تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
برای همه هواداران عادی و سینه چاک فوتبال ایران

دربی را نبینید، لطفا!

عصر امروز دربی شماره ۹۹ فوتبال ایران در هوای آلوده، وضعیت آشفته دو تیم استقلال و پرسپولیس، ورزشگاه خالی از تماشاگر و در فقدان شور و هیجان مرسوم برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۴۲۲۶۱
۱۲:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱

دربی تهران

دیدارنیوز ـ آرش راهبر:‌ ای کسانی که خیلی هم پیگیر فوتبال نبودید و دغدغه زندگی‌تان نبود، اما به اصرار نزدیکان و دوستان، دو شب قبل پای تماشای بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ نشستید و سرشار از لذت ناب‌ترین فوتبال ممکن شُدید و دوباره به فوتبال به عنوان جذاب‌ترین سرگرمی دنیا ایمان آوردید، با خود شما هستم، با خودِ خود شما...

شما را به عزیزترین کسانی که می‌پرستید، امروز عصر به نفس خودتان غلبه کنید و بازی دو تیم شاخص فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال را تماشا نکنید که احتمالا همه آن لذت و شور و آدرنالینی که از بازی آرژانتین و فرانسه در وجودتان رسوب کرده را بالا خواهید آورد و عیش‌تان منغص و روحتان مکدر خواهد شد!

البته که حساب ما شیفتگان فوتبال و علاقمندان افراطی دربی که روشن است و مجبوریم بنشینیم پای تلویزیون و این بازی بی‌حال و بی‌مزه را ببینیم و عمق بدبختی فوتبال ایران را در سرآمد بازی‌های لیگ برتر احساس کنیم. بدبختانه مدیران فوتبالی و ... مملکت هر آنچه از دستشان برمی‌آمده انجام داده‌اند تا هر بلایی که ممکن است سر دربی نازنین آبی و قرمز بیاورند و از سکه بیندازندش...

بازی مهم و جذابی که می‌توانست در روزگار افلاس و بی‌پولی برای دو تیم پرطرفدار دو‌زار و ده‌شاهی پولی در بیاورد، هواداران پرشور را با دو تیم آشتی دهد و ورزشگاه آزادی را دوباره به دیگی جوشان بدل کند، امروز به یک مسابقه آبکی و بی‌خاصیت بدل شده و از همین حالا می‌شود حدس زد که چه بازی کسالت‌باری پیش روی ما خواهد بود.

این هم از شانس ماست که چند نفر از بازیکنان دو تیم که می‌توانستند آتش هیجان را روشن کرده و کوره رقابت را داغ کنند هم یا آسیب‌دیده هستند یا از ایران رفته‌اند یا حس و حال ویژه این مسابقه را ندارند.

چطور توانستیم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی و ورزشی مملکت را به چنین ورطه و فلاکتی بیندازیم که در روز برگزاری این فستیوال بزرگ، هیچ شور و حرارتی در بدنه فوتبال و خیل عظیم مشتاقان دو باشگاه دیده نمی‌شود.

بعد از نمایش حسرت‌بار تیم ملی در جام جهانی، دربی تهران می‌توانست دوباره شور و حرارت فوتبال را به میلیون‌ها طرفدار بازگرداند و فتیله امید و انگیزه را برای درخشیدن در رقابت‌های بعدی و خصوصا جام ملت‌های آسیا بالا بکشد، اما آن جوری که شب گذشته از رئیس فدراسیون فوتبال دیدیم، اصلا کسی گوشش بدهکار هواداران فوتبال نیست و اینکه چرا چنین رخوت و بی‌خیالی بر همه امور فوتبال چیره شده، اصلا کک حضرات فدراسیون هم نمی‌گزد. به قول آقای تاج: «شرایط عادی نیست»!

بنابراین، اِی هواداران دربی بزرگ پایتخت، بازی امروز را نبینید که هر آنچه ستاره‌های بزرگ جهان برای شما تدارک دیدند و در فینال جام جهانی به پای شما ریختند، در کسری از ساعت فراموش خواهید کرد؛ به قول معروف «می‌شوره می‌بره پایین!». از ما گفتن بود...



   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی