تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

آقای روباه! ننگ با رنگ پاک نمی‌شود

عوام الدوله این هفته ارادت خود را به چند نفر نشان داده هم به جناب شی هم جناب مهرداد که همچنان در صدر خواص الدوله قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۲۰۳۷
۱۲:۵۷ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱

.

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱

جمعه، حرف تازه‌ای برایم نداشت. هر چه بود پیش‌تر از این‌ها گفته بود.

شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱

گویا آقای شی، رییس خواص‌الدوله چین که به عربستان سفر کرده مسائلی را گفته که نباید می‌گفت. ممکن است تحت شکنجه مجبور به بیان یک سری نکات شده باشد. به نظرم اقرار‌های آقای شی در برابر دوربین‌های تلویزیون عربستان ارزشی ندارد. خوشبختانه در خبر‌ها خواندم که با سفیرشان در تهران دیدار و گفتگو شده و جویای حال ایشان گشته‌اند. بالاخره ما در راستای بنی‌آدم اعضای یک پیکرند، خودمان را بخشی از کشور چین می‌دانیم و سلامتی آقای شی برایمان مهم است. سخنرانی ابراهیم را در حضور غلامعلی دیدم. دستور داد برای واژه‌های فارغ‌التحصیلی و بازنشستگی معادل جدید پیدا شود، چون این دو واژه از نظر فرهنگی خوب نیستند. دستور مهمی‌ست. باعث می‌شود از این به بعد عوام بازنشسته در پارک ننشینند. احساس فارغ‌التحصیلی هم نکنند. در ضمن ابراهیم گفت که به او گفته‌اند در رباط‌کریم و پاکدشت یک نفر بیکار هم وجود ندارد. به نظرم اگر واژه‌های دیگر را هم طبق دستور ابراهیم عوض کنند در هیچ جای ایران یک نفر بیکار هم نخواهد ماند. محمدحسین، که از تشخیص‌دهندگان مصلحت است به نقل از آقای سردار، فرمانده کل نظمیه گفت که فقط ۸ دستگاه ون به عنوان گشت ارشاد در نظر گرفته شده بود. واقعا هم کم بوده است.‌ای کاش اقلا تعداد گشت‌ها را به ده عدد ون می‌رساندند که عددش رُند باشد.

یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱

نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتی آقای شی، همچنان ادامه داشت. روزنامه بودجه‌بگیر هم برای اینکه آقای شی، یک وقت تحت فشار و شکنجه بیشتر عربستانی‌ها قرار نگیرد خیلی ملایم نوشت که برادران چینی، یادشان نرود که ما کی هستیم و آقای شی الان کجاست. امروز به جز این نگرانی هیچ مشکل و مساله دیگری هم در کشور وجود نداشت و ملالی نبود جز دوری آقای شی.

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

صبح گوشی را که روشن کردم و اولین خبر‌ها را دیدم مثل همه این روز‌ها خیالم راحت شد که اصلا در مورد هیچ چیزی جای نگرانی وجود ندارد. سعی کردم خبر‌های خیلی مهم و شاد را دنبال کنم. یادم رفته بود که مهرداد بالاخره توانسته پس از طی انواع مراحل خواص بودن از عنفوان شباب تاکنون به عنوان یکی از خواص‌الدوله‌ها جانشین رستم شود. پیام تبریک رییس یک فرودگاه به او را که خواندم یادم آمد که این اتفاق میمون بالاخره افتاده است و مهرداد اگر چه اسمش رستم نیست، ولی رسمش رستم‌گونه است و مثل رستم هر کاری که به عنوان خواص به او بسپارند از عهده‌اش برمی‌آید. صحبت‌های جدید ابراهیم را شنیدم. احتمالا در یک سالن کوچک صحبت می‌کرد و نگران نرسیدن صدایش به آن عقبی‌ها نبود. چون داد نمی‌زد. گفت که خیلی‌ها باور نمی‌کردند که صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی و غیربورسی برای همه علنی شود، اما در عصر ابراهیم کرده‌اند و شده است. دستاورد بزرگی‌ست. قبل از عصر ابراهیم به عوام الکی می‌گفتند که این اطلاعاتی که در سایت بورس است صورت مالی شرکت‌هاست، ولی ظاهرا نبوده. ابراهیم دستور داد برای بهبود زندگی عوام در ماه‌های پایانی سال برنامه‌ریزی شود. کار بزرگ و دستور مهمی‌ست. بالاخره از حالا تا ماه‌های پایانی سال سه ماه مانده است و فرصت زیادی برای بهبود زندگی عوام وجود دارد. چه خوب است که ابراهیم هست. شب، تصویر صفحه یک یکی از روزنامه‌های بودجه‌بگیر را دیدم. تصویر آقای شی در کنار به اصطلاح ملک سلمان، شاه عربستان را چاپ کرده و نوشته بود علیه آمریکا. خیالم واقعا راحت شد. مطمئن شدم حال آقای شی خوب است و حرف‌هایی که زده نه تنها تحت فشار نبوده که در راستای مقابله با آمریکایی‌ها بوده است. معلوم است عربستانی‌ها هم بالاخره فهمیده‌اند که راه درست، اینوری‌ست و آنوری نیست. گوشی را خاموش کردم که بخوابم. قبل از خواب به این فکر کردم که شاید صبح گوشی را روشن نکنم. بهتر است انتظار خبری نباشد مرا.

سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱

جواد، خواص‌الدوله نفت از عوام خواست که برای پیشگیری از افت فشار شبکه و تغییر نکردن سوخت نیروگاه‌ها در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند. البته احتمالا منظورش فشار شبکه و سوخت نیروگاه‌های اروپا بود. از چند ماه قبل خواص ما اعلام کرده بودند که زمستان سختی در انتظار اروپاست. حالا درست است که خواص غربی با ما خوب نیستند، اما ما با عوامشان مشکلی نداریم و، چون در آستانه زمستان سخت هستند ما کمتر گاز مصرف می‌کنیم که آن‌ها دلشان نسوزد. اتفاقا همین امروز خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله اعلام کرد یکی از خواص آلمان پیشنهاد کرده است استفاده از آب گرم در حمام به دو دقیقه محدود شود و عوام مجبور باشند قبل از ترک خانه همه وسایل گرمایشی را خاموش کنند. اگر غربی‌ها بفهمند ما همه چیز داریم قطعا ناراحت می‌شوند و ممکن است عوامشان اعتراضات را شروع کنند. البته قطعا ما از حق اعتراضات عوام غربی حمایت می‌کنیم. مقاله روزنامه بودجه‌بگیر در مورد حجاب را خواندم. توصیه کرده بود برای حجاب فکر عاجلی بشود، چون بعد از زمستان که هوا گرم‌تر می‌شود ویروس ارزش‌خوار در جامعه جولان خواهد داد. همین آینده‌نگری‌هاست که باعث می‌شود ما هیچوقت در برابر وقایع و اتفاقات غافلگیر نشویم. غروب در موقع برگشت مثل این چند وقت اخیر دو سه ساعتی در ترافیک گیر کردم. هوا هم کمی سنگین بود. البته عیبی ندارد. بالاخره یک مقدار املاح و ذرات در آسمان پراکنده است که خیلی هم چیز بدی نیست. هر آدمی لازم است در طول حیاتش برخی مواد معدنی مورد نیاز را از طریق هوا دریافت کند. خوشبختانه از وقتی علیرضا رییس بلدیه شده طوری برنامه‌ریزی کرده که عوام ساعت‌های بیشتر را در ترافیک بمانند تا امکان دریافت مواد مذکور را به صورت بخوری داشته باشند. در ترافیک پیامکی هم دریافت کردم که از عوام می‌خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. احتمالا خواص فهمیده‌اند که عربستان و متحدانش تابستان سختی در پیش دارند و از حالا می‌خواهند ما را آماده درک و همراهی با عوام آن کشور‌ها بکنند. خیلی خوب است که خواص مدام از عوام می‌خواهند در همه چیز صرفه‌جویی کنند. باعث می‌شود خواص با خیال راحت برای کار‌های مهم‌تر برنامه‌ریزی کنند.

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

قبل از ظهر صحبت‌های محمدمهدی، خواص‌الدوله فرهنگ و هنر به دستم رسید. از عمله طرب خواهش کرده بود فعالیت‌هایشان را آغاز کنند و بدانند که هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست. حدس می‌زنم محمدمهدی، واقعا هک شده باشد یا اینکه شاید یکی از عوام خودش را به جای او معرفی کرده و این حرف‌ها را زده باشد.، چون اصلا محمدمهدی، خواص‌الدوله فرهنگ و هنر شد تا تکلیف این عمله طرب را روشن کند نه اینکه چنین مسائلی را در قالب خواهش مطرح کند. مصطفی، خواص‌المله تهران که اتفاقا حدود سی سال پیش مثل محمدمهدی، خواص‌الدوله فرهنگ و هنر بود گفت که باید عوامل ناآرامی‌ها در فاصله ۵ تا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند. البته ما که جایی ناآرامی ندیده‌ایم و عوام همه از همه چیز راضی و خوشحال‌اند، اما واقعا اگر جایی ناآرامی بود پیشنهاد مصطفی را باید جدی گرفت. البته اگر قرار نباشد با مهربانی با این عوامل برخورد شود می‌توان در همان لحظه دستگیری هم اعدام کرد، ولی بالاخره باید به حقوق این عوامل توجه کرد. اگر امثال مصطفی در بین خواص نبودند واقعا امروز سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. حسین هم در روزنامه بودجه‌بگیرش نوشت که باید تنگه هرمز را به ببندیم و به کشتی‌های کشور‌های متخاصم اجازه عبور ندهیم. این هم پیشنهاد خوبی‌ست. اصلا باید خدمه کشتی‌های مذکور را در همان ابتدای تنگه از کشتی پایین بیاوریم و وادار کنیم پیاده برگردند. کشنی و هر چیزی هم که داخلش باشد مال خودمان می‌شود. آخر شب گفتند که ایران دیگر عضو کمیسیون مقام نسوان در ملل متحد نیست. خبر خوبی‌ست. بالاخره ما باید نشان می‌دادیم که آن چیزی از نظر غربی‌ها حقوق نسوان است مورد تایید ما نیست. حالا دیگر واقعا فرصت خوبی‌ست که خودمان یک ملل متحد جدید درست کنیم و در کنارش کمیسیون حقوق نسوان راه بیندازیم تا غربی‌ها بفهمند حقوق واقعی نسوان یعنی چه. اگر هر چه زودتر این کار را انجام دهیم قطعا عوام غربی خواصشان را تحت فشار می‌گذارند که از آن کمیسیون به این کمیسیون بیایند و جلوی سیاسی‌کاری‌های غربی‌ها هم گرفته می‌شود.

پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱

یکی از عوام پیام داد که دلار همچنان در حال گران شدن است و باعث شده سکه و طلا هم گران شود. جواب دادم که خبر خوبی‌ست. باید دلار آنقدر گران شود که اقتصاد آمریکا از گرانی‌اش به طور کامل فرو بپاشد و این اتفاق خواهد افتاد. حالا اگر کمی هم سکه و طلای ما گران شد عیبی ندارد. تحمل می‌کنیم. ما خودمان انتخاب کرده‌ایم که برای فروپاشی آمریکا بعضی چیز‌ها را گران‌تر بخریم. ابراهیم هم گفت که پیشرفت کشور به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و نباید به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد را نداد. حرف درستی‌ست. چهار تا دار و درخت و دو تا دریاچه و رودخانه را بعدا می‌توان دوباره از اول درست کرد اگر پیشرفت کنیم. چون سرعت پیشرفتمان هم خیلی زیاد است اگر به بهانه محیط زیست توقف کنیم ممکن است باعث تصادف بشود و خسارت به بار بیاورد. یکی از روزنامه‌های بودجه‌بگیر اعلام کرد که خوشبختانه ارسال پیامک‌های هشدار علیه کشف حجاب بعد از سه ماه دوباره شروع شده است. خبر خوب و مهمی‌ست. واقعا در این سه ماه که این پیامک‌ها ارسال نمی‌شد مشکلات زیادی برای عوام ایجاد شده بود. ابراهیم هم این را فهمیده بود و چند روز پیش دستور داد برای بهتر شدن زندگی عوام در این ماه‌های آخر سال برنامه‌ریزی شود که معلوم است خوشبختانه شده است. سفیر بریتانیا در تهران تصاویری منتشر کرد که نشان می‌داد با کمک عده‌ای از عوامل اجنبی سایر کشور‌های بیگانه و جمعی از عوام فریب‌خورده ایرانی در حال رنگ کردن دیوار‌های لانه جاسوسی بریتانیا در تهران هستند که هفته پیش به صورت خودجوش توسط عوام همیشه در صحنه شعار‌هایی روی آن نوشته شده بود. باید همین امشب با عوام جمع شویم و به سمت این لانه جاسوسی حرکت کنیم و دوباره روی دیوار‌ها بنویسیم که آقای روباه! ننگ با رنگ پاک نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
2
اونقدر پیامک کشف حجاب بدن تا جونشون در بیاد،ما هم لج می کنیم و بدتر می کنیم،یعنی بدتر از بد می کنیم!کاری کنیم که یه چشمشون خون باشه،یه چشمشون خونابه.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی