تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
برجام، به نفع ایران و مایه نگرانی اسرائیل است

نتانیاهو: نمی‌توانیم با ایران قرارداد صلح داشته باشیم

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب «لیکود» اسرائیل با بیان اینکه ایران تهدیدی برای منطقه و جهان به شمار می‌رود، گفت: «آیا می‌توانیم با ایران قرارداد صلح داشته باشیم؟ طبیعتا نه، چون ایران می‌گوید اسرائیل باید نابود شود».

کد خبر: ۱۴۲۰۲۴
۰۹:۰۳ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱

نتانیاهو: نمی‌توانیم با ایران قرارداد صلح داشته باشیم

دیدارنیوز: رهبر حزب «لیکود» اسرائیل و مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم، از ایران به عنوان یک تهدید منطقه‌ای و بین‌المللی نام برد.

به نقل از العربیه، «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب «لیکود» و مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم با تکرار برخی ادعاها، از ایران به عنوان یک تهدید منطقه‌ای و بین‌المللی نام برد.

نتانیاهو در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که «اسرائیل خواهد توانست با کشور‌هایی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، از جمله سوریه و قرارداد دریایی با لبنان، وارد همکاری شود»، گفت که نگرانی وی از درآمد‌هایی است که در نتیجه این قرارداد یا همکاری‌های مشابه ممکن است عاید حزب‌الله شود.

وی که با شبکه العربیه گفتگو می‌کرد، افزود که مشکل ایران و هم‌پیمانان آن این است که دید کاملا متفاوتی دارند؛ آن‌ها می‌خواهند مانع پیشرفت (در روابط اسرائیل و کشور‌های عرب منطقه) شوند.

نتانیاهو افزود: «بدیهی است که ممکن است در مورد مسأله دریایی لبنان یک توافق تاکتیکی در دستورکار باشد، اما عملا تحقق‌یافتنی نیست».

وی در ادامه نیز درباره احتمال وقوع توافق‌هایی جدید با کشور‌های هم‌پیمان ایران، گفت: «چه نوع توافقی با ایران ببندم؟ روش سر بریدن ما؟ چگونه خودکشی کنیم؟ چگونه به آن‌ها اجازه دهیم زرادخانه هسته‌ای داشته باشند که همه ما را تهدید کنند؟ این یک توافق نیست».

نتانیاهو در ادامه گفت: «بنابراین بله، من فکر می‌کنم که در مقایسه میان توافق‌های مستحکم بین کشور‌های همسو و به اصطلاح توافق‌نامه‌هایی با ایران و نمایندگان آن که معمولاً حتی قبل از امضای آن نقض می‌شوند، تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد».

وی در ادامه سخنان خود گفت: «آیا می‌توانیم با ایران قرارداد صلح داشته باشیم؟ طبیعتا نه، چون ایران می‌گوید اسرائیل باید نابود شود».

نتانیاهو با ابراز نگرانی مجدد از احتمال احیای برجام، گفت که توافق هسته‌ای با ایران این کشور را از هدف ساخت زرادخانه هسته‌ای باز نمی‌دارد، زیرا بر اساس برجام، اگر امروز هم از سر گرفته شود، طی سه تا چهار سال، ایران ظرفیت غنی‌سازی نامحدود و غنی‌سازی اورانیوم را تحت مجوز بین‌المللی و تحت نظارت گروه ۱+۵ خواهد داشت.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی