تخریب و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی انجام دهد که بدون شک، دلیل ماندگاری آنان عشق به محیط زیست و سرپا ایستادن حیات وحش بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت ۷۶ مورد تخلف شکار و صید در سه‌ماه نخست امسال و معرفی ۱۰۱ نفر به مراجع قضایی گفت: بیش از ۱۰ هزار ماهی صیدشده در این مدت از متخلفان کشف شد که به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

«عنایت آرامشیان» ابراز کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۱۲ راس کل و بز و ۹۴ قطعه پرنده شکار شده و ۲۶ قطعه پرنده نیز زنده‌گیری شده که متخلفان شناسایی شده‌اند و برای آنان تشکیل پرونده شده است. وی ادامه داد: در این مدت، ۳۰ قبضه سلاح از شکارچیان کشف شد که از این تعداد ۹ قبضه غیرمجاز، ۲۰ قبضه مجاز و یک سلاح جنگی است.

آرامشیان خاطرنشان کرد: ۱۰۱ متخلف به همراه ۷۵ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که ۳ فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه شد، ۲ مورد برائت شد و ۷۰ مورد آن نیز در جریان است.

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طبق برنامه ریزی سازمان محیط زیست هر سال برای یک دوره ۵ ساله استخدام محیط‌بان انجام می‌شود که به‌کارگیری ۸ محیط‌بان جدید در استان هم‌اکنون در مراحل گزینش است.

«جمشید عبدی‌پور» ابراز کرد: هر سال آزمون استخدام ۸ محیط‌بان برای محیط زیست این استان برگزار می‌شود تا از این طریق بالا رفتن میانگین سن محیط‌بانان این استان جبران شود.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون محیط‌بان زندانی نداریم ادامه داد: ۳ محیط‌بان این استان در زندان بودند که بعد از چند سال با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده‌اند و هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند. عبدی‌پور تصریح کرد: از این ۳ محیط‌بان زندانی ۲ نفر مجدد به عنوان محیط‌بانی در دنا مشغول شدند و یک نفر دیگر که از محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده خائیز بود، به عنوان نگهبان در اداره به کار خود ادامه داد.

سال ۱۳۸۹ منطقه حفاظت‌شده دنا با موافقت شورای عالی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره شناخته شد و از نظر تنوع گونه‌های گیاهی بسیار باارزش است. حیات وحش این منطقه معرف تنوع زیستی جانوران کوهستان زاگرس است.

 

 

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی