تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

حمله تند اسکوچیچ به نبی و کی‌روش/ فدراسیون: پیگیری می‌کنیم!

به نظر می‌رسد پس از برکناری پرحاشیه دراگان اسکوچیچ از تیم ملی ایران پیش از آغاز جام جهانی و در زمان روی کارآمدن مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، قرار نیست به این زودی‌ها این جنجال بزرگ به فراموشی سپرده شود!

کد خبر: ۱۴۲۰۹۶
۱۹:۲۸ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱

حمله تند اسکوچیچ به نبی و کی‌روش/ فدراسیون: پیگیری می‌کنیم!

دیدارنیوز: سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در یادداشتی اینستاگرامی علیه مدیران فدراسیون فوتبال موضع گرفت.

فوتبال ۳۶۰ نوشت: مهدی محمدنبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و مدیر تیم ملی ایران در کنار مارکار آقاجانیان دستیار کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز گذشته در گفتگو‌هایی جداگانه درباره شرایط تیم ملی توضیحاتی را ارائه کردند. نبی از وجود ۲ دستگی در تیم ملی صحبت کرد و مدعی شد که در بازی دوستانه مقابل الجزایر بازیکنان نمی‌خواستند در نیمه دوم به میدان بروند و آقاجانیان هم از عدم استفاده اسکوچیچ و همکارانش از دستگاه (GPS) صحبت کرد و مدعی شد این دستگاه‌ها در انبار مانده و باتری آن‌ها فرسوده شده است!

دراگان اسکوچیچ بعد از این اظهارات جنجالی امروز تصمیم گرفت تا در یک پست اینستاگرامی علیه صحبت‌های نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و البته سرمربی تیم ملی فوتبال ایران موضع‌گیری کند و به نوعی سکوتش درباره شرایط تیم ملی در جام جهانی را بشکند. اسکوچیچ در یادداشت اینستاگرامی خود مخاطب صحبت‌هایش را مهدی محمدنبی قرار داده است.

دلیل ۲ دستگی در تیم ملی شما بودید
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ابتدای یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: «آقای نبی عزیز! حقیقتاً قصد نداشتم مشاجره‌ای را با شما شروع کنم، اما اظهارات اخیرتان درباره من در تیم ملی مرا ناچار به این کار کرد. هر بار که چیزی علیه من می‌گویید، افتخار می‌کنم که سمت مقابل شما قرار دارم. دیگر امروز همه می‌دانند که شما و نفرات‌تان در دوران من با بازیکنان در تماس بوده‌اید و آن‌ها را تحریک می‌کرده‌اید، حتی با مربی جایگزین من هم از مدت‌ها پیش در ارتباط بوده‌اید. در واقع دلیل دودستگی در تیم ملی خود شما بوده‌اید. در جام جهانی نیز ناچار شدید مسن‌ترین تیم رقابت‌ها را روانه مسابقات کنید، چرا که باید لطف برخی بازیکنان که مسیر را برای رسیدن‌تان به جام جهانی هموار کرده بودند جبران می‌کردید».

باید ممنون‌دار من باشید
اسکوچیچ در ادامه پیام اینستاگرامی خود با اشاره به جوایز اختصاص یافته به بازیکنان تیم ملی توضیح داد: «تاکید می‌کنم که دیگر از اسم من برای توجیه سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام جهانی با ۶ گل مقابل انگلیس و باخت مقابل آمریکا در یکی از حساس‌ترین بازی‌های ایران در جام جهانی که می‌توانست حکم تاریخ‌سازی داشته باشد استفاده نکنید. در عوض، می‌توانید از پاداش‌ها و حواله‌های خودرویی که من برایتان به ارمغان آورده‌ام لذت ببرید و کماکان هم باید ممنون من باشید که منابع مالی کافی برای جبران اشتباهات گذشته‌تان که هزینه‌ای گزاف داشته‌اند، فراهم کرده‌ام».

مسئولیت آوردن «کی‌روش» را بپذیرید!
دراگان اسکوچیچ درباره انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: «لطفاً مسئولیت انتخاب‌تان برای آوردن کارلوس کی‌روش را بپذیرید و با داستان‌های ساختگی درباره من بهانه‌جویی نکنید. آقای نبی، شما بیش از حد به خودتان مطمئنید و برای همین نمی‌توانید شیوه کار من را تحلیل کنید. می‌دانم نتایجی که من کسب کردم برایتان گران تمام شد، کاملاً درک‌تان می‌کنم، چون شما بازنده‌هایی هستید که تجربه‌ای دیرین در ناکامی دارید».

اگر به جای هوچی‌گری، شهامت داشت، ایران مدعی صعود بود!
اسکوچیچ در بخش پایانی پیام اینستاگرامی خود که یک نوبت آن را پاک و دوباره بارگذاری کرد، با گلایه شدید از عملکرد کی‌روش نوشت: «اگر مربی‌تان با صداقتی بیشتر بازیکنانی شایسته را به جای بازیکنان وفادارش انتخاب می‌کرد، و در انتخاب استراتژی‌اش به جای هوچی‌گری و فرافکنی کمی شهامت به خرج می‌داد، شاید ایران می‌توانست شانس صعود داشته باشد. آقای نبی، من به خودم افتخار می‌کنم که تیم ملی را به جام جهانی قطر رساندم. در عین حال از این موضوع هم خوشحالم که با تیم شما در قطر نبودم. فارغ از تمامی عشق و علاقه‌ای که به مردم ایران و فوتبال‌دوستانش دارم، در زندگی چیز‌هایی مهم‌تر از حضور در جام جهانی با شما و نفرات‌تان برایم وجود دارد».

بهانه‌های خنده‌داری برای بازی با انگلیس داشتید
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از انتشار پستی علیه مهدی محمدنبی، در پستی دیگر مطالب تندی را علیه مارکار آقاجانیان منتشر کرد و خطاب به دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش نوشت: «بهانه‌های شما برای بازی با انگلیس یکی از بزرگ‌ترین جوک‌هایی بود که در تمام طول زندگی‌ام شنیدم. برای همین از تو ممنونم، چون باعث شد خیلی بخندم! بازی ساعت یک بعد از ظهر بود، اما ترکیب تیم ملی ایران صبح روز بازی ایران مشخص شده بود و این باعث شد تیم انگلیس راننده اتوبوس شما را بشناسد که بدون تاکتیک بود و خود را با آن ترکیب خیلی زود سازگار کرد».

دراگان اسکوچیچ در ادامه گلایه‌های خود از سیستم بازی ایران مقابل انگلیس در پیام خود گفت: «هر کس با دانش ناچیز فوتبال هم در عرض چند ثانیه می‌توانست تاکتیک مورد نیاز برای ترکیبی که چیده بودید را تدارک ببیند. رسانه‌ها و هواداران و هر چیز تخیلی که برای اشتباهات و تصمیمات‌تان گرفتید را مقصر ندانید. مارکار عزیزم این تاثیر آیینه‌ای‌است. هرچقدر بیشتر دفاع در زمین بگذارید، تیم حریف در خط حمله قدرتمند‌تر خواهد بود. شما گفتید که هیچ‌وقت با ۳ دفاع بازی نکردید. پس برای همین جلوی انگلیس این کار را انجام دادید؟ شاید شما حتی نفهمیدید با چه تیمی بازی کردید چرا که با ۳ دفاع بازی نکردید، بلکه با ۵ دفاع بازی کردید».

شما ترسو هستید و مثل تیم نبودید!
اسکوچیچ در بخش پایانی پیام اینستاگرامی خود خطاب به مارکار آقاجانیان نوشت: «من نگفتم که شما جلوی ولز مثل تیم من بازی کردید. گفتم یک قدم به تیم من نزدیک‌تر بود، چون شما ترسو هستید. اگر مثل تیم من بازی می‌کردید، تیم هجومی‌تری بودید. شما به بازیکنان نیمکت نشینی بازی دادید که باعث شدند شما جام جهانی رفتن را تجربه کنید. شما باید چند بازیکن جوان و با استعداد را به جام جهانی می‌بردید؛ نه این‌که پیر‌ترین تیم جام جهانی شوید و خیلی از بازیکنان با استعداد را در ایران نادیده بگیرید. باید بازیکنان را به خاطر توانایی‌شان انتخاب می‌کردید. نه این‌که به شما کمک کنند در تیم ملی ایران باشید».

بیانیه فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال اعلام کرد: طرح موضوعات کذب و دور از واقعیت که به قصد جوسازی علیه فوتبال ملی ایران انجام گرفته با ارائه مدارک مقتضی در مراجع ذیصلاح بین المللی و ملی پیگیری خواهد شد.

پیرو مطالب منتشره منتسب به سرمربی سابق تیم ملی (دراگان اسکوچیچ)، فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به رغم سیاست فدراسیون در جهت حفظ آرامش فوتبال کشور، به دلیل اظهارات خلاف واقع سرمربی سابق تیم ملی که به روشنی از سوی برخی جریان‌های مخالف موفقیت‌های فوتبال این مرز و بوم و در ادامه غرض ورزی‌های اخیر صورت می‌گیرد، با ارائه مدارک و مستندات لازم _که متعاقبا به مراجع ذیصلاح بین المللی و ملی صورت می‌گیرد _پیگیری قانونی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی