تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
تعهدات مرحوم قاسمی را پیگیری می‌کنیم

بذرپاش: پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال جنوب است

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعهدات دولت قبل در حوزه زیرساخت‌ها را پیگیری خواهیم کرد، گفت پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال جنوب اعم از ریلی و جاده‌ای است.

کد خبر: ۱۴۲۱۴۵
۱۳:۲۴ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱

بذرپاش: پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال جنوب است

دیدارنیوز: مهرداد بذرپاش در حاشیه نمایشگاه حمل‌ونقل لجستیک و صنایع وابسته، در پاسخ به سوالی درباره تکمیل پروژه رشت-آستارا با سرمایه‌گذاری روسیه، با گرامی‌داشت یاد رستم قاسمی گفت: تمامی سیاست‌های وزیر سابق راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. ما تعهدات وزیر پیشین در حوزه زیرساخت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما به اتمام رساندن کریدور شمال به جنوب است گفت: به دنبال تامین منابع برای تکمیل این کریدور‌ها هستیم چراکه منابع فعلی کفاف تکمیل آن‌ها را نمی‌دهد. نظر دولت بر رونق حوزه حمل و نقل است و در اکثر مذاکرات با کشور‌های خارجی به ویژه همسایگان این موضوع محور مذاکرات طرفین قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تکمیل راه آهن رشت- آستارا بیان کرد: دنبال افزایش دسترسی‌های ریلی به کشور‌های همسایه هستیم و امروز صبح هم با طرف‌های خارجی پیرامون این موضوع جلسه داشتیم.

بذرپاش درباره سهم حمل ریلی نیز بیان کرد: سهم حمل ریلی بار از ۱۰ درصد باید به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد که این مهم تا کنون محقق نشده لذا تا سهم ریل در افزایش ترانزیت کالا انجام نشود، نمی‌توان روی قیمت کالا مانور داد و قیمت تمام‌شده حمل ریلی بار کاهش نخواهد یافت.

وی گفت: وقتی کریدور‌های حمل و نقلی تشکیل شود در صنعت حمل و نقل ما انقلاب بزرگی رخ خواهد داد و افزایش قابل توجهی در ترانزیت خواهیم داشت، زیرا در حال حاضر رقم درآمد ترانزیت ناچیز است.

عضو کابینه سیزدهم در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان از روش‌های تشویقی که مد نظر داریم از طریق مجلس برای منتج شدن به نتیجه در حال پیگیری هستیم. بهسازی راه‌ها مدت زیادی است که انجام نشده و تا دیشب برای این موضوع در دولت به دنبال کسب مجوز بهسازی بودیم.

بذرپاش با اشاره به سهم بالای ناوگان جاده‌ای از مصرف انرژی و غیر بهره‌ور اداره شدن این صنعت گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ای در بودجه آینده در دستور کار قرار گرفته و به دنبال روش‌های تامین مالی جدید برای نوسازی ناوگان هستیم.

وی با اشاره به نوسازی صنعت هوایی گفت: هم نوسازی ناوگان و هم کیفیت بخشی خدمات به مردم در دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. البته در اقتصاد دریا فاصله زیادی با صنعت جهانی داریم لذا نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی قرار است شرکت‌هایی که سهم بالایی در حمل بار دارند از جمله شرکت‌های معدنی، به استان‌های محل فعالیت و همجوار خود در بهسازی راه‌ها کمک کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی