تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری به بهانه شب یلدا

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فضای مجازی به بهانه شب یلدا هشدار داد.

کد خبر: ۱۴۲۱۸۳
۱۰:۵۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری در شب یلدا

دیدارنیوز: سرهنگ داود معظمی گودرزی، با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا اظهار کرد: مجرمان سایبری همواره از هر فرصتی برای سوءاستفاده از کاربران و تحقق اهداف مجرمانه خود بهره می‌برند. یکی از این مناسبت‌ها نیز شب یلداست که گاهی دیده شده افراد سودجو و ناشناس پیام‌هایی حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف تبریک و تخفیف و جایزه و ... را برای کاربران ارسال کرده و از آنان می‌خواهند که با کلیک بر روی لینک مذکور پیام را مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در برخی از این پیام‌ها افراد سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار، اقدام به آلوده کردن تلفن همراه یا رایانه کرده و به تمامی اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان و همچنین اطلاعات حساب بانکی و ... دسترسی پیدا می‌کنند. از این رو توصیه ما به کاربران فضای مجازی این است که از بازکردن هرنوع لینک ناشناسی و حتی لینک‌های مشکوک و نامعتبر ارسال شده از سوی افراد آشنا خودداری کنند.

وی به فرصت طلبی مجرمین درخصوص کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌های شب یلدا از جمله بسته اینترنت، قرعه‌کشی و ... اشاره کرد و گفت: برخی از افراد سودجو برخی از کالا‌ها و یا خدمات مرتبط با شب یلدا را با قیمتی بسیار پایین آگهی کرده و تحت عناوین مختلف از جمله حراج ویژه یلدا و... از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، در این روش کاربران به بهانه خرید با تخفیف شب یلدا و ... به آدرسی اینترنتی مراجعه کرده و در آنجا از طریق صفحات فیشینگ اطلاعات حساب بانکیشان کپی شده و از آن برداشت می‌شود.

معظمی گودرزی افزود: لازم است کاربران حتما از سایت‌های معتبر، دارای نماد اطمینان و مجاز خریداری کنند و در صورت سفارش کالا تسویه حساب را در محل و پس از رویت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده شده انجام دهند و از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مواردی دیده شده که کلاهبرداران و افراد سودجو از روش‌های گفته شده به اطلاعات هویتی و عکس‌ها و تصاویر خصوصی افراد نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق اقدام به اخاذی از آنان می‌کنند. از این رو لازم است که شهروندان در برابر چنین مواردی هوشیار باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین فضای مجازی را نخورند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی