تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

فرصت ایده‌آل برای «ساپینتو»

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در مسابقه روز سه‌شنبه این فرصت را دارد تا طلسم‌شکنی کند و با عبور از کُخ، شفر و استراماچونی، به اولین سرمربی خارجی باشگاه استقلال تبدیل شود که توانسته در اولین حضورش در دربی پایتخت به پیروزی برسد.

کد خبر: ۱۴۲۱۸۷
۱۱:۲۲ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

فرصت ایده‌آل برای «ساپینتو»

دیدارنیوز: سرمربی پرتغالی استقلال می‌تواند با پیروزی در مسابقه دربی به ۲ رکورد ویژه دست پیدا کند.

ریکاردو ساپینتو توانسته بعد از پذیرش سکان هدایت استقلال در لیگ بیست‌ودوم، در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت قدم بردارد و کسب ۲۲ امتیاز در ۱۱ مسابقه نشان می‌دهد که ساپینتو کارنامه قابل‌قبولی را از خود توانسته به‌جای بگذارد و بعد از شروع طوفانی و ثبت بهترین آغاز در بین سرمربیان خارجی استقلال، حالا به‌دنبال رسیدن به رکورد‌های تازه است.

ساپینتو انگیزه‌های زیادی دارد تا اولین حضورش در دربی پایتخت را تجربه کند، سرمربی که بار‌ها در ماه‌های گذشته عنوان کرده بی‌صبرانه چشم‌انتظار برگزاری مصاف سرخابی‌های پایتخت است و به نظر می‌رسد برای کسب موفقیت در این مسابقه، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد. البته که سرمربی پرتغالی از عدم برگزاری مسابقه دربی پیش از آغاز جام جهانی هم گلایه کرده بود، اما با این‌حال در روز‌های گذشته سعی داشته تا با وجود مشکلات مالی، تیمش را برای مسابقه حساس با پرسپولیس یکدل و متحد کند و انگیزه شاگردانش را برای کسب پیروزی در این مسابقه به اوج برساند.

«ساپینتو» بهترین شروع تاریخ را رقم می‌زند؟

رولند کُخ، وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی سرمربیان خارجی استقلال هستند که سابقه حضور در دربی پایتخت را در لیگ برتر دارند. کُخ در لیگ دوم در اولین حضورش در دربی پایتخت، ناکام در کسب پیروزی بود و به نتیجه تساوی رضایت داد، اما شفر و استراماچونی در نخستین حضورشان در دوئل سنتی استقلال و پرسپولیس، عملکردی ضعیف‌تر از کُخ داشتند و حتی نتوانستند یک امتیاز به‌دست بیاورند!

شفر در لیگ هفدهم مقابل تیم برانکو ایوانکوویچ با یک گل شکست خورد، البته که سرمربی آلمانی در بازی برگشت جبران کرد و توانست به پیروزی برسد، اما با این‌حال اولین حضور او در دربی پایتخت با شکست همراه بود. آندره‌آ استراماچونی هم که عمر حضورش در استقلال به نیم‌فصل نرسید، در تنها دربی که به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال حضور داشت، شکست یک‌گله را تجربه کرد تا در میان سرمربیان خارجی استقلال، هیچ‌کدام نتوانسته باشند در اولین دربی خود جشن پیروزی بگیرند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در مسابقه روز سه‌شنبه این فرصت را دارد تا طلسم‌شکنی کند و با عبور از کُخ، شفر و استراماچونی، به اولین سرمربی خارجی باشگاه استقلال تبدیل شود که توانسته در اولین حضورش در دربی پایتخت به پیروزی برسد.

فرصت طلایی؛ یک تیر و ۲ نشان
ساپینتو در کنار اینکه می‌تواند با کسب پیروزی در مسابقه پیش‌روی تیمش مقابل پرسپولیس، طلسم ناکامی سرمربیان خارجی استقلال را بشکند، این فرصت را دارد تا به یک دستاورد مهم دیگر هم برسد و همراه استقلال، حضور در صدر جدول لیگ بیست‌ودوم را تجربه کند. آبی‌پوشان پایتخت در طول ۱۱ هفته گذشته هیچگاه نتوانسته‌اند حضور در رتبه اول جدول را تجربه کنند تا ریکاردو ساپینتو در حسرت صدرنشینی در لیگ برتر فوتبال ایران بماند.

سرمربی پرتغالی استقلال حالا می‌تواند با کسب پیروزی در مسابقه دربی، هم یک رکوردشکنی تازه انجام بدهد و نام خود را وارد فهرست اولین‌ها کند و هم اینکه بعد از ۱۱ هفته چشم‌انتظاری، با عبور از پرسپولیس با ۲۵ امتیاز تیمش را به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم برساند. ۲ رکورد ویژه‌ای که باید دید آیا برای سرمربی آبی‌ها محقق خواهد شد و ریکاردو ساپینتو می‌تواند به آن دست پیدا کند یا تساوی و یا شکست احتمالی در دربی، رویاپردازی‌های ساپینتو را از بین می‌برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی