تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

وزیر بهداشت: قول می‌دهم کمبود دارو تا ۲ ماه آینده برطرف شود!

پس از مشکلات اخیر کمبود دارو در کشور که نارضایتی شدید نمایندگان مجلس را در پی داشت و وزیر بهداشت را به مرز استیضاح کشانده، بهرام عین‌اللهی اعلام کرد: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در چند قلم دارویی جبران شود.

کد خبر: ۱۴۲۲۴۰
۱۰:۲۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱

وزیر بهداشت: کمبود دارو تا ۲ ماه آینده برطرف می‌‎شود

دیدارنیوز: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرُم بوده، علت آن را شیوع آنفلوآنزای زودرس دانست و گفت: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.

بهرام عین اللهی درباره اقدامات انجام شده برای جبران کمبود دارو در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در داروخانه‌ها داریم و داروخانه‌ها مملو از دارو بوده، ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره نیز چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست.

وی افزود: کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.

او اضافه کرد: همین معضل در برخی کشور‌های پیشرفته مثل آمریکا و کانادا نیز وجود دارد چرا که آنفلوآنزای زودرس باعث بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات در حال جبران است.

بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، عین اللهی در پایان، تصریح کرد: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی