تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رئیس اتحادیه تره بار رشت عنوان کرد

تاثیر افزایش هزینه حمل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا

رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت، گفت: هندوانه در بازار کم نیست و برای شب یلدا به اندازه کافی وجود دارد، اما قیمت حمل و نقل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا تاثیر گذاشته است.

کد خبر: ۱۴۲۱۲۸
۱۱:۲۹ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱

تاثیر افزایش هزینه حمل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا

 

دیدارنیوز: شب یلدا خوراکی‌ها و رسوم خاص خودش را دارد و هندوانه از مهمترین اقلامی است که خانواده‌ها برای این شب تدارک می‌بینند.

هنوز چند روزی تا شب یلدا باقی مانده، اما بسیاری از مردم از هم اکنون در تب و تاب خرید هندوانه شب یلدا هستند.

پارچه نویسی و کارتن نویسی داخل مغازه‌ها و پشت وانت‌های پُر از هندوانه شروع شده که «شب یلدا یادت نره» و یا «هندوانه ببر به شرط چاقو».

معمولا روز‌های باقی مانده تا شب یلدا شاهد گرانی هنداونه هستیم؛ امسال هم گویا قیمت‌ها بالا رفته است و همین مسئله خرید هندوانه شب یلدا را برای برخی از خانواده‌ها غیر ممکن می‌کند.

تاثیر افزایش هزینه حمل بار بر قیمت هندوانه شب یلدا

ابراهیم حسنی، رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت، با بیان اینکه برای شب یلدای میوه در بازار فراوان است و کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: تقریبا میوه‌ها قیمت مناسبی دارند و نگرانی در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه در بین میوه‌های شب یلدا فقط قیمت هندوانه تا حدودی افزایش یافته است، افزود: علت این افزایش قیمت ناشی از تاثیر افزایش هزینه حمل و نقل بار است.

حسنی ادامه داد: سال گذشته قیمت حمل بار هندوانه به گیلان به طور میانگین هفت میلیون تومان بود؛ این در حالیست که امسال این قیمت سه برابر شده است.

رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: هندوانه در بازار کم نیست و برای شب یلدا به اندازه کافی وجود دارد، اما قیمت آن از هر کیلو ۴۰۰۰ تومان به هر کیلو ۱۲ هزار تومان رسیده است.

وی کیفیت هندوانه‌های امسال را بسیار خوب دانست و گفت: امیدواریم هر خانواده بتواند یک هندوانه تهیه کند و برای سفره شب یلدا به خانه ببرد.

حسنی با بیان اینکه علاوه بر هندوانه، ازگیل و انار هم جزو میوه‌های مخصوص شب یلدای گیلانیان محسوب می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه در ازگیل و انار با افزایش قیمت مواجه نیستیم.

رئیس اتحادیه تره بار شهرستان رشت، بخشی از افزایش قیمت‌ها را به واسطه افزایش تقاضای بازار دانست و تصریح کرد: امیدواریم قیمت هندوانه کاهش یابد و البته که پس از شب یلدا با کاهش تقاضا شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی